Gå til innhold

modifisert gearkasse til GTR

Ranger emnet


sebschneid

Anbefalte innlegg

Er det noen her som kan vere interessert i en skikkelig kasse til GTR. Har vert i kontakt med en som kan være behjelpelig. pris fra 60 000 lapper og oppover alt etter hva man bestemmer seg for. trenger 3-4 stykker som alle må kjøpe hver sitt kit for å komme ned i denne prisen. mulighetene er mange. Har ikke vert logget på her før men har vert innom å sett en god del. Leste om EVO kasse prosjektet, å syns dette her høres langt billigere og bedre ut. Og mindre jobb, kassa sendes inn og kommer ferdig tilbake. er du interessert og ikke minst har du råd til dette, send epost til sebschneid@hotmail.com.

2004 BMW M3 (sommerbil)

1993 Mazda 323 GTR (vinterbil)

2005 Yamaha RX1 tubo ic (snøscooter)

2006 Artic Cat M7 162" (snøscooter)

2006 Yamaha YZF R1 SP (motorsykkel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

 

Dette er spennende, men hva er inkludert i de 60 lappene?. Tipper det er en drevsats det er snakk om, og ikke hus, transfer, etc (dette pleier å koste mer). Valgfri utvekslingsforhold? Dogshift? Sekvensiell giring?

 

Tror det blir vanskelig å finne noen som blar opp så mye penger for en kasse, med mindre det blir en garanti på kassene mot ras. (og det blir det neppe?)

 

mvh

 

"en som har sett mange lignende prosjekt komme og gå"

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt optimistisk å prøve å finne 3-4 stykker som gidder å hoste opp så mye penger. Men det er lov å håpe. For 60 lapper er det snakk om en drevsats med alle gear, noen sjaltegafler og vistnokk kron og piniong ut til transfer, hvis eg forsto dette rett. Men mulighetene for forsterket hus, dogshift og dogshift med tenningskutt er der men det vil selvsagt koste sjorta. men jeg leste jo om dette EVO- kasse prosjektet, Jeg tror nok at en dogbox herfra blir billigere, og i allefall mindre arbeid. Jeg har bedt leverandøren regne på hva det vil koste for kun et kit i tilfelle jeg ikke finner noen som er like tullete i huet som meg. :) hilsen fortsatt optimist

2004 BMW M3 (sommerbil)

1993 Mazda 323 GTR (vinterbil)

2005 Yamaha RX1 tubo ic (snøscooter)

2006 Artic Cat M7 162" (snøscooter)

2006 Yamaha YZF R1 SP (motorsykkel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er alltid åpen for tullete ideer :D

 

jeg likte evoprosjektet, og leker med tanken..

 

tenkte du på å se om de kan få snekra sammen en ferdigløsning her ell? :)

 

 

 

Det var litt optimistisk å prøve å finne 3-4 stykker som gidder å hoste opp så mye penger. Men det er lov å håpe. For 60 lapper er det snakk om en drevsats med alle gear, noen sjaltegafler og vistnokk kron og piniong ut til transfer, hvis eg forsto dette rett. Men mulighetene for forsterket hus, dogshift og dogshift med tenningskutt er der men det vil selvsagt koste sjorta. men jeg leste jo om dette EVO- kasse prosjektet, Jeg tror nok at en dogbox herfra blir billigere, og i allefall mindre arbeid. Jeg har bedt leverandøren regne på hva det vil koste for kun et kit i tilfelle jeg ikke finner noen som er like tullete i huet som meg. :) hilsen fortsatt optimist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hørtes jo interessant ut dette. :) Har veldig lyst på en GT-R som en kan leke skikkelig med uten at en må bekymre seg for at girkassen ryker.

 

Men å bruke 60 000,- på girkasse uten å få noen form for garanti at dette holder syns eg blir litt drøyt.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt offtopic men:

Har GT-R samme 7" diffen som MX-5 1.8?

Eller er den helt unik (Ikke 8" fra RX7 T2 osv...)

 

Transferkassa blir vel fortsatt et svakt ledd.

 

GT-R har vel 6" lik de i MX-5 1.6 men med annen utveksling, så med mindre du liker å bytte transferdiffen ofte så er det ikkje store valgmulighetene så vidt eg veit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT-R har vel 6" lik de i MX-5 1.6 men med annen utveksling, så med mindre du liker å bytte transferdiffen ofte så er det ikkje store valgmulighetene så vidt eg veit.

 

Hei.

 

Jo det er ett alternativ. Skifte olja på den, og passe på at ikke slitasje-ting (lager, kronhjul som løsner, etc) får gå lenge.

 

Det er svært sjelden transferdiffen ryker, og man kan legge skylden på drevene/huset har vært svakt. Stort sett ser det ut som om veidekke har asfaltert inni, trikke-lyd i måneder, eller lagerras(-etter stor slitasje). Eller kombinasjonen av alt sammen.

 

 

 

OT : Jeg har lyst å bygge den sorte med 2 bar ladetrykk, stor IC, etc (360 hk-) med standard kasse, og vise folk at man kan kjøre denne bilen hardt, OG kjøre lengre enn 5 minutter uten å rase kassen som har fått ett ufortjent rykte som en "papirkasse".

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jo det er ett alternativ. Skifte olja på den, og passe på at ikke slitasje-ting (lager, kronhjul som løsner, etc) får gå lenge.

 

Det er svært sjelden transferdiffen ryker, og man kan legge skylden på drevene/huset har vært svakt. Stort sett ser det ut som om veidekke har asfaltert inni, trikke-lyd i måneder, eller lagerras(-etter stor slitasje). Eller kombinasjonen av alt sammen.

 

 

Det eg mente var at om man bytta til mx-5 bak-diff med annen utveksling enn GT-R diffen så stemmer ikkje ting for transferdiffen lenger, og dermed slites den ut. Eller tar eg feil og det er berre å kjøpe 2-way lamelldiff fra cusco?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eg mente var at om man bytta til mx-5 bak-diff med annen utveksling enn GT-R diffen så stemmer ikkje ting for transferdiffen lenger, og dermed slites den ut. Eller tar eg feil og det er berre å kjøpe 2-way lamelldiff fra cusco?

 

Hei.

 

Beklager at jeg hoppa på pistolen.

 

Men man blir litt sånn etter å sett "tusenvis" av kasser som "bare sa pang, liksom", og hvor man tydelig ser mislighold er årsaken til at det "plutselig" ikke trekker fremover. Samtidig tror jeg at jeg har gjort det meste som er rasjonelt at en kasse kan tåle i en GT-R, og aldri rast en kasse.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår