Gå til innhold

Omega 3000 motor i Ascona B??

Ranger emnet


karl-atle

Anbefalte innlegg

Hva må jeg bygge om dersom jeg skal ha Omega 3000 motor i en Ascona B.. da tenker jeg på hvordan å få den til å gå frammover.. ikke på å få den godkjent..

 

må jeg jøre noe men torpedo veggen så er d uakseptabelt..

 

går d an å bare flytte radiatoren lenger framm? å bygge om motorfestene litt?

 

Håper på gode svar.. har fått meg tak i en Omega 3000 motor.. å er desperat etter flere HK :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok trangt om plass ja, Du må finne en fiks løsning på radiator, samtidig som du mest sannsynlig må ha en større radiator ( enda mer problematisk).

Jeg tror de fleste som har gjort dette har modifisert torpedovegg.

Så må du legge opp skikkelig bensinleveranse å fikse til i-tank. Klippe og lime mellomaksling samt fikse spakestell og fester til R25 girkasse.

Motorfester må du lage deg selv.

 

Bilen vil spinne mye å få relativt dårlige kjøreegenskaper. Skal du ha en bil som er noe å kjøre, må du flytte motoren langt bak og bygge nye torpedovegg og girkassetunnel. Da får du den ihverfall ikke godkjent.

 

Så må du oppgradere bremser, selv om du ikke skal godkjenne. Du skal stoppe faenskapet også.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo Manta kommet originalt med rekke 6 motor, det var riktig nok en spesial verson men det er gjort.

 

Tror ikke du trenger å endre torpedoveggen for å dytte en rekke 6 motor nedi, du plaserer den bare lenger fremover.

 

Se på denne

2.jpg

5.jpg

6.jpg

 

Sjekk også sidenen til denne tyskeren http://www.tnastke.de/

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d ser jo ut til at han der har plass..

vektfordelingen vil jo vel ikke bli så feil.. har hørt om folk som har jort d før..

 

en større radiator skulle vel ikke være d største probleme..

 

var en grei løsning på de bilde, men d var bare de med varmeappartet.. =/

jeg har ikke noen forsterket gear kasse eller bakaksel heller...

bare jeg greier å køyre forbi en som eig en mazda 626 så er jeg fornøyd..

sånt aksepterer jeg ikke.. MAZDA! :P

 

men nå kom jeg i tvil.. hmm..

 

flere råd???? hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d ser jo ut til at han der har plass..

vektfordelingen vil jo vel ikke bli så feil.. har hørt om folk som har jort d før..

 

en større radiator skulle vel ikke være d største probleme..

 

var en grei løsning på de bilde, men d var bare de med varmeappartet.. =/

jeg har ikke noen forsterket gear kasse eller bakaksel heller...

bare jeg greier å køyre forbi en som eig en mazda 626 så er jeg fornøyd..

sånt aksepterer jeg ikke.. MAZDA! :P

 

men nå kom jeg i tvil.. hmm..

 

flere råd???? hehe...

 

va skulle tilsi at vektfordelinga ikke skulle bli feil i en så lett bil med så tung motor?

 

Du tar han på strekka ja, men...

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektfordelinga blir ikke så vanvittig feil. Grovt rekna får man visst 85kg ekstra vekt forran. Så kan man jo flytte diverse bak.

 

Ifølge manta-b.de får man en vektfordeling som er 57% forran og 43% bak, i forhold til 54/46 originalt. Så er det jo en del man kan gjøre for å unngå understyring, om det skulle være et problem.

 

Men det er nok verken de enkeste eller billigste hestene du kan plassere i Asconaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Har tengt på en 2.0 16v.. men d er et dyrt forslag.. 3.0i en får jeg for 2500.. komplett med alt.. å d er jo billi..

 

virker litt vanskli å få satt den inn.. jeg har helder ikke så go tid på meg.. er veldig avhengig av bilen på jobb..

 

 

Er det en 24V motor eller 12V??

 

Mvh Emil Koren

Rekord 3.0 24V

4stk.senator 3.0E selges i deler

tlf 41643425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grom motoren det jo. Husker å ha sett komplette kit til Manta B for å få inn rekkeseksern. Tror det het Hipo ell noe sånt.

Forsterket forstilling ol. I rallycross på 90 tallet kjørte jo en danske rundt med en 3,0i som var borra til 3,6 (eller var det irmchers gamle langslagsveiv tro...), og han hadde sveisa om hele tropedo veggen. tror faktisk han sveisa inn fra commodore ell senator. Flytt motoren så langt bak som mulig. Lag girkasse fester som tåler mye.. veldig mye. Husker det gamle V6 prosjektet vårt, da vi måtte skjære hull til utløserarmen så den stakk inn i gulvet. Ubehagelig med dårlig beinplass.. he he...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår