Gå til innhold

Ny type fotoboks! Nei å nei!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

jeje :rolleyes: skru av skiltet foran på bilen, ta på hjelm og prøv selv !!!!

En jeg kjenner har faktisk prøvd...

 

To stykk i bilen i motsatt kjørefelt som gir fingern til kameraet.. blir bra bilder av sånt :rolleyes:

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En jeg kjenner har faktisk prøvd...

 

To stykk i bilen i motsatt kjørefelt som gir fingern til kameraet.. blir bra bilder av sånt :rolleyes:

 

jepp det er riktig !! .. i motsatt kjørefelt er det også følere og de går til feltskille, litt tilbaketrukket i forhold til de i riktig kjørefelt ..

 

Men om du kjører mitt på veien så skal du ikke bli fotografert om du har påmontert normale bilhjul og ikke enormt brede .. Du kjører med et hjul i hvert felt ..

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp det er riktig !! .. i motsatt kjørefelt er det også følere og de går til feltskille, litt tilbaketrukket i forhold til de i riktig kjørefelt ..

 

Men om du kjører mitt på veien så skal du ikke bli fotografert om du har påmontert normale bilhjul og ikke enormt brede .. Du kjører med et hjul i hvert felt ..

Vet ikke hvordan stripene der du bor er, men her er de iallefall likt plassert i begge kjørebanene. Må si jeg tviler meget sterkt på teorien din om at du ikke blir tatt bilde av i "motorsykkelmodus" også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.... jeg ble ikke knipset av en boks i nærheten av larvik under en bru på E18... kjørte forbi en annen bil og hadde sikkert 100km/t når jeg passerte boksen, men ble ikke knipset... pluss at jeg så polti fulgte etter en kompis av meg etter at han hadde "slæddet" i en rundkjøring, og da la de seg ut i feil kjørebane for å ikke bli knipset...

- 1992 Mazda Rx-7 Type-R RHD med skilter

- 1974 Mazda 818 DeLuxe

 

x 1990 Mazda 323 GTX m/ 2.5" eksos, KN filter *Solgt* :(

x 1984 Opel Corsa 1.3S Luxus *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autopass i bergen har fotografering av skiltet bak.

I oslo er det anderledes system, der du betaler.. her får du regning i posten.

 

før hadde vi samme som oslo, betaling eller bot..

nå har vi regning og bare autopass-felt.

 

ellers:

en fotoboks har vel ikke vektmåling i bakken? blir vel samme som parkeringsannlegg, hvor de har en metalldektektor i bakken?

evnt kanskje de bruker laser eller radar?

 

jeg vet at det er en del som ikek får bøter, men det er vel:

* om bildekvaliteten er for dårlig

* om personen ikke er identifiserbar (noen tar ned solskjermen feks).

 

du kan feks ikke bli tvunget å vittne mot familie og kan derfor slippe unna slikt.

jeg hørte om en som fikk parkeringsbot på privat parkeringsplass og han dokumenterte at han ikke hadde vært der selv, men lånt bort bilen.

 

han vant faktisk saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan stripene der du bor er, men her er de iallefall likt plassert i begge kjørebanene. Må si jeg tviler meget sterkt på teorien din om at du ikke blir tatt bilde av i "motorsykkelmodus" også.

 

vel, det er ikke noe teori dette.. er slik det fungerer.. følerne som er i motgående kjørefelt er adskilte fra de i det riktige kjørefelter .. på smalere veier, hvor de har valgt å bruke følere i motgående kjørefelt, så trenger de ikke å ha følerne litt tilbaketrukket fordi kameraet da vil dekke hele området.

Men her på østlandet, så er veiene bredere, og da vil kameraet måtte ta bildet av biler i motgående kjørefelt litt tilbaketrukket for å få med alt på bildet ..

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok ikke.. Hadde en bil jeg bretta opp skiltet foran på sånn at det lå under fangern. Kjørte MYE gjennom bomringen i oslo, ikke fått en eneste bot.

dabutcher kom før meg, les det som han skrev :D heldige folk i oslo då, på golfen eg skal ha til bruksbil e det "lagt opp" til å brette opp skiltet foran, men vitsen forsvinner jo når de har kamera bak og..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår