Gå til innhold

Hvor lærer man drifting?

Ranger emnet


Gulbrandsen_Racing

Anbefalte innlegg

b ascona me sveisa sperre e sinnsykt hefti driftebil på glatta=)

kjørte over 3 mil med konstant sleng med en ascona 2,0s med sveisa spærre...=)

kjører vingebil, om sommeren, med ingenting er så rått som asconan om vintern..

må ha skikkelie piggdekk da, så du har litt grep, så du får opp farta litt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

finn deg en jordebil, et jorde, mange kjegler eller tilsvarende, lag en bane og øv øv øv øv og øv. deretter finner du deg en litt mer ålreit bil og prøver litt på bane. etter mye øv øv øv øv og enda litt øving så er du en habil sladder. personlig er jeg på det første stadiet og på snødekkte veier så jeg kan ikke garantere noe ;) se driftbible også, der får du mange tips. det er i bunn og grunn "bare" bilkontroll. når du har det så mestrer du drifting greit.

tenkte jeg skulle gjøre det til vinteren jeg å. brøyte bane på jordet, og bruke bilcross bil viss jeg får tak i det da. ellers bruker jeg 244 til min bror :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til vinteren begynne og lære meg drifting, og det blir mest sannsynlig på

isbane. Men nå vet jeg ikke av noen plasser man kan "lage" en isbane i Trondheims området, så om noen visste noe hadde det vært genialt!

 

[lekemoderator]

Det er warez, som er ulovlig på forumet..

[/lekemoderator]

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Blåser liv i tråden igjen!

Drift Bible inneholdt altfor mye "tullete" info.. Vet jo selv at det er lettere å drifte med dårlige bakdekk osv osv..

 

Greit nok, han tok for seg teknikker som "shift-lock" osv.. men hvem har vel ikke prøvd å få rævva til å komme ved å "sperre" bilen i 2. gir?

 

Var SINNSYKT morsomt i vinter med bilen (Volvo 360, min mening en YPPERLIG sladdebil!) Så.. Nå venter jeg egentlig bare på turbo og sperre.. :)

 

Og.. sveise sperre på sommeren.. Er det verdt det? Hvis man ser bort ifra sladdinga..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er et veldig godt tips å spille lfs, gt4 eller min favoritt Forza Motorsport til xbox! Ellers er jo vinteren genial, der trenger man ikke like mye motorkraft og ikke like mye fart... grei måte å lære seg å kontrollere bilræva med gasspedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snø er forresten et morsomt men skummelt underlag :P

 

Et lite tips kan være å holde seg unna de mest traffikerte veiene og heller satse på litt avsidesliggende områder eller "rolige veier" Snakker av erfaring etter noen uheldige turer med min bror (Han som kjørte :P)

 

Ellers: Ride hard

Mj Productions.com: Soon online ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

jeg syns ialfall vinteren har gitt meg noen erfaringer når det gjelder drifting og generelt breislædd.

 

jeg kjørte 244 i vinter, fikk tak i bilen like før snøen kom og bynte litt på tør asfalt, helt fatalt!

 

så kom snøen og jeg fant fram kjegler å dro til parkeringsplasser, og etter en stund gikk d greit å "kontrollere" slædden og driftinga.

 

det skal nå sies at siden snøen er for lengst borte, så har jeg det fortsatt gøy med volvon (den ble solgt i dag:( ) har blitt en jævel på rundkjøringer å drifting på skogsveier! tror jeg selv da ialfall...hehe

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:) kjøp opel rekord stasjonsvogn, fattern var konge i breisladd om vinteren med disse bilene, (la bilen bredt i 90 km/t på vinterføret på flerfeltsvei med mange biler bak) idiot? JA, men han hadde faktsik kontroll der han la med bilen bredt i 15-20 sec:P fattern er 53 år vel og merke. fikk selv prøve litt sladding med opelenen på en skøytebane da jeg var 13 år og storkoste meg:) synes rekorden var ideêl til dette bruket da volvo 200-serien er så myk i understellet(orginalt). man kan selvfølgelig heller kjøpe seg en senator 3,0 24v og prøve seg på bane også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåser liv i tråden igjen!

Drift Bible inneholdt altfor mye "tullete" info.. Vet jo selv at det er lettere å drifte med dårlige bakdekk osv osv..

 

Greit nok, han tok for seg teknikker som "shift-lock" osv.. men hvem har vel ikke prøvd å få rævva til å komme ved å "sperre" bilen i 2. gir?

 

Var SINNSYKT morsomt i vinter med bilen (Volvo 360, min mening en YPPERLIG sladdebil!) Så.. Nå venter jeg egentlig bare på turbo og sperre.. :)

 

Og.. sveise sperre på sommeren.. Er det verdt det? Hvis man ser bort ifra sladdinga..

 

kjørte 360 med sveisa sperre i hele vinter jeg, og den var rett og slett best ! Har og kjørt sierra med sveisa sperre, dog bare på sommerstid, men den var ikke like "god" som 360`n. Så til alle dem som klager over at det er så "fælt" og "ekkelt" med sveisa sperre om vintern, bør lære seg og kjøre :P

 

Uansett, lær deg og sladde om vintern, for da vet du at det er like glatt overalt, du trenger ikke like mye motor som på sommern, du sparer bilen mer om det går galt, og du kan holde på nesten overalt ! jeg er ingen engel når det kommer til og oppføre meg på vinterstid, så jeg skal ikke si noen ting. Jeg ligger bredt der det går, inkl. motorveien, så nei, jeg er ingen engel, heller ingen mester, men øving gjør, etterhvert, mester !

-sierra 5,0 "lat"

-Patrol 3,3td " brukshore"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste bilen jeg har liggi bredt/sladda med var vel miataen, morsommere bil må man lete lenge etter, stive bilstein dempere bak var min oppskrift :) Men den er da litt dyr.. Kjørte på Gatebil dokka, testa ut teknikker di første heata, snurra litt osv, men di siste heata gikk det smertefritt :)

I "økonomi"klassen kan jeg anbefalle Bmw E28, langt og fint balansert karroseri!! Finnes ikkeno biler i den prisklassen og ligge bredt med, driver med ett drifteprosjekt nå :) Til dere som trur sierra coupe er bedre, har hatt sierra coupe 2 år på rad på isbane, det blir bare altfor lett bak.. Vektfordeling er viktig!

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintern er mitt eneste sjangse å få "drifta"... hvertfall den tilstanden nå at jeg kjører med automat :P får jo lært deg basicen på hvordan man skal håndtere contra og slikt....blir fortsatt slowdrift :P

Min bil....Min bil sier jeg.... min/muttern :P

91mod MB 230E sportline automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår