Gå til innhold

oljefilter moment

Ranger emnet


Andreas V

Anbefalte innlegg

Skifta oljefilter her om dagen til en kompis, nå sier han følgende: "lavt oljetrykkslampa" lyser når han starter bilen og lyser litt til helt til bilen tar seg opp på stabilt turtall, dette skjedde ikke før vi skifta olje og filter, kan tiltrekkningsmomentet av filteret ha noe å si på oljetrykket eller er de slik som d skal være? stramma til filteret d d gikk jeg med handmakt, ps! jeg brukte ikke en sliok tang, men kun handa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva slags bil dette er, men sjekk tre ting:

 

-Nok olje på motoren? (Edit: ser du har sjekka det ja)

-Andre lamper som lyser samtidig med oljetrykkslampa?

-Hva slags filter satte du/dere inn? Uoriginalt? I såfall, hvilket merke?

 

Kan være flere årsaker til det du beskriver og da, hva vet vel jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du filter med for lav motstand så kan du få for lite oljetrykk.

Det kan også være feil olje, for tynn olje som gjør at pumpen ikke klarer å skape skukkelig oljetrykk.

 

Sjekk olje og filter type med instruksjonboken og sjekk at det er rett

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, kjøpte filteret på jernia, men d skal no holde selv om det ikke er dønn originalt da? og det er ingen andre lamper som lyser når starter bilen og lampa lyser kun i ett sek elns, er ikke sikekr på hvilket filter det er, men det var no beregna på motoren i følge han kisn som solgte meg d....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være att filteret er uten non-retur ventil og trykket blir lavt til filteret er pumpet fullt.

 

Er det jeg og tror ja.

 

Grunnen til at jeg spurte om andre lamper er forresten at jeg var borti en bil for noen år siden der oljetrykkslampa lyste fordi ladelampa også lyste. Feilen da var utslitte børster i dynamoen, men skremmende nok å kjøre med når man ikke vet det. Men som sagt, i ditt tilfelle heller jeg mot at filteret mangler den ventilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår