Gå til innhold

242 76 mod B230fk

Ranger emnet


ks 242

Anbefalte innlegg

kjøp deg dana truetrac sperre :D gromsaker det.. koster litt over 4000 å ta inn selv.. ellers er det noen til salgs på forumet for 6000 tror jeg.. http://www.reiderracing.com/truetrac.htm

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 247
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det med inpress, hvis jeg kjøper meg compo med 20 i inpress som er 8 tom breie.. Så vil døm stå kant-i-kant med hjulbua foran.. Og med 20mm volvo spacers bak så vil døm fylle helt ut bak og?? ER det sånn ca riktig?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Ja, det stemmer det. Kristian klør alltid i fingra etter å gjøre noe.

Han har fått på S60R bremser forran, og han tror han skal ha det bak også.

Alle bremseslanger (ikke bremserør) er byttet til stålomspunnede, men jeg tror ikke dette gjelder bakbremsene ennå. Han kjøpte vel disse metervis og satte på hver kopling selv. Ikke noe ferdig dritt nei:p

Turboen er nå en KKK 27 (tror jeg det var. Husker ikke helt).

Han har sveiset ny downpipe.

Dekkene er byttet veldig ofte.

Han har satt på baklamper fra 264..

Han har også fått seg en bulk i taket, fordi det var noen som ikke likte at han burna ett sted, så da fant dem seg en stein og kastet.

Jeg kommer ikke på mer i farta.

 

Han har også fått skaffet seg en bensin-cache tank, men denne er ikke montert ennå. Kjenner jeg kristian rett, så tar det ikke lange tiden før den er på plass :)

Jeg var ute med kristian og 2fast2førr her en kveld og testet bilen. Jeg måtte kjøre, fordi Kristian ikke var edru den kvelden:p

Vi hadde først litt problemer med lugging pga for høyt bensintrykk, men dette fikk vi justert fint til slutt.

I bånn av skullerud-dumpa på vei mot tusenfryd hadde jeg ca 120km/t. Da stigningen opp mot shell på mortensrud begynte, ga jeg bånn gass, og den klarte fint å klatre opp til 200km/t før vi nådde shell. Noe mer tror jeg ikke den hadde hatt godt av, fordi det er bare 4gir og vi var vel ikke langt unna turtallsperra:p

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare helt rått, kunne betalt en god slant med penger for den bilen der! :) Var det mye stress å montere Rbremsene? legg gjerne opp bilder(og mål) av brakkerter osv ;)

har sett flere som har montert R-bremser på volvo... søk litt på forumet så finner du bilder fra a-å ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut at det skjer noe med bilen :) Ikke morro med idioter som kaster stein! Dem kan jo heller bare kommer bort å si ifra, isteden, eller anmelde saken, bedre det, enn at en hel bil må hellakkeres, for det er jævla my jobb, og koster my peng!!! Det er min mening værtfall! Men spole, det er obligatorisk :D

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår