A3TQ Skrevet Mars 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2003 Er det lovlig å bruke spacere? I den grad det er mulig å si, (avhengig av biltype antaglig) hvor brede kan de være? Medfører dette noen ulemper, tenker på sporing, osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØysteinSlåke Skrevet Mars 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2003 du får kjøpt spacere med Tüv godkjenning i norge, og desse kan du bruke lovlig i norge. på ein BMW e30 eg hadde . fikk eg 15mm spacer innskreve i vognkortet, så det skal gå fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet Mars 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2003 Originally posted by Xpert Spacere er ikke lov "på gata" i norge Det øker slitasjen på hjullager På SLK'n min hadde jeg 18 mm spacere med TÛV-papirer. De spacerne var av typen der man først skrur spaceren fast i navet, og så skrur hjulet fast i spaceren. Altså ikke den typen der man bare legger spaceren mellom felg og nav. Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mars 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2003 Originally posted by Xpert Spacere er ikke lov "på gata" i norge Det øker slitasjen på hjullager Tullprat.. Jeg anbefaler at du er våken i timen. Det er faktisk en del biler som leveres med spacere fra fabrikk tilogmed, helt lovlig. Så lenge de er TÜV godkjent er det lov, i teorien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eplejus Skrevet Mars 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2003 Originally posted by Överladdaren På SLK'n min hadde jeg 18 mm spacere med TÛV-papirer. De spacerne var av typen der man først skrur spaceren fast i navet, og så skrur hjulet fast i spaceren. Altså ikke den typen der man bare legger spaceren mellom felg og nav. Hørtes kjekt ut, og denne typen spacere kan skaffes hvor? Hadde nemelig tenkt å putte et par spacere på bakhjula på C-klassen :) Siter -Nissan 200SX S14A '99 http://www.eplejus.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Mars 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2003 rieger tuning har vel noe der vel?? Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet Mars 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2003 D&W har til nesten alle biler. De har også spacere som skifter boltsirkel hvis du vil ha noen spesielle felger på bilen din :) Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jackass Skrevet Mars 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2003 Leste et sted at det var farlig å bruke spacere da boltene i værstefall kunne knekke.. Siter 2006 VW Touran Exclusive x 94 Audi 80 Competition(Møkka bil) x 01 Passat TDI Highline 130hk x 95 Golf Cab x 83 Golf x 86 Mazda 323(jaggu meg go bil det) Div deler til Golf3 selges... Interessert?? send PM... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Mars 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2003 Originally posted by Jackass Leste et sted at det var farlig å bruke spacere da boltene i værstefall kunne knekke.. Det finnes flere forskjellige typer. Det er ingen fare for at dette skal skje på de TÜV-godkjente modellene. Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mars 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2003 De som har fått godkjent spacere er vel de som måtte ha brukt det for at sporvidden skal bli som orginalt, dvs at felgene har feil impress i forhold til bilen de sitter på....? Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet Mars 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2003 Det som er viktig når du har spacere, er at du får tak i bolter som er tilsvarende mye lenger en orginalene som spaceren er tjukk. Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Mars 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2003 Originally posted by Eplejus Hørtes kjekt ut, og denne typen spacere kan skaffes hvor? Hadde nemelig tenkt å putte et par spacere på bakhjula på C-klassen :) Du kan jo prøve caprizonetuning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo4RS3 Skrevet Mars 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2003 Spacere med tüv godkjenning får du fra H&R i tyskland. Powerzone skaffer det Siter -Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod- xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Metalicat Skrevet Mai 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2003 Her i Førde hvor jeg bor reiste jeg til Biltilsynet og spurte han som skulle godkjenne ombygginger om hvordan reglene var for spacere og senkesett. Han sa at jeg bare kunne glemme spacere fordi det var ulovlig, og at jeg aldri kom til å få det godkjendt. Angående senkesett var ikke TÜV-papirer bra nok, og jeg var nødt å ha nordiske papirer fra importøren av Volvo på at akkurat min bil (240) kunne bruke det senkesettet. :mad: Hvordan kan det være så stor forskjell fra sted til sted på rutiner for godkjenning og innskriving i vognkort?? Jeg forstår det som at andre steder er TÜV-papirer bra nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
taxidriver Skrevet Mai 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2003 Originally posted by Metalicat Her i Førde hvor jeg bor reiste jeg til Biltilsynet og spurte han som skulle godkjenne ombygginger om hvordan reglene var for spacere og senkesett. Han sa at jeg bare kunne glemme spacere fordi det var ulovlig, og at jeg aldri kom til å få det godkjendt. Angående senkesett var ikke TÜV-papirer bra nok, og jeg var nødt å ha nordiske papirer fra importøren av Volvo på at akkurat min bil (240) kunne bruke det senkesettet. :mad: Hvordan kan det være så stor forskjell fra sted til sted på rutiner for godkjenning og innskriving i vognkort?? Jeg forstår det som at andre steder er TÜV-papirer bra nok. han var sikkert stein han som sa det :D ifjor så skulle jeg godkjenne den gamle golfen min med nytt senke sett og da var det nok med tuv papira, spacere veit jeg ikke noe om, har heller ikke noe erfaring når det gjelder kjøring med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg