Gå til innhold

Ny type fotoboks! Nei å nei!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok.. så om en Fotoboks eller 2 tar bilde av deg og identifiserer deg på et sted, hva så???

dette har du antagelig allerede gjort:

  • Brukt kort til å betale Bensin eller annet med (alt blir registrert med tid,sted osv..)..
  • Besvart sms (tid og lokalisering til de 3 nermeste basestasjonene er loggført)..
  • Besvart eller ringt noen (tid og lokalisert til de 3 nermeste basestasjonene er loggført)..

Jepp, er jo såå utrolig lett å være annonym her i landet ...

 

PS: kjør mitt i veibanen forbi fotoboksene, da blir det ikke tatt noe bilde.. Bilen din blir da registrert som motorsykkel (et hjul på føleren) ..

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste om disse boksene for en stund siden. slik jeg skjønte det måler de snittet mellom de to boksene uavhengig om du ble tatt ved den første eller ikke. bilen din blir registrert ved passering uansett... måler vist akselavstand og vekt eller noe for å kjenne deg igjen ved neste boks..... kjipe greier

ha med deg noen tjukke kompiser så kan de hoppe i bilen i det du passerer føleren så blir vekten annerledes :eddie

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart blir det vel slik på alle veier. full overvåkning med bøter overalt. skjulte fotobokser så med en gang man bryter fartsgrensene noe sted blir man automatisk bøtelagt. Moroa med å kjøre bil blir borte..

 

Orker ikke å tenke på hva politiet og statens veivesen osv. tjener på alle fotoboksene som bygges.. 250.000 bilder i løpet av første halvår elns. det blir penger av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshitt. Det fungerer ikke sånn.

 

jeje :rolleyes: skru av skiltet foran på bilen, ta på hjelm og prøv selv !!!!

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som jeg skjønte dette så tar den bilde av deg hvis du kjører for fort på første boks. så hvis man har snittfart som er for høy åp neste boks så registrerer den dette og man får bot for å ha hatt for høy snittfart....

 

Men hvis man da kjører for fort på første og blir tatt bilde av, men bremser ned igjen etter boksen, har litt lavere snitt enn fartsgrensa så får man ikke bot?? HVis det er slik så er det jo bare å bremse ned eller stoppe litt hvis man blir blitsa på av den første boksen, så slipper man bota da man passerer neste boks med mye lavere snittfart og dermed ikke har bryti fartsgrena alikevel... Og hvis de skulle tatt bilde av alle og enhver på første boksen så ville det blitt endel ulykker o.l. av at alle kaster seg på bremsen da det kameraet vil blinke til alle døgnets tider...

 

Jeg gir opp norge... Sånn jeg har skjønt det er FRP tingen, men vet ikke om dems mening om bokser er fornuftig... håper planen går i boks og england blir det nye oppholdsstedet mitt noen år fremover :D

 

*edit* her får man kjøpt skiltlakk som gjør skiltet usynlig for fotobokser... blir en slags motblitz, for lakken man har sprajet på skiltet gjør skiltet til en refleks så skiltet blir bare en hvit plate... :naaaws

- 1992 Mazda Rx-7 Type-R RHD med skilter

- 1974 Mazda 818 DeLuxe

 

x 1990 Mazda 323 GTX m/ 2.5" eksos, KN filter *Solgt* :(

x 1984 Opel Corsa 1.3S Luxus *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir opp dette landet...

 

 

La oss si det er to fotobokser på en strekning. De tar bilde av alle bilene som kjører forbi dem og det er f.eks 10 km mellom boksene.

 

Fotoboks 1 tar bilde av deg uansett om du kjører i 50km/t eller 80 km/t forbi.

 

Fotoboks 2 tar også bilde av deg og regner da ut snittfarten din. Du brukte 6 minutter på 10 km, dvs du hadde en snittfart på 100km/t på denne strekningen (hvor det er 80 sone).

 

Vips, så får du bot for å ha kjørt 20 km/t for fort...

 

Umulig å snike seg unna.

 

Med mindre man dekker til skilt eller....

 

 

mauser.jpg

 

+

 

nato%2520mauser%2520mosin.jpg

 

+

 

fotoboksSAK.jpg

 

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke stat gir seg før man må være minst millionær for å ha råd til å eie bil. Og at man da havner bak lås og slå om man i skulle vær uheldig å sige opp i +10km/t...

 

Og prøvsprosjekt. Det er ingenting som er det lenger. Prøveprosjekt betyr bare at de tar en evaluering (koster mer penger) før de sier at det skal være slik.

 

Har hatt lappen i tre år (kjørt bil i fem) og kan ikke beskrive hvor lei jeg er av fotobokser. Ikke bare det at jeg må være obs på det hele tide. Værre er det med de som tror de blir tatt hvis de ikke holder 10km/t under fartsgrensen når man passerer de...

 

Nok syting for idag.. Heia Norge- Landet med fine fjorder og høye avgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som jeg skjønte dette så tar den bilde av deg hvis du kjører for fort på første boks. så hvis man har snittfart som er for høy åp neste boks så registrerer den dette og man får bot for å ha hatt for høy snittfart....

 

Men hvis man da kjører for fort på første og blir tatt bilde av, men bremser ned igjen etter boksen, har litt lavere snitt enn fartsgrensa så får man ikke bot?? HVis det er slik så er det jo bare å bremse ned eller stoppe litt hvis man blir blitsa på av den første boksen, så slipper man bota da man passerer neste boks med mye lavere snittfart og dermed ikke har bryti fartsgrena alikevel... Og hvis de skulle tatt bilde av alle og enhver på første boksen så ville det blitt endel ulykker o.l. av at alle kaster seg på bremsen da det kameraet vil blinke til alle døgnets tider...

 

Jeg gir opp norge... Sånn jeg har skjønt det er FRP tingen, men vet ikke om dems mening om bokser er fornuftig... håper planen går i boks og england blir det nye oppholdsstedet mitt noen år fremover :D

 

*edit* her får man kjøpt skiltlakk som gjør skiltet usynlig for fotobokser... blir en slags motblitz, for lakken man har sprajet på skiltet gjør skiltet til en refleks så skiltet blir bare en hvit plate... :naaaws

den skiltlakken sies å ikkje fungere, pga skiltene i norge ikkje e flate.. de kan visstnok lese nr av hevingene i bokstavene/tallene

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner ikke helt det fotoboks greiene, jeg ble tatt bilde av i romjula og har ennå ikke fått bot??? tar det såå mange måneder.... ?

 

hadde 100 i 80 sone

 

kan være at det sto et manuelt kamera i den fotoboksen, og fotofilmen var full?

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den skiltlakken sies å ikkje fungere, pga skiltene i norge ikkje e flate.. de kan visstnok lese nr av hevingene i bokstavene/tallene

 

Okei... men da gidder jeg ikke kjøpe den nei... har vurdert det lenge...

 

 

Men er dte noen som vet helt sikkert ossen denna nye fotoboksgreia skal fungere???

 

Tar den første boksen bilde uansett eller kun hvis man kjører for fort... for hvis man ikke kjører for fort på første så blir man jo ikke tatt bilde av på neste...

- 1992 Mazda Rx-7 Type-R RHD med skilter

- 1974 Mazda 818 DeLuxe

 

x 1990 Mazda 323 GTX m/ 2.5" eksos, KN filter *Solgt* :(

x 1984 Opel Corsa 1.3S Luxus *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter som jeg har forstått det så fungerer det slik:

 

- Boks 1 tar bilde uansett av ALLE biler som passerer

- Boks 2 tar også bilde av alle biler som passerer

- De (staten) har regnet seg fram til hvor langt det er mellom de to boksene(og hvor lang tid en bruker hvis en følger fartsgrensene)

- Bruker en kortere tid enn det staten har regnet seg fram til så vil en få en bot i posten...

 

- Samtidig vil boksene også fungere slik de gjør i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter som jeg har forstått det så fungerer det slik:

 

- Boks 1 tar bilde uansett av ALLE biler som passerer

- Boks 2 tar også bilde av alle biler som passerer

- De (staten) har regnet seg fram til hvor langt det er mellom de to boksene(og hvor lang tid en bruker hvis en følger fartsgrensene)

- Bruker en kortere tid enn det staten har regnet seg fram til så vil en få en bot i posten...

 

- Samtidig vil boksene også fungere slik de gjør i dag.

 

må være veldig stressende med blitsen når det er mørkt ut......

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår