Gå til innhold

|teeBoy|: Honda DelSol - Stay updated!

Ranger emnet


|teeBoY|

Anbefalte innlegg

Hei! tenkte jeg skulle vise fram Herligheten min.

Bilen er en Honda DelSol 1,6 liters Vtec ESi 1993 modell.

Den så ut som ett dass da jeg hentet den på gardemoen. Skikkelig stygg i lakken å noe rust. på telleren stod det 144000,-

 

Det som er blitt gjort på bilen etter jeg kjøpte den i slutten av mai 05;

Motor rom:

-nytt Vibrant Luftfilterkit

-nytt Vibrant stabstag

-vibrant silikonslangesett

-lakkert toppdeksel, radiator holder, batteriholder

-nytt batteri

 

Før:DSCN1702.jpg

 

Etter: DSCN2053.jpg

 

 

DSCN2051.jpg

 

 

 

 

Interiøret:

-Alu lock folitec interør klister (montert)

-Momo millenium ratt (kommer i posten på mandag)

-Momo Duke chrome/skinn (kommer på mandag)

-Momo pitstop chrome/skinn (kommer om ca 2 uker)

 

planer: Har kikket på Momo stoler sort/grå, men blir for dyre nå i ferien i værtfall

 

bilder av interiør kommer

 

utvendig(gjort siden jeg fikk bilen):

-felger Brock b2 16x9 m/215-40 federal dekk

-senket 40/40 med tuv cobra fjører

-Fjernet vinge(ble "litt" for voldsom på en så liten bil);SELGES

-Fjernet div. klister og soting

-Fått nye F1 speil som skal på

-Venter på ny Erebuni gtr/shogun F&F spoiler

 

Før:

DSCN1685.jpg

DSCN1692.jpg

DSCN1687.jpg

 

på med midlertidlige 15":

DSCN1710.jpg

 

 

Nå idag:

DSCN2085.jpg

DSCN2084.jpg

DSCN2075.jpg

DSCN2073.jpg

 

 

Spoileren jeg har bestillt:

integra722rwl.jpg

 

 

 

planer fremover er som følgende:

Lakk:

Skal sveise nye hjulbuer bak på onsdag. blir samtidig breddet ca. 1-2 cm bak pr. side. Så er det rett til lakkereren for omlakkering.. håper han rekker å bli ferdig med bilen før han stikker av på ferie i 8 dager.. kan bli knapt:(

 

Interiør: nye seter eller trekke opp de som sitter i..

Reverse indyglow instrument

 

Understell: Kunne tenkt meg Omni Coilovers(justerber høyde og hardhet). billig, men en får ikke godkjent disse.

Så fort bilen kommer fra lakkerern skal ytre drivknuter foran skiftes.

 

Effektannlegg: Får se om jeg invisterer i ett N1 cat back system.

 

Stereo: Sitter 4 Blaupunkt 6,5" i nå..(blir vel byttet ut med soundstream ettervært). Clarion spilleren har tatt kvelden, så en pioneer spiller er vel langt opp på lista tenker jeg. Mulig jeg skaffer meg 2x10 Soundstream subber ettervært.. har en 2 kanals og en 4 kanals dynabel forsterkere liggende.

 

Dette er en Super summer bil da taket kan tas av med enkle grep. Er 18 år(snart 19) å har klart å spare opp til en slik bil uten lån, så jeg er stor fornøyd:)

 

Kom gjerne med kritikk og skryt. gjerne tips om hva jeg kan forbedre.

P.S samme hvor mye dere ber om at jeg skal la være, så kommer nok erebuni spoileren på;)

 

Følg med. lakk ikke langt unna onfiredevi

- Honda Crx 1989 modell 1,8l:D

X biler:

-Honda Civic 1,6i 16v 1991mod-Honda Delsol ESi 1993mod-vw golf 1,6cl 1985 mod (vinterbil)-Audi 100 2,2 stv 1987 mod(vinter/bruks bil)-Honda Civic 1,3 16v 1990 mod-Honda Civic 1,4is 1997 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skulle til og skrive takk for at du plukka av spoilern, men ser du har bestilt noe alt for stort... alle kan ha meninger, min er at du burde holde den vinga langt fra honda`n. men.. det er din bil :) du skal gjøre hva du selv vil med den :)

 

uansett lykke til videre. kan bli bra detta her :)

some people say that they dont drive fast, they fly low... I`LL BET MY ASS THEY DONT HAVE FLIGHT SERTIFICATION!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. ALLE disser spoiler valget mitt, men det blir nokk snygt skal dere se.. blir ikke like høy som den på bilde da.. skal pusses ned så sidene på den blir liggende helt ned mot bagasjelokket/bakskjermene! ang. styling, så trur jeg ikke at jeg kommer til å koste på noe spesiellt.. Har vurdert leppekit fra Erebuni da: .bmp

leppe.bmp

 

ikke for voldsom + at kitet vil passe godt sammen med felgene. eneste minuset er at mange delsoler har dette leppe kitet:( skal få tatt bilder av interiøret så fort rattet og girkula er i havn.. kommer visst ikke før onsdag nå.. litt forsinkelse i posten!

 

Rattet som er bestillt:momoratt.jpg

 

Gir kula:gi.bmp

 

håndbrekket:momohndbrekk.jpg

 

kom gjerne med flere tilbakemeldinger å tips.. utenom kritikk til spoiler valget mitt:p

- Honda Crx 1989 modell 1,8l:D

X biler:

-Honda Civic 1,6i 16v 1991mod-Honda Delsol ESi 1993mod-vw golf 1,6cl 1985 mod (vinterbil)-Audi 100 2,2 stv 1987 mod(vinter/bruks bil)-Honda Civic 1,3 16v 1990 mod-Honda Civic 1,4is 1997 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette, og ikke hør på folket angående spoileren... :) Jeg har jo samme selv. Likte forslaget ditt med å gjøre den litt mindre. Kanskje noe å tenke på for meg også?? ;) Syns heller ikke du trenger noe kit, bilen er fin slik den er. Få den helt ned mot bakken, så gjør tyskerfelgene dine seg enda bedre.. Blir det samme farge som du har, eller blir det en annen farge? Husker ikke å ha lest noe om det på club-honda sidene. Gleder meg til å se denne ferdig i Molde etter hvert. Uansett, lykke til videre, håper du får lakket den snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette, og ikke hør på folket angående spoileren... :) Jeg har jo samme selv. Likte forslaget ditt med å gjøre den litt mindre. Kanskje noe å tenke på for meg også?? ;) Syns heller ikke du trenger noe kit, bilen er fin slik den er. Få den helt ned mot bakken, så gjør tyskerfelgene dine seg enda bedre.. Blir det samme farge som du har, eller blir det en annen farge? Husker ikke å ha lest noe om det på club-honda sidene. Gleder meg til å se denne ferdig i Molde etter hvert. Uansett, lykke til videre, håper du får lakket den snart... :)

 

 

Du burde gjort det du også ja:) så hvordan gamle civicen til kim(SnOOpY) var. han hadde forminsket "føttene" på spoileren.. ble helt anderledes da.

må satse på omni coilovers ettervært ja! :titties:

 

Fargen får du se når bilen blir ferdig.. ikke lenge til, forhåpentligvis.. for å si det slik så blir den ikke rød kiddie kiddie

 

Har tråd om denne på CH også.. men det er jo ikke oppegående for tiden :evilspide

- Honda Crx 1989 modell 1,8l:D

X biler:

-Honda Civic 1,6i 16v 1991mod-Honda Delsol ESi 1993mod-vw golf 1,6cl 1985 mod (vinterbil)-Audi 100 2,2 stv 1987 mod(vinter/bruks bil)-Honda Civic 1,3 16v 1990 mod-Honda Civic 1,4is 1997 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sveise nye hjulbuer bak på onsdag. blir samtidig breddet ca. 1-2 cm bak pr. side. Så er det rett til lakkereren for omlakkering.. håper han rekker å bli ferdig med bilen før han stikker av på ferie i 8 dager.. kan bli knapt

 

Hvattum du skal lakkere hos? Dro ikke han på feire i går?

Skiftet frontruta mi der fredagskvelden sånn ca rundt 01.00 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal lakke den hos Løken.. han drar på ferie den 29. juli. så trur ikke bilen blir ferdig før det :shake

 

OT:Så bilen din på lørdag! bare ett lite glimt da.. Looking SEXY:) Bilen seff :coplight

- Honda Crx 1989 modell 1,8l:D

X biler:

-Honda Civic 1,6i 16v 1991mod-Honda Delsol ESi 1993mod-vw golf 1,6cl 1985 mod (vinterbil)-Audi 100 2,2 stv 1987 mod(vinter/bruks bil)-Honda Civic 1,3 16v 1990 mod-Honda Civic 1,4is 1997 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den vingen der er jo et bodykit et must!! Kommer jo til å se helt feil ut med DIGER vinge bakpå, og de "små" originale fangerne osv.

Bare se på bildet med den gamle vingen, den nye er vel ikke SÅ mye mindre?

 

Men hver sin lyst, og smak ;)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare DNS'n til club-honda som er nede, så hvis du bruker bare "tallene" så kommer du inn. Sjekk club-honda posten her på bilforumet under Honda. ;) Lurer på om jeg kanskje må få slipt ned spoiler'n min litt da, men har lite lyst til å måtte lakke på nytt etterpå, så vet ikke helt hvordan jeg skal få det til. Men men, vi får se hva framtiden bringer.

 

Blir spennede å se fargen, kjedelig at alle skal holde tett om hva de velger ass... Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde gjort det du også ja:) så hvordan gamle civicen til kim(SnOOpY) var. han hadde forminsket "føttene" på spoileren.. ble helt anderledes da.

Hmm, det er ikke helt sånn saken var...

Vingen min var en orginal Wings West vinge til en Mazda RX7 til en nette sum av 6500,-

http://www.wingswest.com/product_images/567/600_l.jpg

 

Og siden RX7 har så rund bakluke måtte jeg slipe beina slik at dem var plan med bakluka mi.... var ikke snakk om mer enn 0,5cm i ytterkant før ting satt som det skulle pluss at jeg måtte legge på ei 6mm gummipakning for å bygge opp vingen da den lå nedpå bakluka på sidene..

Så til de som ser på bilen min for å bestemme seg for vinge så vil jeg advare at det blir helt annerledes om du ikke kjøper samme vingen jeg brukte.. :)

 

Her ser dere hvor lav og kompakt vingen er kontra andre modeller:

http://www.snoopy911.com/gallery/albums/civicvti/27_G.jpg

 

(Hint: Se hvordan undervingen følger buen til skjermsidene bak...! Her ser dere hva jeg snakker om når vinger og styling skal følge bilens linjer.. Det er da det ser bra ut !! Å kaste ting på bilen som ser kult ut hver for seg resulterer i fiasko..)

 

Og en ting jeg aldri kommer til å endre mening på er at Del Sol er FETEST UTEN VINGE ! ;) But who cares..... :boxing

 

Love this picture:

http://i16.photobucket.com/albums/b39/teeBoy/DSCN2075.jpg !!!!! Råtass !!!

 

:pray :pray :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår