TurboPolo Skrevet Mars 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2003 Originally posted by Polo4RS3 Grunnen til at jeg lurte på dette med 1,8T motor er fordi jeg vil ha en motor med turbo. Noen som har en ide om andre motorer jeg kan sette inn (med turbo) som gir meg mindre jobb men like mye glede?? pop-off ruuuler!:D Og for guds skyld, hva i helvete skal du med pop off? Om det er lyden du er ute etter så er det dumpventil (ikke det samme som popp off) I tillegg er det ikke helt sunt å ha dumpventil på en slik motor. Mekk deg heller sammen en Polo motor slik som Polo Classic skriver Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Mars 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2003 Denne motoren er det ikke vits å putt i: Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo4RS3 Skrevet Mars 24, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2003 Mener du jeg skal satse på en 1,6 16V i stedet?? Siter -Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod- xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Mars 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2003 hvis du skal bygge om til 1.8t, å det er så mye jobb. Hvorfor ikke kjøpe deg en c20let motor med 6trins kasse, for 25000laken+ en chip å du har 300hk og 470nm!! Da er det ingen som følger polo`n din. Å det er INGEN andre her i norge som har det!!Sikker mye jobb, med det er det uansett, å her får du MYE mer krutt!! Skal ha samme motor i en corsa etter hvert. Har en kompis som hadde en 6N som vurderte samme prosjekt. Men solgte brakka før han hadde bestemt seg. Motoren kan du oxo smelle 50hk nos på oxo. Å da....!!!! Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo4RS3 Skrevet Mars 24, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2003 Tror du ikke den stakkars polo´n vrir seg til småbiter med 300 hk,da er det vel en hel masse man må forsterke i tillegg.. Siter -Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod- xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Mars 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2003 Originally posted by kiv_tuning hvis du skal bygge om til 1.8t, å det er så mye jobb. Hvorfor ikke kjøpe deg en c20let motor med 6trins kasse, for 25000laken+ en chip å du har 300hk og 470nm!! Er ikke dette en Opel motor???!??!?!? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1GTI Skrevet Mars 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2003 Dersom du skal sette inn en 1,8 t så mer det mye styr med startsperre osv.. tror det blir enklere å få tak i en ren 1,8 t uten ledningsnett å heller gå for datasprut. Da er det jo enklere dersom du vil ha mer effekt senere også :-) Siter Team dalatrekk rasing 99 Golf Mk4 Tdi highline 86 Audi 90 Quattro 20vt Autronic 90 Golf "Miljødiesel" 87 Golf mk1 cab (snart 16v) 83 Golf GTI Stillestående prosjekt til salgs x mange vw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Mars 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2003 Ja, det er en opel motor... Trenger jo ikke å chip`en. Er 204hk orginalt. Holder sikker i massevis det..:D Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thordarson Skrevet Mars 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2003 hvordan er det å sette inn en opelmotor i golfen da? må sikkert bygge ledningsnettet selv da.. Høres ut som om det er mye styr.. Siter VW Bora 1.8t 2001 mod til salgs VW Golf II 1988 mod g60 turbo x Mitsubishi Glanalt 1981mod (sladdebil) x golf gl 1,8 1988 jema x Ford Sierra 2.0 is vraka x Fiat Uno Fire 1,0 x Nissan Cherry 1,5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Mars 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2003 Trur det burde gå greit, trenger jo bare å koble opp bensinpumpa, motorkontroll-lampe, oljelampe+noen andre små ting. Har akkurat gjort dette selv i en Ascona c. Gikk greit det. Bygge om må du gjøre uansett hvis du skal ha annen motor. Skal du bare ha litt mer effekt. kjøp kompressor kittet som er til salgs her på forumet. + En liten flaske nos. Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lima Skrevet April 17, 2003 Rapporter Share Skrevet April 17, 2003 Det skal ikke være så stort problem å sette inn en vr6 motor eller 1,8T motor i en polo... Har samlet litt info om dette nå for jeg har tenkt på den samme modifisereinger... Det er en del som har gjort dette nedover i tyskland.. Har også sett at de har blitt Tüv godkjent..... Hvis du skal få dette godkjent av biltilsynet i norge så lønner det seg å ha en polo som er reg før 1/1-96 for å unngå avgiftter på effektøkning... pluss at du må ha større bremser foran og bak.. vet at du må ha 280mm skiver foran med vr6 motor... Hovedtanken min var å sette inn en vr6 motor.... Selv om den er betraktlig mye tyngre enn en 1.8T motor så vil jeg tro det er lettere å koble den opp i forhold til en ny 1.8t motor med litt mer avansert startsperre o.l. Får å unngå mye understyringer så ville jeg ha satt på h&r justerbart understell til polo med stivere fjærer, Powerflex foringer rundt hele bilen vet også at du får kjøpt såkalte A-Armer som erstatter bærebruene som er mye mer stiver og som gjør at bilen ikke blir så understyrt...... Men merk dere at hvis dere skal sette inn vr6 motor så bytt motorfestene, de er jo tilnærmet gele :) Bytt til powerflex ! Jeg hadde tenkt til å først få inn motoren evt. flytte motorfester og få tilpasset... koblet opp primære elektriske, også sende bilen til BOSH bilelekrtonikk i fredrikstad som kobler opp startsperre, instrumentpanel og div ting som er vanskelig å få til å virke.... Kjenner en som satt inn en calibra turbo motor i en kadett som sendte bilen til dette firmaet og de koblet opp all elektrisk og det fungerer som bare faen:D Jaja.. var litt info i hvertfall... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 20, 2003 Rapporter Share Skrevet April 20, 2003 Vr6 er sikert kuult, men å svinge med den er sikkert ikke så kult. Heller ikke særlig givende å bytte drivakselledd flere ganger i året. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keirn Skrevet April 28, 2003 Rapporter Share Skrevet April 28, 2003 ..en 1,8 t er helt kurant å sette i en polo så lenge man styrer unna det orginale elektriske... 1,8 + autronic smc funker helt topp. Siter VW og Dodge, en tynn röd linje :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.