Gå til innhold

hvilken bil er best kjøp til rundt 50k

Ranger emnet


FX2000

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Husk nå på at 190 er en konstruksjon fra -82... Var vel ikke ment som det mest eksklusive fra Merce-fabrikken heller :rolleyes: De nevnte modeller fra Opel/Audi er betydelig mer moderne biler, selv om det ikke var like overpriset sombrero :)

 

Mercedes var jo, på den tiden, mye mer eksklusive enn de fleste andre biler. Hvis vi ser bort ifra rene superluksusmerker. Dessuten ble bilen kraftig oppgradert helt frem til den ble avløst i 1993 med C-klassen. Ikke for ingenting at Mercedes pleier å vente ca. 10 år før de bytter ut en modell.

 

Mercedes lå på den tiden langt foran mange andre biler og hvis du kjører en 1978 modell W123, så vil du kjenne at den er vel så god som en 2000 modell Opel Vectra. Nei, jeg tuller ikke...

 

Men til syvende og sist er det jo du som bestemmer hvilken bil du vil ha. Kjøper du Opel istedenfor Mercedes-Benz er det jo ditt valg. Det er du som skal skru, ikke jeg ;)

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes var jo, på den tiden, mye mer eksklusive enn de fleste andre biler. Hvis vi ser bort ifra rene superluksusmerker. Dessuten ble bilen kraftig oppgradert helt frem til den ble avløst i 1993 med C-klassen. Ikke for ingenting at Mercedes pleier å vente ca. 10 år før de bytter ut en modell.

 

Mercedes lå på den tiden langt foran mange andre biler og hvis du kjører en 1978 modell W123, så vil du kjenne at den er vel så god som en 2000 modell Opel Vectra. Nei, jeg tuller ikke...

 

Men til syvende og sist er det jo du som bestemmer hvilken bil du vil ha. Kjøper du Opel istedenfor Mercedes-Benz er det jo ditt valg. Det er du som skal skru, ikke jeg ;)

 

Jøss, lå Mercedes langt foran ???? hmmm... :scared

 

190E har styresnekke (som på 50 talls modeller).. Busslykter foran og bak, elendige seter uten sidestøtte, Elendig manuelt girkasse med først 4 trinn, men senere 5 trinn, Elendig injection anlegg og forgasservarianter..

 

nei, ikke kjøp søppel.. 190 er søppel !!! samme hvor mye plastikk og gullakk og annet dill dall du greier å trykke fast og lime på den, så er søpla fremdeles under alt dette ..

 

Kjøp deg en Peugeot !!!

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah 190E 16v er jævlig fett og den trekker der det skal trekke.

men hvis du titter på alle 190E så har de gått jævlig langt..

har kjørt i hjel 2 stykker og trenger litt forandring har liggi nok under panseret :p

liker ikke pegaout fordi jeg ikke kan stave navnet og fordi faren min har d å d er ikke veldig hett.

regner med at 190E 16 v ligger mye bedre en vectra og d meste egentlig. bilen ble jo faktisk først konstruert for å være med i b klasse rally helt til 4 hjuls trekkerene kom da bestemte de seg for å satse på dtm istede. og d merkes fikk jo til og med skryt i top gear.

men uasett er d en gammel bil bruker masse bensin og greier :p

syntest bmwer er fete men de runde lyktene kan dere får av meg :p

hadde nok blitt en 3 serie men d som er fett med vectra b er at den er forholds vis ny og og godt utstyrt også får man en til en billig penge som ikke bruker alt for mye bensin min 190 bruker masse..

 

mvh Fredrik

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mercedes lå på den tiden langt foran mange andre biler og hvis du kjører en 1978 modell W123, så vil du kjenne at den er vel så god som en 2000 modell Opel Vectra. Nei, jeg tuller ikke...

 

 

Waahhaa Denne redda dagen min :win lol

 

Men seriøst, jeg er enig med BMW!!! (sol.no) helt til siste linje... ikke er jeg Opel-fan heller. Nok off-topic nå, vi får heller være enig om å være uenig i synet på Mercer :)

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waahhaa Denne redda dagen min :win lol

 

Men seriøst, jeg er enig med BMW!!! (sol.no) helt til siste linje... ikke er jeg Opel-fan heller. Nok off-topic nå, vi får heller være enig om å være uenig i synet på Mercer :)

 

Jeg tuller faktisk ikke. Jeg var så heldig å få kjøre en, riktignok 1979 modell, Mercedes-Benz 230 forgasser i noen dager. Den var helt strøken med overhalt styresnekke og girkasse. Foringer og motorfester var byttet. Denne hadde manuellgir og stort sett null utstyr, men den var veldig god å kjøre. Etter 270.000km må man jo selvfølgelig bytte slitedeler som akkurat foringer og motorfester da disse selvfølgelig blir slitt. Denne bilen ga meg en mye mer komfortabel kjøreopplevelse enn min tantes tidligere Vectra B fra 2000.

 

Nå er jo et av premissene for at en så gammel Mercedes er såpass god å kjøre at den er skillelig vedlikeholdt, men hvis man bare leter litt er det null problem å finne biler som er i god stand.

 

Dessuten. En 2.0 liters 8 ventiler fra Mercedes bruker ikke noe mer enn 1 liter på blandet kjøring per mil dersom den er slik den skal være.

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mercedes lå kansje mye forran før men andre merker har tatt skremmende mye innpå hvem vet kanskje vi går en kia eller hundai med gode kjøre egenskaper en gang :p :scared

 

hehe

 

PS: Mercedes har aldri lugget foran noen andre merker !! Mercedes var holdbar til 1000!! grunnen er overdimensjon og at de brukte teknologi som ble brukt til nyttebruk og transport.. Personbilene var derfor som små "busser" .. alt av teknologien Mercedes brukte frem til 1996 var utrooolig gammeldags, men holdbart !!

i 1997 forsøkte Mercedes seg på å konkurere med BMW i kjøreegenskaper, men fikk det ikke til før nye C klassen kom ... Men da begynte jo alle drosjesjåfører å klage og gå over til andre merker ...

 

Japsebiler var laaaangt foran Mercedes når det kom til teknologi og slikt på 80 og 90 tallet..

 

Men kjøp en Peugeot om du vil ha noe som er skikkelig bra !!

 

ps: du får aldri en 190E til å gå på 0,6 liter pr mil :D hehehehehe

Har selv hatt: 1986 190 , 1986 190E , 1989 190E og 2 stk 1988 og 1987 2,3-16V ... så jeg vet hva jeg snakker om.. (jobbet for BOS i maaange år også) ..

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Mercedes har aldri lugget foran noen andre merker !! Mercedes var holdbar til 1000!! grunnen er overdimensjon og at de brukte teknologi som ble brukt til nyttebruk og transport.. Personbilene var derfor som små "busser" .. alt av teknologien Mercedes brukte frem til 1996 var utrooolig gammeldags, men holdbart !!

i 1997 forsøkte Mercedes seg på å konkurere med BMW i kjøreegenskaper, men fikk det ikke til før nye C klassen kom ... Men da begynte jo alle drosjesjåfører å klage og gå over til andre merker ...

 

Japsebiler var laaaangt foran Mercedes når det kom til teknologi og slikt på 80 og 90 tallet..

 

Men kjøp en Peugeot om du vil ha noe som er skikkelig bra !!

 

ps: du får aldri en 190E til å gå på 0,6 liter pr mil :D hehehehehe

Har selv hatt: 1986 190 , 1986 190E , 1989 190E og 2 stk 1988 og 1987 2,3-16V ... så jeg vet hva jeg snakker om.. (jobbet for BOS i maaange år også) ..

 

 

Jaja. Vi trenger folk som kjøper Peugeot også. Noen må jo sysselsette de franske mekanikerene også sombrero

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjøp en Peugeot om du vil ha noe som er skikkelig bra !!

 

ps: du får aldri en 190E til å gå på 0,6 liter pr mil :D hehehehehe

Har selv hatt: 1986 190 , 1986 190E , 1989 190E og 2 stk 1988 og 1987 2,3-16V ... så jeg vet hva jeg snakker om.. (jobbet for BOS i maaange år også) ..

 

Har en kompis som er utdannet bilmekaniker..Han har nå kjørt Pug 405 i mange år og er DRITT lei hele bilen! Nesten like ille å skru på som gamle Citroen bensin! Må jo ha ett velfylt verksted med verktøy i alle dimensjoner for å bytte hjul! (overdriver for å understreke ett poeng)

 

Bremsekalippere har han vel bytta 2 ganger på 4 år..Like mye dritt med lufting hver gang pågrunn av tåpelig konstruksjon på delene.

 

Han har vært med litt på å skru mercene mine og har bakgrunn fra Toyota, MB/Pug og VAG..Aldri noe klaging på Benz og Toyota! :)

 

 

Eldre Pug'er (og citroener) er planlagt i rødvinsfylla og utført i bakrus

 

 

BTW: Du kan få en 190 til å bruke 0,6... 190D ;)

 

230en min brukte forøvrig knappe 0,7 på langkjøring..

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår