Gå til innhold

Smellyglove

Bruker
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Bosted
    Nannestad

Smellyglove's Achievements

  1. Hei, jeg ser etter vindavvisere til en slik bil. Jeg finner lite for "3C" (som det står i vognkortet at bilen er) når jeg søker etter dette. Er det noen som kan peke meg i riktig retning?
  2. Ei venninne av meg fikk skiftet hele motoren for ca to og et halvt år siden. Rådebank tok den. Nå har det skjedd igjen. Motoren ble skiftet på et Nissan-verksted. Olje har blitt byttet jevnlig. Verkstedet sier at garantien varte i ett år, eller ved 60.000 km, så dvs at den gikk ut for rundt 100/200km siden. Synes det er veldig rart at små elektriske dippedutter som f.eks mobiltelefoner har fem års reklamasjonsrett, men en motor får man ikke igjen på når den ryker etter under tre år. Er det lov å lage så dårlige produkter?
  3. Var på verkstedet og pratet med folkene. Litt bedre inntrykk. De mener at uansett hva det er så er det like greit med en ny motor pga alt arbeidet som må til får å finne ut og evt fikse ventiler etc hvis det var det som er feilen.
  4. Frykter nok at det er det ja. Ble pluselig en dyr bil dette, har også bare hatt den i seks måneder. Skal evt få den på et annet verksted som klarer å finne ut av hva det er så får man se.
  5. Ingen andre tips? En fyr på verkstedet sier han tror det er rådene, han andre er usikker. Virker litt tafatt der nede. Dette skjer over hele registeret av turtall, men blir selvsagt høyere hvis man gir på litt. Lyden følger "rytmen" på motoren helt jevnt.
  6. Den står på verkstedet. Jeg klarte ikke å finne ut hvor lyden kom fra og tilsynelatende ikke de som kikka på den her om dagen. Kommer jo fra blokka, men hvor i blokka er ikke godt å si.
  7. Gammel. Det er rådelager-trøbbel-motoren som sitter på i. Men rådelagrene lager vel mer klunking. Kjørte den sikkert fire mil hjem etter at lyden kom.
  8. Her om dagen da jeg var ute og kjørte kom det plutselig en tikkelyd. Måtte få bilen hjem og på veien tilbake ble lyden verre. Den er mildt sagt veldig høy og det er mindre futt i bilen. Skulle tro noe har røket. Bilen står på verksted med jeg ble ikke imponert da de sa de var uenige om hvor lyden kom fra og fant ut at det ikke var vippearmer da de tok av toppen. Er det noen som vet hvis det er noe "som skjer" med D22? Og hvis det er større sjanse for at det kan være en kjent bit som ryker fremfor en annen på denne bilen? Hørtes ikke ut som rådebank.
  9. Jeg ser at et bilhoggeri har hele overføringen til 700 kroner. Må jeg ut med 700 for å fikse dette? Det er jo egentlig bare pivoten som er røket.
  10. Det er staget mellom passasjerviskeren og førerviskeren som har hoppet av på passasjersiden. Når jeg prøver å sette den på låser den seg ikke helt fast, den blir sittende men spørs vel hvor lenge. Så jeg regner med at noe av plastikken har røket? Må jeg kjøpe helt nytt stag-oppsett? Og i tilfelle, hvor får jeg tak i slikt?
  11. Ja bare på førersiden. Så det er altså kun en motor som driver begge vindusviskerne? Vil dette si at hvis jeg finner ut av hvordan jeg kommer til, så kan jeg i beste fall bare sette på dette overføringsstaget igjen?
  12. Hallo. Vi har en navara hvor viskermotoren foran på førersiden sa god kveld og takk for seg. Er det mye strev å bytte denne selv? Jeg har aldri skrudd bil før men er ikke helt blåst i topplokket. Jeg mistenker at det kan være litt pes for jeg har ikke tittet nevneverdig, for etter det jeg så så konkluderte jeg med at jeg ikke aner hvordan man kommer til.
  13. Selger sa forøvrig at de utbedrer feil som måtte dukke opp på en evt naf test vi måtte ta. Men jeg regner ikke med at å sjelle råder og rådelager inngår i denne testen. Men er det mulig å spørre hvis de kan se på det, eller må man ha den inn på et annet verksted for å få en mening om hvilken stand de delene er i?
  14. Det er vel kanskje rådene som byttes og ikke lagrene. Jeg har flaut lite peiling på bil.
  15. Så lenge det er vedkjent st det er noe galt med de bitene tror jeg at vi bare bytter de med de nye fra nissan på et verksted. Jeg ringte et verksted idag, han sa at fiksen er å bare bytte lagrene. Så nevnte jeg det med pakningen i gjennomføringen. Han sa at han hadde hørt om det men at han mente at det var selve lagrene. Han hadde byttet lager på mange mange D22 og ingen av de har kommet tilbake på verkstedet igjen pga det samme. Jeg leste også enten her, eller på et annet forum at et annet verksted mente det samme. Men når du sier at det er nummer tre og fire som ryker først så virker det jo logisk at det er smøringen. Men så er det disse mekanikerne sier... Tror du at et nissan verksted setter på dette røret hvis man ber om det?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår