golfcab Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 ja sånn er det med ny motens "hi-tec" deler :) Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 da er det bevist: golf 4 sadler passer ikke til skivebrems ombyggingen! mareritt Det er slik man skaffer seg erfaringer (og en full kjeller;)). Hva er problemet, foruten at VW ikke har bolter som er lange nok? Dersom du har hele pakka fra en G4 og forutsatt at boltmønsteret til innfesting av akseltappene er likt kan jeg ikke fatte eller begripe at dette ikke skal gå. Når man skrur på noe for første gang er det ofte en kjempefordel å demontere det selv også. Det blir liksom ikke en god start å begynne med en eske og to poser med deler. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Du sier noe der!! Men ja, jeg har hele pakka fra g4, sadel og kaliper, spindelen er fra en golf 2 med skivebrems så klart! Problemet er at sadelen klarer ikke gi "skiva" en klem, altså gå rundt den uten at skiva står helt på halv åtte! Altså spindelen kommer ikke gjennom skiva en gang! Å det er jo noe av poenget ,for jeg skal jo feste et kulelager på den siden og en låsebolt, men det går jo ikke når hele spindelen er "inne" i skiva!! Men uansett har jeg skaffa meg en komplett bakstilling fra g2 16v, som jeg tar sadelen fra, så jeg tror det kan ordne seg!! Erfaring jah, garasje full avdeler, check! Får se i morgen om dette løser seg! Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Her er en egen laget tegning på hva problemet er ! Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Aha, slik ja. Jeg har aldri fikla med G4-deler, så dette var nytt for meg. Problemet ditt bør kunne løses med sadler fra G2 eller Passat 35i. Dette bør det være mulig å finne brukt, ettersom det stort sett er kaliperene det er rift om på hoggerne. Dermed står sadlene nesten ferdig til demontering for deg:D. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 har fiksa meg sadler i morgen fra en 16v, så håper alt kan gå i orden i morgen! Litt mer bekymra for byttinga av BKF (bremse kraft forsterker) :) Leste guiden din, så satser på å få fiksa det!! Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Bytte av bremsekraftforsterker er grei skuring.. du kommer bare til å søle masse bremseveske ;) Og pass på at du ikke runder niplene når du skrur på de ;) Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Javell folkens, eller for de som gidder lese sutringa mi! Uansett tar den slutt nå , for endelig fikk jeg siste "passende" del! Var ute hos en hyggelig mann på rennesøy og fikk sadelen fra en g2 16v!! Gikk hjem og skrudde på g4 kaliper og spindelen! Perfekt match!! Jeg sammenligna sadelen fra g2 og g4, det er kun 1cm eller mindre som skiller de to, ellers er de kliss like :) Stor betydning seff Så i morgen etter forelesninger blir bilen utstyrt med ny bremsekraft forsterker og skiver bak!! Bilder av det "ferdige" produktet : Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Skriver svaret her, ettersom det sikkert kan være interessant for flere (og telefonregninga mi er skyhøy nok som den er). Ettersom du skal lage helt nye bremserør fra scratch kan du selv bestemme formen på disse. Dermed bøyer du rørene slik at du får både rør og strupeventilene til å gå klar av problemkomponenter som tannstang og giroverføringer. Jeg tror jeg ville lagt dem helt inntil den venstre rammevangen. Der er det ikke noe som kan skape trøbbel. Strupeventilene kan i og for seg plasseres hvor du vil. De funker jo i grunnen på samme måte som lasteventilen på Einser GTI, bortsett fra at disse ikke er lasteavhengige (de begrenser bremsekrafta på bakakselen like mye uavhengig av høyden bak). Lasteventilen sitter jo rett foran bakstillinga (altså langt bak på bilen), så dermed bør det være null problem om strupeventilene komer 10-20-30cm lenger vekk fra HBS enn de ville gjort dersom de var montert originalt. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 takk for svar böhser!! Jah jeg har brukt helga til å legge opp kliss nye bremserør rund baut, jeg la strupeventilene til venstre side i motor rommet, (høyre viss du står foran) .. Jeg kjøpte en bremsekraft forsterker av en kar på vacn , men det viser seg den er fra golf 2 , og har derfor kortere stag, løsningen ble å forlenge dette.. Får bkf gjen i morgen, så vi får se om det blir tid til mekking! Nye bremserør tar seg hvertfall godt ut på eu godkjenninga om 2 år og samvittigheten :) Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Nye bremserør tar seg hvertfall godt ut på eu godkjenninga om 2 år og samvittigheten :) Hvertfall hvis du har gjort det rett! Men det har du helt sikkert gjort og olemarius, skrik ut om det blir skruing i uka.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Hvertfall hvis du har gjort det rett!.. Det oppdager man rimelig fort når man trykksetter systemet ifm. lufting:D. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Nettop! Luftinga finner sted når BKF kommer til rette, får håpe den passer da :D Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Hvor skal du lagre golfen i vinter olemarius? Jeg må jo fikse en plass for veteranen også, hehe. Vi skulle hatt oss et verksted æz' EDIT: Hos deg? Får vel ikke plass hos gamlingene.. gjør du vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Jo det skal jeg fortelle, jeg planlegger å lagre den i en tørr garasje der jeg bor , (leilighet) som den skal få stå! Jeg derimot, investerer i busskort og tar bussen gjennom vinteren! Har ikke råd til annet i et liv som student :) Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.