COSNORGE Skrevet Juli 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 Tok toppakningen på leiketøyet mitt her på Fredag så jeg må bytte den så fort som mulig. Det jeg lurte på er om det lønner seg og sette på en standard 531 topp som jeg har liggende i stedet for den orginale 530 toppen, eller er det ikke noe forskjell på de orginalt?? Motorn det her er snakk om er en B230FT. Noen som veit?? Kom med info her fort må bytte pakningen i morra for å rekke Rudskogen til helga, på forhånd ---> :thanks Siter 96 960 T5 06 ML320CDI AMG 02 A4 1.8 TQ S-line // Gatebil Crew // Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juli 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 531 har bedre utforming på kanalene. Skal gi en liten effektøkning. Men 531 topp vokser ikke på trær, så den kan bli vrien å få tak i til rett pris. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Juli 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 Eg har en 531 topp, men den sitter i bilen min :pray Så den for du ikke men hvilke motorer er 531 topp standard på. Min er en B230 FX motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
COSNORGE Skrevet Juli 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 Toppen har jeg så det er ikke noe broblem, men det jeg lurer på er om det er noe vits i å sette den på og om det blir mere effekt, mindre komp osv. Siter 96 960 T5 06 ML320CDI AMG 02 A4 1.8 TQ S-line // Gatebil Crew // Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Juli 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 er større ventiler i 531'n..større olje/vannkanaler, husker ikke åssen forbrenningsromma er... 531 er bedre enn 530.. 531 er den grommeste org. 8V toppen... 531 og 405 er de beste orginale, 530 kommer på tredjeplass.. Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
COSNORGE Skrevet Juli 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 er større ventiler i 531'n..større olje/vannkanaler, husker ikke åssen forbrenningsromma er... 531 er bedre enn 530.. 531 er den grommeste org. 8V toppen... 531 og 405 er de beste orginale, 530 kommer på tredjeplass.. Ok takk, hvis det er flere som har mere info, så kom med den i løpet av dagen!!! Siter 96 960 T5 06 ML320CDI AMG 02 A4 1.8 TQ S-line // Gatebil Crew // Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Vannkanalene på 531 og 530 er nok like store. 531 har litt bedre utforming på innsug/utblås og en mere sentrert tennplugg. Les her for litt info! Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Selvfølgelig setter du inn 531-toppen. Ikke sikkert du merker kjempeforskjell uten å gjøre noe annet, men potenialet på en 531-topp er mye større. Sett samtidig på A-kam, VX3-kam eller noe annet bra når du først er igang! :jackinbox Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Er IKKE større ventiler på en 531 topp kontra 530 toppen! Flower bedre pga utforminga og har mere sentrert tennplugg... Kjølekanalane er nok like... Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 JA! 531 er vel den de kaller "svanehals" toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
COSNORGE Skrevet Juli 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Takk for tips!! Da blir det 531 topp med grom kam merket 117??? Den kammen har han Svensken som bygget bilen kjøpt ny og så grommere ut en den VX3 kammen som satt i 531 toppen. Siter 96 960 T5 06 ML320CDI AMG 02 A4 1.8 TQ S-line // Gatebil Crew // Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 skal ikke så mye til for å få en kam grommere enn vx3 kam...alle kammene som sitter i f motorene er "mopedkammer",jag har såvidt startet et lite motorprosjekt nå og skal bytte ut vx3kammen med en k-kam.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
COSNORGE Skrevet Juli 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 skal ikke så mye til for å få en kam grommere enn vx3 kam...alle kammene som sitter i f motorene er "mopedkammer",jag har såvidt startet et lite motorprosjekt nå og skal bytte ut vx3kammen med en k-kam.. Stemmer, kunne egentlig ikke skjønne at Volvo hadde satt in "grom" kam i en av sin biler orginalt :cool: Siter 96 960 T5 06 ML320CDI AMG 02 A4 1.8 TQ S-line // Gatebil Crew // Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Juli 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 åssen vet man hvilken topp som sitter i da? Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
COSNORGE Skrevet Juli 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 åssen vet man hvilken topp som sitter i da? Det ser du på støpenummeret på siden av toppen, det begynner på tusen etterfulgt av Eks. 530,531 osv. Siter 96 960 T5 06 ML320CDI AMG 02 A4 1.8 TQ S-line // Gatebil Crew // Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.