Gå til innhold

Video: Mapping av Nissan Primera Turbo


SR20De

Anbefalte innlegg

Ja det er bilen til p10turbo....

 

BTW. Jeg er fortsatt keen på å se Turbo Primera in action @ vaaler... Det må jo være noen som filma bilen hans.........? :wonder

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det er meg. Det var faren min som filma for sjefen for motorsport-import. Jeg var på Gardermoen igår ja for og prøve litt. Har aldri kjørt kvartmila på bane eller gata, er ikke helt min stil det der. Så tidene ble ikke no voldsomt. Andre draget gikk på 14.06 mens fjerde gikk det mye bedre i starten og jeg kjørte med 1.2bar ladetrykk istedet for 1bar. Men dessværre så kjørte jeg på rødt så jeg fikk ikke noen tid, men jeg vet at jeg var på 13 ett eller annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, tøft :)

 

Men..når de kjører sånn mapping..bremser de samtidig?

I så fall, hva er de magiske tallene? :D

Ja når du kjører på ruller for og justere datasprutet så kalles det bremsing av motoren. Rullene bremser opp hjulene for og gi motoren motstand på samme måte som man kjører på gata. Det gjør det enklere og justere inn uten og ta helt av på gata. resultatet ble 285hk og 370nm ut fra motor men den er justert litt etterpå så vi snakker nok om 300hk og 400nm nå på 1bar.

P.S. Si ifra om noen av dere finner no bilder eller video fra kjøringa mi igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offtopic: Slo av noen ord med Tor eller TETVETC da han kom tilbake i går. Han sa han syntes du kjørte bra;)
Tja bra og bra. Kunne gjort det bedre, men jeg er fornøyd. Har aldri tatt en brå start før i første gir med primeraen engang. Men det var moro og prøve uansett. Jeg har ikke bygget bilen for drag, men mer for banekjøring. Det er der jeg koser meg mest...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med du spinner stort sett i 1. giret? 285-300hk på fremhjulene høres nesten ut som mye brent gummi ;p
Ja på første gir så ble det litt spinning, men jeg kjørte med gateslicks foran og en dragbane så er det vanvittig godt grep også. Går man ut på asfalten der så sitter nesten skoa igjen, helt sykt. På første draget så kjørte jeg med 1bar fra start til slutt med litt hjulspinn. Men på de andre dragene så kjørte jeg med 0.5bar i første gir og 1.0bar fra andre og oppover. Da hadde jeg ikke noe spinn overhode. Det som irriterte meg mest var at jeg var så ivrig på siste draget at jeg ikke fikk papirer på grunn av sjuvstart for jeg og alle andre vet at det var en høy 13sekunders drag. Men uansett, jeg skal til gardermoen igjen for og ta en 13. GARANTERT. :boxing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår