Gå til innhold

jævla lastebil f**n

Ranger emnet


frank1982

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

var det ikke du som kjørte forbi aka ditt problem ?

 

Om han kjørte forbi eller ikke har overhodet ingen ting med saken å gjøre!

 

Har jeg forstått det rett så "datt" det ting av lastebilens last???

 

Isåfall er det for dårlig sikkret og helt klart føreren av lastebilen sin feil.. For han/hun skal forsikre seg om at lasten han/hun fører er forsvarlig lastet..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(IKKE bare rettet mot -CHRiS-, men mot alle som hyler mot lastebil sjåfører)

 

Må jo huske på at et vogtog er myyyye lenge enn en simpel person bil da og trenger lengre strekkning på å stoppe.

 

Tar selv hensyn til lastebiler og lignende. Mange av sjåførene er jo psykotiske.. Peiser ut på forkjørsvei fem meter foran deg o.l. Dette gjelder også busser. Har merket dette de gangene jeg har tatt buss. Bussen kjører rett gjennom byen uten å bremse for annet enn busstoppene.

 

Er fullt klar over at det tar lengre tid å stanse et vogntog enn en bil. Men da må jo sjåførene bremse i tide slik at de kan stanse om nødvendig.

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gruslass skal faktisk kun sikres med at toppen på haugen e så langt foran at hvis det raser litt så renner det ikkje over kanten.. dårlig formulert sikkert, men det får no være..

 

Dette stemmer ikke. Jeg fikk lappen på C på torsdag:) Grus og småstein skal enten sikres med at det fuktes eller har en presenning over. Boss og sånt (store lette ting) skal sikres med nett. Lastebilsjåføren er ansvarlig for det som faller/blåser av lastebilen mens han kjører. Hvis ikke sjåføren har tilstrekkelig sikringsutstyr kan firmaet få ansvaret for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar selv hensyn til lastebiler og lignende. Mange av sjåførene er jo psykotiske.. Peiser ut på forkjørsvei fem meter foran deg o.l. Dette gjelder også busser.

 

Du har vikeplikt for busser som skal ut fra busstopp hvis veien er 60km/t eller lavere. Uansett om det er forkjørsvei eller ikke. Tar man ikke hensyn til de som kjører lastebil er det småbilene det går utover. Det er de som kommer til å bli skadet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder på å ta lappen på C selv nå.. og jeg har seriøst fått meg et par "hjertet opp i halsen" opplevelser mens vi har vært ute og kjørt!

rundkjøringer er de værste.. folk som klager på at lastebiler ikke holder vikeplikten, hehe.. husk på dette, du har vikeplikt fra VENSTRE i en rundkjøring..

 

seff syns jeg ikke noe om de som kjører tung bil, men driter i vikeplikter eller ikke ser seg for (som han ene det var snakk om av trådstarter..) men det betyr ikke at alle er like!!

 

så til alle dere som "haaaater" lastebiler, tenk litt over hvor dine bildeler du bestillte fra tyskland kommer fra!! 99% sannsynli så har de kommet med semi/vogntog så godt som hele veien!!

 

Hvem tar du lappen hos? Tar du den her i Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem tar du lappen hos? Tar du den her i Bergen?

 

tar den på Os videregående skole - yrkessjåfør kurset på 19 uker!

 

er ikke lenge igjen til min andre oppkjøring nå (får 2 oppkjøringer på skolen.. og jeg klarte seff å stryke på første så anger2 )

jaja.. bare jeg får C jeg, så er jeg gla..kan ta CE seinere ;) hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg ikke liker, er når vogntog og lastebiler legg seg opp i rompa mi, slik at det eneste jeg ser i speilet er grillen hans.

 

Sjåførlæreren min fortalte at når han jobba i statens vegvesen, hadde dei vore på "utflukt" og på vei heim, hadde et vogntog gjort akkurat dette. Dei bremsa ned slik han måtte stoppe, og begynte å kjøre igjenn.

Men etter to km var han tilbake heilt oppe i rompa på dei.

Da var det rett inn på første stoppeplass å ta fra han lappen :P

 

 

Bortsett fra at Satans Veivesen ikke har myndighet til å ta fra folk lappen, så var det en veldig artig historie:)

*-------*

mvh Erik

*-------*

 

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av de har også en tendens til å kjøre med for mye steiner og grus på hengeplanet en vnlig virker det som.

Jeg lå bak en lastebil for et halvt år siden. Jeg gasse på for å kjøre forbi på motorveien og voops så fløy det en står stein i front ruta mi som lagde et hull!

 

Kompisen min fikk glass i hele ansiktet også. Fikk stoppa lastebilen noe som ikke var lett, når jeg sa jeg så steinen kom fra lasteplanet så nektet han glatt og sa steinen måtte ha sittet fast i hjulene.

 

Det hele endte med en 2000,- kroners regning på meg for ny rute notin sombrero :scared

1991 Opel calibra (Solgt)

1985 Mercedes 190e 2.3 16v

2001 Peugeot 206 (Solgt)

1992 Bmw 318i Turbo (Eyecandy) (Solgt)

1991 Opel Calibra (Solgt)

1991 Toyota Mr2 (Solgt)

1991 Opel calibra (Solgt)

1990 Nissan 200sx s13 (Solgt)

2002 Opel Bertone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vikeplikt for busser som skal ut fra busstopp hvis veien er 60km/t eller lavere. Uansett om det er forkjørsvei eller ikke. Tar man ikke hensyn til de som kjører lastebil er det småbilene det går utover. Det er de som kommer til å bli skadet.

 

Åja? No shit! Har jeg sagt noe annet? Jeg sa at det eneste de stopper for er buss-stopp. Altså ikke i kryss...

 

Er klart at det er personbiler det går utover hvis de ikke opprettholder vikeplikten sin, men det er nesten som om jeg skulle drite i fotgjengerfeltene...

Klart at man ikke står på sin rett når man ser aggressive buss- og lastebilsjåfører som ikke har tenkt å opprettholde vikeplikten sin. Det jeg sier er at de bør tenke over at deres bremsestrekning er lengre, og derfor begynne å bremse tidligere før f.eks et kryss, slik at de har mulighet til å stanse om de må.

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at Satans Veivesen ikke har myndighet til å ta fra folk lappen, så var det en veldig artig historie:)

Stemme vel det, så det var vel nokke om at dei anmeldte saken, og at då hørte politiet på dei når statens vegvesen anbefalte å ta fra han lappen eller nokke slikt..

Var på slutten av langkjøringa mi at han fortalte dette :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar den på Os videregående skole - yrkessjåfør kurset på 19 uker!

 

er ikke lenge igjen til min andre oppkjøring nå (får 2 oppkjøringer på skolen.. og jeg klarte seff å stryke på første så anger2 )

jaja.. bare jeg får C jeg, så er jeg gla..kan ta CE seinere ;) hehe!

 

Oki. Jeg tok det på Stjørdal og meråker trafikkskole. Intensivkurs på 2 uker. Fikk C på 13 dager. Kunne klart det på 9 dager om jeg hadde vært ferdig med kjøringen. Vil ha CE jeg også, men da må man kjøre semi og vanlig lastebil med henger. Var en del vanskeligere teori og nyttelastoppgavene var ganske vanskelig. Der kan du ha 7 eller 8 feil på teoriprøven. Klarer du ikke nyttelastoppgaven stryker du uansett hvor mange feil du har. Tror det hadde blitt for mye teori på meg på så kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer ikke. Jeg fikk lappen på C på torsdag:) Grus og småstein skal enten sikres med at det fuktes eller har en presenning over. Boss og sånt (store lette ting) skal sikres med nett. Lastebilsjåføren er ansvarlig for det som faller/blåser av lastebilen mens han kjører. Hvis ikke sjåføren har tilstrekkelig sikringsutstyr kan firmaet få ansvaret for det.

var det de fortalte oss på kurset i fjor.. men det kan være de mente gruslass som bare skulle rundt på veiarbeidsområder/anleggsområder.. fuktingen var for å hindre at alt støvet flyger rundtom..

 

chris, det med stein mellom hjulene e noe som skjer faktisk.. no vet eg ikkje kor stor den steinen var, men det setter seg steiner mellom tvillinghjulene av og til og de må jo ut igjen med tiden..

 

semiofftopic: du tok lappen på stjørdal blablabla, i tillegg til lastebiler har de verdens styggeste buss :D en militærkompis tok lappen i den no i vår, jammen var det ikkje bilde av den på siden og :D

 

http://www.ta-lappen.com/Bilder/buss.jpg

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(

 

Regner med at jeg får pepper i fra folk nå, men det vil bare vise seg at at dem er ikke aktsom/oppmerksom i trafikken.

Man er ikke en Solberg/Schanche selv om man har lappen på kl.B.

Selv ikke om lappen er full av bokstaver.

Men å vise aktsomhet og årvåkenhet i trafikken, da har man kommet en god vei.

Hjelper ikke å ha kjørt i 200-300 på e6 for å være en god sjåfør, for det kan selv en 10 åring gjøre.

 

Eg e veldig enig med deg i det du sier.. Eg personlig har stor respekt for lastebilsjåfører.. Eg blir mektig imponert når eg ser store lange og tunge lastebiler passere meg.. Er sikkert ikkje like lett å manøvrere en så stor donin på våre ville norske veier. De kjører dag ut og dag inn for at vi skal få mat i butikken, drivstoff til bilene, nye biler fra fabrikken, osv osv.. Viss det noengang vil komme et bedre alternativ lastebil så vil lastebilene bestå!

-Volvo 940 Turbo

 

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår