Gå til innhold

modifisert gearkasse til GTR

Ranger emnet


sebschneid

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet ikke om det går ann å få fingra i en X-Track kasse og hva det koster jeg.

Men kan det være så mye mer enn disse 60 lappene?

 

Tviler på det... Uten at eg vet prisen og om det kan skaffes?

 

Har hørt noen rykter om at Fix-it (tror det skrives sånn) kan lage noen kasser til rundt 30 lapper. Noen som vet noe mer om dette?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert i kontakt med både X-trac og Quaife. Ingen av de kunne verken levere eller lage noe til denne kassen, de var rett og slett ikke intressert i det. De må vel selge noen tusen deler av samme sort før at de ser på det som lønnsomt. X-trac sa at de brydde seg ikke om småbiler som dette. De lager deler til WRC, Formel, Le Mans osv. Og de lager ikke drevsett helle, kun komplette kasser. Så jeg tror nok at X-trac er å sikte litt høyt.

2004 BMW M3 (sommerbil)

1993 Mazda 323 GTR (vinterbil)

2005 Yamaha RX1 tubo ic (snøscooter)

2006 Artic Cat M7 162" (snøscooter)

2006 Yamaha YZF R1 SP (motorsykkel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert i kontakt med både X-trac og Quaife. Ingen av de kunne verken levere eller lage noe til denne kassen, de var rett og slett ikke intressert i det. De må vel selge noen tusen deler av samme sort før at de ser på det som lønnsomt. X-trac sa at de brydde seg ikke om småbiler som dette. De lager deler til WRC, Formel, Le Mans osv. Og de lager ikke drevsett helle, kun komplette kasser. Så jeg tror nok at X-trac er å sikte litt høyt.

 

Mener det har vert snakke om X-trac kasser her inn på forumet et sted før? Stemmer ikke det?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert i kontakt med både X-trac og Quaife. Ingen av de kunne verken levere eller lage noe til denne kassen, de var rett og slett ikke intressert i det. De må vel selge noen tusen deler av samme sort før at de ser på det som lønnsomt. X-trac sa at de brydde seg ikke om småbiler som dette. De lager deler til WRC, Formel, Le Mans osv. Og de lager ikke drevsett helle, kun komplette kasser. Så jeg tror nok at X-trac er å sikte litt høyt.

 

Tror du tar litt feil der, er jo x trac kasser som står i mange av GTR rally bilene. Som denne: http://www.rally.no/dagfinn/drteknisk.htm

 

Kan jo høre med han. men mener å huske at den koster rundt 250t.

 

Leste innleget ditt ngang til, og du mener vel at de ikke lager til denne kassen, for det gjør de jo ikke, de lager jo bare helekassen.

93' RX7 FD

88' 323 4wd Turbo (BF Turbo)

86' Daihatsu Charade Turbo

 

Let's go CRAZY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare drevene dere skal ha så er muligens dette noe å satse på??

http://www.albinsgear.com.au

 

HAr sendt noen maliler til de tidligere her er det jeg fikk til svar:

 

Hi, I've heard you make gears for the G5M-R manual 5-speed 4wd gearbox.

Where wondering what options u have & prices. The cars is mainly for road

use, but it also used for track days. So the best thing for me are

probably synchormeshed?? What do you recommend? One of the weak points of the

gearbox is the gearbox housing itself. Do you make anything else for the gearbox?

 

 

 

 

The only thing we make for the Mazda 323 is a dogchange box. I don't think

the dogchange box would be very practical for road use, very noisy with

the dogs chattering etc. The price for the Mazda 323 dogchange box is AUD$

3800.00 plus freight.

If you are still interested please let me know!

 

We supply the following:

1st thru 5th gears and Reverse (driver and driven) including primary shaft -

NOT including secondary shaft.

All sliders and hubs (1st/2nd, 3rd/4th & 5th/Rev) and also selector shafts

Not supplied is the gearbox housing. You will have to put the gears into

your own housing.

I will try and send some pictures tomorrow.

 

Regards,

Melissa Watt

Albins Off-Road Gear Pty Ltd

24 Wiltshire Lane

Delacombe

Victoria

Australia 3356

Ph: +61 3 5335 8022

Fax: +61 3 5335 8366

email: admin@albinsgear.com.au

 

 

 

3800australse doller er ca 19000NKR, også er det frakt i tillegg da...

93' RX7 FD

88' 323 4wd Turbo (BF Turbo)

86' Daihatsu Charade Turbo

 

Let's go CRAZY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo ikke så ille det, men dogshift på en hverdagsbil?

wrooooOOOOMMMMM---KLONK----wrooooOOOOOMMM-KLONK....

se for meg dette i rushtrafikken.... assman :D

 

tror noe mere sivilisert er det man trenger :)

 

yupp, i know, men er det de andre tilbyr også vel ? Det beste hadde nok hvert syncromeshed drevsett, ikke rettskårne drev, (som bråker noe jævlig), men heller ikke vanlige drev (som tåler mindre) , men drev med litt vinkling på så de tåler mer, og ikke bråker så mye, og i tilegg til det så er det med syncroniseringsringer, så det ikke er så "tungdrevent" som dogbox/rettskårne gir. Men problemet er, dette er det vel ingen som lager til denne bilen??

 

Fordelen med rettskårne gir/dogbox, er at i og med at drevene går parallelt med akslingene og ikke på "skrå" i forhold til akslingene, så trenger bare kassen å "holde sammen" drevene i en retning i forhold til 2, med andre ord blir belastningen på opplagringene i girkassen mye mindre, og som kjent er jo dette nettopp en av problemeen med GTR kassen, at aluminiumen girkassen er laget av er av den beste sorten . Men ja de bråker noe jævlig, og er ikke noe spes å kjøre med til dagen.

 

Vanlig gir der kreftene går to retninger:

evo5trans-gears.jpg

 

DogBox der kreftene går en vei:

TXSDogbox.jpg

 

Men som Mazdafun har sagt en del ganger, det er ikke drevene som er dårlig det er stort sett dårlig vedlikehold, og når oljen er slitt(les sett sine bestedager, kombinert med hard kjøring(som gjør at oljen blir varmere), og kamikze kjøring (Som jeg også for øvrig liker). Voila så er du ett gir fattigere.

 

Det som ofte skjer er ar oljen misser smøre evnen sin, det gjør at alle drev, lager osv er tyngre å dra rundt, med andre ord skaper mer varme, når aluminiumen i girkassen blir varm nok utvider den seg (som alt annet metall), og det blir slark i opplagringene til akslingene, siden drevene alltid prøver å skyve seg fra hverandre nå får mulighet til det gjør de det, og da er kontakt punktet mellom de drevene bli VELDIG mye mindre, og da får det :deng . Pang knus , no more gears.

 

Jeg tror det som hadde værdt best og enklest å gjøre med en gtr kasse er å lage den til med større olje kapasitet og med oljekjøler, det er ikke så dyrt, og jeg tror det er nok for mange. Er ikke det værdt å prøve det før en går til det steg å bruke 60 000t på en drevsett som muligens du ikke trenger? Vet også om noen som har laget forsterkninger utenpå girkassen for å gjøre den sterkere.Det hindre nok også problemet med at akslingene presses fra hverandre.

 

Hadde planer om å lage kjøler på min gtr, men økonomiske omstendigheter gjorde at jeg var nødt å selge den. yodude

93' RX7 FD

88' 323 4wd Turbo (BF Turbo)

86' Daihatsu Charade Turbo

 

Let's go CRAZY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for en VELDIG fin oversikt over hva som egentlig skjer i kassene :)

 

sitter per nå med en GTR maskin og en DOHC 1,8 G-series kasse.

Oljekjøler på denne og vedlikehold burdte vel holde i lange baner en stund til :)

 

hvordan er styrken på den kontra GTR kassa? du har jo også bare maks to hjul å få det ut på, så belastningen burdte vel ikke være så stor som GTR kassa.

 

videre, planen er jo å skaffe meg en GTR kasse og hele 4wd systemet.

ikke noen som kommer til å ha noe liggende å slenge innen et halvt år/året eller no? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har vert borti et slikt sett som Par Engineering og albins tilbyr for rundt 20 lapper. Jeg har vert på internett sidene deres og sett, og har vert i kontakt med de begge. Begge kan vistnokk levere til denne kassen. Par skrev at dette settet skulle tåle 500 hk. Dette høres for godt ut til å være sant. Noen som vet noe om dette??

2004 BMW M3 (sommerbil)

1993 Mazda 323 GTR (vinterbil)

2005 Yamaha RX1 tubo ic (snøscooter)

2006 Artic Cat M7 162" (snøscooter)

2006 Yamaha YZF R1 SP (motorsykkel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår