Gå til innhold

Hvorfor rygge når man parkerer?

Ranger emnet


Bård

Rygger eller kjører du vanligvis inn på parkeringsplasser?  

97 stemmer

  1. 1. Rygger eller kjører du vanligvis inn på parkeringsplasser?

    • Kjører inn
      37
    • Rygger inn
      60


Anbefalte innlegg

Jeg ser at det er veldig mange mennesker som på død og liv skal rygge inn på parkeringsplassen når de parkerer. Selv pleier jeg alltid å kjøre inn, og rygge ut av parkeringsplassen.

Når man skal inn på en parkeringsplass krever dette ganske høy presisjon, med tanke på å ikke treffe bilene som står på hver side. Når man kjører ut er ikke presisjon like viktig, ettersom man kun skal komme klar av bilene rundt, og ut på en "vei" mellom bilradene. Derfor burde all fornuft tilsi at det er bedre å rygge ut av enn inn på en parkeringsplass.

 

Dersom man er heldig, vil bilen som står på motsatt rad ha kjørt vekk når man kommer tilbake, og man kan kjøre rett ut av parkeringsplassen også.

 

Hvor mange parkeringsbulker kunne vært spart årlig hvis alle kjørte inn i stedet for å rygge inn når de parkerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det er veldig mange mennesker som på død og liv skal rygge inn på parkeringsplassen når de parkerer. Selv pleier jeg alltid å kjøre inn, og rygge ut av parkeringsplassen.

Når man skal inn på en parkeringsplass krever dette ganske høy presisjon, med tanke på å ikke treffe bilene som står på hver side. Når man kjører ut er ikke presisjon like viktig, ettersom man kun skal komme klar av bilene rundt, og ut på en "vei" mellom bilradene. Derfor burde all fornuft tilsi at det er bedre å rygge ut av enn inn på en parkeringsplass.

 

Dersom man er heldig, vil bilen som står på motsatt rad ha kjørt vekk når man kommer tilbake, og man kan kjøre rett ut av parkeringsplassen også.

 

Hvor mange parkeringsbulker kunne vært spart årlig hvis alle kjørte inn i stedet for å rygge inn når de parkerer?

 

 

Da lurer jeg på hvorfor endel større firmaer i england har påbud om at alle bilene skal rygges inn på parkerings plassene..

 

Det burde vel bli mer skader da?

 

Selv rygger jeg ofte inn på parkerings plassen, syns det er bedre å kjøre rett ut enn å rygge. Folk gir seg jo rett og slett faen i om de kjører i deg, du rygga, din skyld, og ofte ser man ikke mye når man rygger.

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det som absolutt enklest å rygge inn og kjøre ut.

Mange som kjører inn fordi dette virker enklest der og da. men man får jo samme problemet når man skal ut. Dette gjelder parkeringsplasser hvor det er trangt.

Men nå skal det jo sies at det er mange som faen ikke kan rygge da......

Ler hver gang noen skal luke parkere f.eks da de sier det er enklest å kjøre snuta inn først. Da bør de gå et kurs i lukeparkering...

Nissan 200SX RS13 med trivelige mods.

www.sandvik-bros.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor mange parkeringsbulker kunne vært spart årlig hvis alle kjørte inn i stedet for å rygge inn når de parkerer?

 

For å snu på dette så må jeg få si at det er veldig mange som rygger borti andre biler når de skal ut av parkeringen og da. Folk lukker øya og tror at det ikke står noe bak de. Hallo! dere har vikeplikt ved rygging!!

Nissan 200SX RS13 med trivelige mods.

www.sandvik-bros.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hovedgrunnen til at eg pleier å rygge, e vane etter førstebilen min, scorpioen.. den dugget kraftig, og det tok evigheter å få vekk duggen bak.. særlig på vinteren, då måtte eg skrape inni bilen.. selv etter kort tid.. så eg rygget inn og hadde med fille til duggen foran :D

 

men ellers: fins mange folk som ikkje har 100% kontoll på kor brei bilen e, særlig når du kommer i en bil du ikkje kjenner. når du rygger, ser du i speilene om bilen passer mellom bilene på hver side.. vil tro at det e grunnen til det firmaet som ble nevnt, siden folk då kjører biler de ikkje kjenner så godt som vanlig. evt at varebiler ofte har dårlig sikt til sidene bakover.

 

og når du skal rygge ut, e det standard at det kommer noen durende som nekter å stoppe.. når du skal rygge inn, stiller du deg midt i veien for de så de må stoppe.. og hvis de då kjører i deg i det du rygger inn i en parkeringsplass, må de være tett i hodet, og då vil nok du vinne i retten etterhvert :D

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører rett inn, og rygger forsiktig ut.

 

Grunnen er vel vane.

 

Jeg lukeparkerte en gang under kjøreopplæringa, og har kanskje bare lukeparkert under 10 ganger siden da (aldri behov), hehe.

 

Også har jeg ingen trening i å rygge, har aldri brydd meg å begynne å trene på det... Men nå fikk jeg lyst!

 

Er plassen ledig, er det vel samma faen så lenge jeg parkerer bilen riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som "på død og liv" skal rygge inn. Synes det er mye greiere, for:

 

Hvis når man kjører ut kommer man seg raskt bort fra parkeringsplassen, og surrehuer som rygger ut, og kjører i bilen din.

 

Man tar ikke opp unødvendig plass, utenfor P-sonen.

 

Men er det mye trafikk på p-plassen kjører jeg som regel rett inn, og håper at det ikke er så mye trafikk når jeg skal ut.

 

Et lite eksempel...jeg kjørte rett inn en gang, og når jeg skulle rygge ut, og skulle sette bilen i 1., så hadde en sløv dame i en Saab prestert å rygge rett inni bilen min, og ødelaga bakfangeren min. Hadde jeg kjørt rett ut der kunne jeg sett hva som hadde skjedd, og tutet og varslet damen, slik at hun ikke traff bilen min. Dette skjedde mens jeg skiftet til 1. gir, og jeg hadde da sikten forover, og ikke bakover da hun traff. Og dette kunne vært unngått hvis jeg hadde rygget inn, og kjørt rett ut.

 

Mange folk ser ser ikke for når de rygger ut, og derfor vil jeg raskest mulig bort fra p-plassområdet.

Rune - Best i luften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rygging inn på plass er helt klart best i de fleste tilfellene.

 

- Man vet hvordan det ser ut når man kommer, ikke hvordan det er når man skal dra igjen.

 

- Når man skal ut igjen kan det være mørkt, doggete ruter etc.

 

- Man sparer tid, når man kommer løpende ut med pengesekken og hagla. :)

 

Men seriøst, så rygger hvertfall alltid jeg inn på plass, og kjører ut igjen.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel den som kjøre inne og rygge ut.

 

Det er ikke det at jeg ikke kan rygge. mener bare at det er enkler slik.

 

Det er letter å stjele plassen fra en anne dersom du bare vrenger bilen rett inn i en ledig lomme, rett foranøynene på en anne :D

 

Fy så slem jeg er !!!

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår