Gå til innhold

1,8T i polo 6N

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by Polo4RS3

Grunnen til at jeg lurte på dette med 1,8T motor er fordi jeg vil ha en motor med turbo. Noen som har en ide om andre motorer jeg kan sette inn (med turbo) som gir meg mindre jobb men like mye glede?? pop-off ruuuler!:D

Og for guds skyld, hva i helvete skal du med pop off? Om det er lyden du er ute etter så er det dumpventil (ikke det samme som popp off) I tillegg er det ikke helt sunt å ha dumpventil på en slik motor. Mekk deg heller sammen en Polo motor slik som Polo Classic skriver

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

hvis du skal bygge om til 1.8t, å det er så mye jobb. Hvorfor ikke kjøpe deg en c20let motor med 6trins kasse, for 25000laken+ en chip å du har 300hk og 470nm!! Da er det ingen som følger polo`n din. Å det er INGEN andre her i norge som har det!!Sikker mye jobb, med det er det uansett, å her får du MYE mer krutt!! Skal ha samme motor i en corsa etter hvert. Har en kompis som hadde en 6N som vurderte samme prosjekt. Men solgte brakka før han hadde bestemt seg. Motoren kan du oxo smelle 50hk nos på oxo. Å da....!!!!

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke den stakkars polo´n vrir seg til småbiter med 300 hk,da er det vel en hel masse man må forsterke i tillegg..

-Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod-

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du skal sette inn en 1,8 t så mer det mye styr med startsperre osv.. tror det blir enklere å få tak i en ren 1,8 t uten ledningsnett å heller gå for datasprut. Da er det jo enklere dersom du vil ha mer effekt senere også :-)

Team dalatrekk rasing

99 Golf Mk4 Tdi highline 86 Audi 90 Quattro 20vt Autronic

90 Golf "Miljødiesel" 87 Golf mk1 cab (snart 16v)

83 Golf GTI Stillestående prosjekt til salgs

x mange vw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er det å sette inn en opelmotor i golfen da?

må sikkert bygge ledningsnettet selv da..

 

Høres ut som om det er mye styr..

VW Bora 1.8t 2001 mod

til salgs VW Golf II 1988 mod g60 turbo

x Mitsubishi Glanalt 1981mod (sladdebil)

x golf gl 1,8 1988 jema

x Ford Sierra 2.0 is vraka

x Fiat Uno Fire 1,0

x Nissan Cherry 1,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det burde gå greit, trenger jo bare å koble opp bensinpumpa, motorkontroll-lampe, oljelampe+noen andre små ting. Har akkurat gjort dette selv i en Ascona c. Gikk greit det. Bygge om må du gjøre uansett hvis du skal ha annen motor. Skal du bare ha litt mer effekt. kjøp kompressor kittet som er til salgs her på forumet. + En liten flaske nos.

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det skal ikke være så stort problem å sette inn en vr6 motor eller 1,8T motor i en polo... Har samlet litt info om dette nå for jeg har tenkt på den samme modifisereinger... Det er en del som har gjort dette nedover i tyskland.. Har også sett at de har blitt Tüv godkjent.....

 

Hvis du skal få dette godkjent av biltilsynet i norge så lønner det seg å ha en polo som er reg før 1/1-96 for å unngå avgiftter på effektøkning... pluss at du må ha større bremser foran og bak.. vet at du må ha 280mm skiver foran med vr6 motor...

 

Hovedtanken min var å sette inn en vr6 motor.... Selv om den er betraktlig mye tyngre enn en 1.8T motor så vil jeg tro det er lettere å koble den opp i forhold til en ny 1.8t motor med litt mer avansert startsperre o.l. Får å unngå mye understyringer så ville jeg ha satt på h&r justerbart understell til polo med stivere fjærer, Powerflex foringer rundt hele bilen vet også at du får kjøpt såkalte A-Armer som erstatter bærebruene som er mye mer stiver og som gjør at bilen ikke blir så understyrt......

 

Men merk dere at hvis dere skal sette inn vr6 motor så bytt motorfestene, de er jo tilnærmet gele :) Bytt til powerflex !

 

 

Jeg hadde tenkt til å først få inn motoren evt. flytte motorfester og få tilpasset... koblet opp primære elektriske, også sende bilen til BOSH bilelekrtonikk i fredrikstad som kobler opp startsperre, instrumentpanel og div ting som er vanskelig å få til å virke....

Kjenner en som satt inn en calibra turbo motor i en kadett som sendte bilen til dette firmaet og de koblet opp all elektrisk og det fungerer som bare faen:D

 

Jaja.. var litt info i hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår