Gå til innhold

Hard Clutch!!!!

Ranger emnet


MichaelB

Anbefalte innlegg

Hei! Har kjøpt meg en Opel Ascona 1.8i GL 1986 modell. Clutchen er steinhard! Er det noe jeg kan gjøre med det? Smøre? Evt. hvor?!?!?!

 

(Har ikke greie på bil)

 

ps. Det knirker litt i clutchpedalen når jeg trør den inn.....

 

Sjekket hvor stram vaieren er?

Ascona B c20let *godkjent*

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei! Beklager sent svar!

 

Har ikke sjekket vaieren, men clutchen tar med èn gang jeg trår på den. Kan jo justere vaieren slik at den først tar "etter en stund", men tror "hardheten" i clutchen vil vedvare da :( Det jeg tror er problemet er at trykkplata faktisk er så hard, men jeg vet faktisk ikke...

 

Det er ingen spesiell treghet i selve clutchvaieren, men "armen" som går ned i girkassen er svært tung å bevege...

 

Forslag til løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min vectra 2000 var det hard kløtsj helt til eg bytta den å då vart den heilt fin.. kan være at den er sleten vel?

Gromscona POWER!

No: Opel Ascona B 2,2i

Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytta kløtsjlammel og trykkplate... ps.. er vedlig enkelt på desse bilane.. gjort på en halvtime om du har gjort det før..

Gromscona POWER!

No: Opel Ascona B 2,2i

Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår