Gå til innhold

Forbanna tilhengerfeste!


CoilOver

Anbefalte innlegg

Vel, har fått en ny støtfanger, og sliter med å få av tilhengerfestet. Boltene sitter som fanden og nekter å slippe.

 

Høyre side er jeg ikke sikker på hvilke bolter som skal av. Dere som har gjort dette. Hva gjorde dere?

 

Jeg er fristet til å ta fram vinkelsliperen for å kappe boltene, men vet ikke om boltene på høyre side kan røres, siden de også holder (?) fast slepekrokfestet?

 

bilde1.jpg

 

bilde2.jpg

 

bilde3.jpg

 

bilde4.jpg

 

bilde5.jpg

 

bilde6.jpg

 

bilde7.jpg

 

bilde8.jpg

 

bilde9.jpg

 

bilde10.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du kommer til med for eks. ein stålbørste på boltene, så børst

gjerne godt av dem før du løsner mutterene..

Rust flak/partikler skjærer gjengene fort, kan gjøre det lettere og skrue muttrene helt av.

 

kan du ikke bruke noe du kan tre inn i et stålrør så du får litt kraft ????

 

Og enkel og primitiv rå kraft, kan funke greit! :D

Eventuellt noen sjokk... i form av slag..! ;)

 

Komme til og varme på det derre er vel ikkje så lett..

 

 

Og en liten sidenote, så virker det ikkje helt likt som det eg har på min kombi..

Men det var da alikevel likhetstrekk.

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Moldvarp sa hjelper det mye å få gjort ren gjengene, spray på rustløser og la det virke en god stund. Når du så skal løsne lønner det seg å ha litt kobberpasta på gjengene. Dette minsker friksjonen og risikoen for å ødelegge gjengene, samt letter utskruingen.

Muttertrekker bruker også å hjelpe da den "slår" løs bolten.

BMW 330xdA Touring MY 02

Primera GT -94

300ZX -88 NA

xSAAB 99 -84

Honda Z-50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som at du har dratt rundt hodet på bolten der, har du brukt dårlig verktøy? Det kan fort gjøre det værre.

 

Prøv med en 6kant pipe og latmannsarm med forlenger (stålrør)

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som at du har dratt rundt hodet på bolten der, har du brukt dårlig verktøy? Det kan fort gjøre det værre.

 

Prøv med en 6kant pipe og latmannsarm med forlenger (stålrør)

 

Jeg gjorde 2-3 forsøk med en skiftnøkkel før jeg innså at den var umulig å få av på vanlig måte.

 

Har dessverre ikke noe stålrør, men skal prøve igjen i dag med pipenøkkel etter jeg har rengjort bolten. Hvis ikke det går, så får jeg kjøpe ordentlig rustløsningsvæske som jeg sprøyter på hver dag i 3-4 dager. Også får jeg prøve på nytt igjen.

 

Takk for tipsene folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår