Gå til innhold

Motorbytte: GTi-R SR20DET i P11!!


WhipeOut

Anbefalte innlegg

pass på t viss det er turboen så risikerer du at den tar til seg all motor olje av ein eller aen grunn... eg kjørte ein peugeot med turbo.... den hadde plenti olje.. så røk turboen og oljen var vekke på ein to tre... da og var det masse blårøyk...

 

Grunnen er for at det lekker gjennom kjølekanalen i turboen, og inn/ut

enten i inntaket, eller eksosen eller begge deler! happyhappy

Inn i inntaket sørger for bålrøyk..

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

pass på t viss det er turboen så risikerer du at den tar til seg all motor olje av ein eller aen grunn... eg kjørte ein peugeot med turbo.... den hadde plenti olje.. så røk turboen og oljen var vekke på ein to tre... da og var det masse blårøyk...

 

Har peila olje og det ser ut til å være omtrent det jeg fylte på for noen dager siden...

 

 

IMG_0121.JPG

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lekker gjennom ein plass for det! Trenger ikkje vere mye, men, alikevel

for mye! :D

 

Ville nok først satt pengene på turboen..!

 

Lykke til! Liker prosjektet ditt!! 1.6 til Gti-R Hvor sykt er det! Devil

 

 

Jeg driver å snakker med en fyr som har GTi-R, og da kommer litt av hvert frem..

 

1.6 til SR20DET er helt sinsykt!! Det gikk noe så helt uvirkelig helt til blårøyken kom...

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å snakker med en fyr som har GTi-R, og da kommer litt av hvert frem..

 

1.6 til SR20DET er helt sinsykt!! Det gikk noe så helt uvirkelig helt til blårøyken kom...

 

Hmm, ser ut som kanskje oljetettingen i turboen har tatt kvelden.

 

Kanskje et litt søkt forslag siden du har stappa nedi en annen original maskin. Men hvordan er veivhusventilasjonen fiksa på disse motorene?

 

Kan jo hende du har trykksatt hele oljesystemet med ladetrykket. Da lekker det nok friskt både her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ser ut som kanskje oljetettingen i turboen har tatt kvelden.

 

Kanskje et litt søkt forslag siden du har stappa nedi en annen original maskin. Men hvordan er veivhusventilasjonen fiksa på disse motorene?

 

Kan jo hende du har trykksatt hele oljesystemet med ladetrykket. Da lekker det nok friskt både her og der.

 

Motoren er jo slik den stod i Sunny'en så det skal ikke være noe jeg kunne ha gjort galt under innstallasjonen.. Det jeg trolig har gjort galt, det er å ikke sjekke trykket den gikk på og at jeg har kjørt på 95 okt. Slikt kan det oppstå havari av.. Det er passe surt for å si det slik...

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis jeg selger bilen slik den står nå med motor som ikke går, men har gått og alt det der, hvor mye er den verd da??

 

Hehe... Må bare sjekke hva folk synes..

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!!!!

Neeei..ikke få dumme tanker nå! :(

Vet det er kjipt når den ikke går, men er vel ikke så mye som har tatt kvelden?

Hold motet oppe..tenk på følelsen du fikk når den gikk..tenk på...tenk på...skyvet i ryggen. hva som helst. Motivasjon :D

Du fikser detta ;)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!!!!

Neeei..ikke få dumme tanker nå! :(

Vet det er kjipt når den ikke går, men er vel ikke så mye som har tatt kvelden?

Hold motet oppe..tenk på følelsen du fikk når den gikk..tenk på...tenk på...skyvet i ryggen. hva som helst. Motivasjon :D

Du fikser detta ;)

 

Hehe... Det er ikke snakk om noe annet enn at denne bilen skal gå igjen. Slik jeg ser det, så er det en av Norges mest spesielle P11 på motorsiden. Vet ikke hvor mange P11 det går med GTi-R motor her til lands jeg, men det er ikke mange...

 

Alt gikk jo så fint og flott en periode her og da er det så utrolig kjipt når slikt skjer. For ikke å snakke om hvor mye det koster å få gjort det.

 

Vurderer å plukke ut motoren nå straks. Har jo fremdeles en uke med ferie igjen, så når jeg har brukt 2 uker på bil av tre uker ferie, hvorfor ikke bare benytte den siste uken også?? Hehe... Får se hva som skjer... Plutselig en dag så kommer det et enormt glis her igjen... Det gleder jeg meg til... Når bilen går stabilt, da blir det roadtrip tenker jeg... Yeah!!

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke gi opp nå nei, Jan Arve... :)

Blir grisebra når du får den 100%, og det vet du veldig godt.. hehe.. ;)

 

 

Har ikke tenkt det Thomas. Dette ble bare et digert slag mitt i tryne... Slitsomt, men...

 

happyhappy

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Faen. Der var det ikke mye komp. Ta en sylinderlekasjetest også. Da finner du ut hvor lekasjen er hen, enten ventiler eller stempler. Ikke gi opp allerede, jeg hadde også sånn komp etter 3uker første gang jeg kjørte med turbo. Men etter at jeg hadde byttet stempler og ringer (jeg røk ringene) så var alt ok igjen. Har aldri hatt problemer etter det. Gi gass nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Faen. Der var det ikke mye komp. Ta en sylinderlekasjetest også. Da finner du ut hvor lekasjen er hen, enten ventiler eller stempler. Ikke gi opp allerede, jeg hadde også sånn komp etter 3uker første gang jeg kjørte med turbo. Men etter at jeg hadde byttet stempler og ringer (jeg røk ringene) så var alt ok igjen. Har aldri hatt problemer etter det. Gi gass nå...

 

Jeg sitter jo hær og håper så inderlig at det bare er stempelringene som har gått. Hvis ikke, så ser dette ut til å bli et vinterprosjekt pga. pengemangel, men vi får se.

 

Har nettopp fått et sted jeg kan sette bilen. Her kunne den visstnok stå hvis det ble nødvendig. Håper den går igjen ganske snart. Motoren plukkes trolig ut og deles idag, så får vi se hva som skjer.

 

 

for oss som ikke vet det, hva betyr de tingene på det bildet?

 

De strekene som vises der angir hvor mye kompressjon det er i hver sylinder. Øverst er sylinder 1 neste 2 osv. Lengden på disse strekene skal være så like som mulig. Du ser at det er ok kompressjon på 1 og 4, men at sylinder 2 har noe (argh) redusert kompressjon. På sylinder 3 er det ikke noe som helst kompressjon.

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår