Gå til innhold

Ny type fotoboks! Nei å nei!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det nye fotoboks-systemet fungerer slik at ett kamera tar bilde av bilens registreringsnummer dersom du kjører for fort på et bestemt punkt. På neste punkt vil et annet kamera ta bilde av bilen og føreren dersom hastigheten på strekningen i gjennomsnitt har vært for høy.

 

Er det slik å forstå at det dermed KUN vil registreres dersom farten forbi første målepunkt har vært høyere enn fartsgrensen? Ihvertfall slik jeg tolker det, kan ikke se rom for særlig andre tolkninger...

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært snakk om lenge !

Det var alltid mye konflikter om dette og personvern da dette var som å "forfølge" noen. Og ingen har rett på å vite hvor du skal hen.

 

Ser ut at de da har klart å få dette igjennom... Norge er et land bygget opp av kapitalsvin og stortinget er bare et stort skuespill for folket.

Er vel snart på tide med noen justidsmord sombrero

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo tåpelig å klage på det da egentlig.. kjører du for fort blir du tatt... er liksom ikke et system som registrerer hvor du er til en hver tid...

 

om fartsgrensene er riktige er vel en annen sak... men når det er en grense kan du ikke klage på at du får bot om du kjører over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo tåpelig å klage på det da egentlig.. kjører du for fort blir du tatt... er liksom ikke et system som registrerer hvor du er til en hver tid...

 

om fartsgrensene er riktige er vel en annen sak... men når det er en grense kan du ikke klage på at du får bot om du kjører over...

 

Egentlig ikke... For jeg tror at jeg kan si ganske så sikkert av minst 8 av 10 som kjører daglig på hovedveien bryter fartsgrensa fra tid til annen. Og om man bryter den gjevnt med 10km/t så vil det merkes når de måler gj.snitt fart over lengre strekninger...

 

Norske fartsgrenser er allerede idag helt bak mål. Politiet bør også tenke mer på å flytte kontrollene sine vekk fra hovedveiene og inn i gater der barn og unge ferdes.

 

Men Norge prioriterer visst nok penger før sikkerhet... Her i byen f.eks så er det mange råkjører oppe i boligstrøk, de bør heller taes en de stakkarsene som prøver å komme litt fortere fra a til b på en hovedvei med å bryte fartsgrensa usle 20 km/t o.l.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig dette med fartsgrenser... i store deler av oslo (hvertfall etter hva jeg har merket) legger folk seg helt oppi støtfangeren hvis du følger 40-sonen eller 50-sonen og virker nesten som en "norm" at man alltid skal ta fartsgrense + 10kmt :P

 

Fartgrenser i Norge er ofte håpløse men er det en som er mer håpløs en alle andre til sammen er det fartsgrense 70kmt

hva FAEN er det for noe da? For det første er det en mongofartsgrense som de færreste gearkasser er bygget for (enten for høyt eller for lavt) *slap*

Og hva er da tryggest? At man kjører litt for fort og sørger for god TRAFIKKFLYT* eller at man følger fartsgrensen gjør andre irriterte og skaper farlige situasjoner?

 

* for politikere og andre med tosifret IQ

TRAFIKKFLYT = et spennende og farlig ord som i all hvoedsak betyr å kjøre for fort for å unngå å skape kø og kræsj..

TRAFIKKFLYT MÅ FOR ALL DEL UNNGÅS OBS!OBS!OBS!

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik å forstå at det dermed KUN vil registreres dersom farten forbi første målepunkt har vært høyere enn fartsgrensen? Ihvertfall slik jeg tolker det, kan ikke se rom for særlig andre tolkninger...

Jeg så på det samme og tolket det akkurat likt. Hvis dette er tilfelle vil det jo ikke være så gale som fryktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg skjønner ikkje poenget..

 

hvis du kjører for fort forbi kukboks nr 1, så får du ikkje bot hvis du ikkje kjører for fort forbi nr 2/gjennomsnittsfarten blir for høy? og hvis du kjører sakte forbi nr 1, kan du holde full gass forbi nr 2 uten å bli tatt? ka hvis du tar en norsk en og kjører sakte forbi begge boksene, og holder 120 på strekket mellom?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik de _egentlig_ ville ha det tidligere var allt alle bildene ble tatt bilde av og målt gj.snitt fart på, uansett om de kjørte for fort eller ikke...

 

Men det var dette som stridte imot personvern og da prøvde det seg på en spansk en med å si at de som ikke kjørte ulovlig ville bli slettet fra arkivet 24 timer senere eller noe...

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår