Gå til innhold

Fotobokser kan være livsfarlige

Ranger emnet


TommyTott

Anbefalte innlegg

Nå var det vel slik at det var noen som kjørte inn i en stillestående kø eller tilsvarende der da.. så fotoboksen skal vel ikke akkurat ha skylda for det..

 

 

skulle ikke forundre meg om personen som moste inn i køen fordi personen så etter fotoboksen og ikke etter kø :P

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg synes er betenkelig, er det at man får bot for å varsle medtrafikkanter om kontroll. Typisk med lyshorn.

 

Hvilket argument har politiet på dette? Å varsle om trafikkontroll vil jo føre til at folk kjører mer aktsomt og holder seg til fartsgrensen.

 

Dette tror jeg jaggu meg at jeg ringer til politistasjonen og forhører meg om. Morsomt å høre hva de mener :)

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos fotobokser...

Noen som vet om noen fotobokser som er mer tilbakestående plassert enn den ved minnesund som er mot slutten av FORBIKJØRINGSFELTET :fuckme2:

Den er vel satt opp kun fordi staten skal tjene penger, fordi mere oversiktlig strekning tror jeg du skal lete lenge etter.

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2011 Volvo V60 R-Design
- 2003 Toyota Rav4
- 1998 Mitsubishi Eclipse GSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ærlig innrømme at om noe av oppmerksomheten brukes til å se etter fotobokser i noen ganger.....

D.v.s at du følger mer med i trafikken, ergo er mer oppmerksom, på ting i grøfta, som f.eks elg.

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2011 Volvo V60 R-Design
- 2003 Toyota Rav4
- 1998 Mitsubishi Eclipse GSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve fotoboksen er jo harmløs. Det er de som tror den blinker når nåla viser 81 km/t i 80-sonen og som like godt bremser ned til 65 som er livsfarlige.

Det er nok av eksempler på at "gamle tanter" (les: sinker, uansett kjønn) i trafikken gjør dette, skaper mange unødige oppbremsinger/farlige situasjoner.

 

Det samme gjelder bomringen, en sløving ligger å luser avgårde i venstrefila, gjerne litt under fartsgrensa, "for å være sikker", (VENSTREFILA SKAL KUN BENYTTES TIL FORBIKJØRING!) vedkommende har jo ikke abbonement, og oppdager plutselig til sin store forskrekkelse at han kjører inn i abb. fila. Så kliner bremsen i bånn, for så å prøve å navigere seg over i "Mynt/Coin", bak han ligger det en semi med 36 tonn betong på lasteplanet, han bruker et par meter ekstra på å stoppe, og moser den forbanna lusekjøreren mellom autoværnet og lastebilen.

 

Da tenker jo "alle" det at, det er lastebilsjåføren sin skyld, han skal jo stoppe for enhver idiot som faktisk har lov til å trille på motorveien.

Jeg tenker; en hindring mindre i trafikken yodude

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2011 Volvo V60 R-Design
- 2003 Toyota Rav4
- 1998 Mitsubishi Eclipse GSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke fotoboksen sin skyld at en eller annen kjører for fort, ser boksen å kliner inn bremsen da....!

dette mener eg 100% seriøst: de fleste som kliner inn bremsen foran fotoboksene (hvertfall i bergen), kjører allerede i minimum 5 km/t mindre enn fartsgrensen.. ser det "hver" gang eg passerer en fotoboks.. det skaper farlige situasjoner, for i utgangspunktet regner du ikkje med at folk bremser kraftig ned når det allerede går i mindre enn fartsgrensen. hvis noen kjører for fort mot en fotoboks, og du ligger rett bak, då kjører jo du for fort og.. og hvis du kjører på ukjente steder, følger du vel mer med enn om du kjører på kjente strekninger?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D.v.s at du følger mer med i trafikken, ergo er mer oppmerksom, på ting i grøfta, som f.eks elg.

 

Det blir da til at jeg følger litt mer på siden av veien, ja. Med det gode og dårlige det fører med seg.....

 

Har vel vært en plage siden fotoboksene kom de folkene som må bremse foran bokser selv om man ikke kjører for fort.

 

Man har nok ikke lov til å varsle om kontroller pga at det er en hardere påminnelse å få en feit bot (pluss at staten får inn litt ekstra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår