Gå til innhold

Tilhengerfeste på Hiacen.

Ranger emnet


The Toyota

Anbefalte innlegg

Trenger tilhengerfeste til min ny innkjøpte Hiace !

Hvilke modeller passer på min lange 2004 4x4 ?

Kobles kontakten til baklampene ? Kan jeg kjøpe fra nye typen og eller ?

Hva er best ? Originalt ? Eller uorginalt ?

Noen som har peiling på dette ? Haster litt :)

Har aldri vært tidligere montert. Byr dette på noe problem ?

 

Mvh John.

Toyota Hi-ace 2004 Mod. Kombi. 4x4 D4d Turbo Diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du det org.toyota så tar du ut kontaktan på lyktent og kobbler ledningsnettet til hengerfeste "mellom" lykt & kontakten til bilen, du må finne en plass til jordingen. Du kan også kjøpe uorg. på ex. Biltema, noe som sikkert er mye billigere men da ville jeg loddet ledningene istede for de klemmene som følger med.

Toyota Avensis 2013

Toyota Hiace 2008

Opel Rekord 1982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Okei :-)

Skal du dra vogn burde du investere i en chip :-) Merka bra forskjell med og uten boks når jeg drar tungt.

Drar Knaus Azur 770. (952cm ink drag) og egenvekt på 1750kg pluss all dritten en lasser inn før tur, så den veier godt over 2 tonn! Med bilen er vekten 4.6+ tonn.

Da kom boksen godt med! :-)

05' Toyota HiAce 2.5 D-4D!

00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210!

 

BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg kjøpte fra DTK i fjor. Fungerer helt ok,men sleit litt med nødmodus her. Og ræva kunedeservice.

Solgte denne for litt siden og kjøpte ny boks fra Chip tune bilen din? Chiptuning av din bil. Mest effekt i Norge. og denne fungerer endel bedre! Og skikkelig service!

Og 2500,- er ingen upris! :)

Jeg kjøpte en orginal Toyota TTE boks, men denne var ødelagt. Så hørte med Toyota ang dette og de fortalte meg at flere av disse boksene hadde ryki..

Og med kun 1 års garanti og 14000,- så er det ikke verdt det.. Da kjøper jeg heller den fra bestchip.no til 2500,-!!

Vil da enda mer futt, så kjøper du boksen til Turbopower.no eller diesel-kraft.se! Disse kobles direkte på dysene og fungerer bedre! uten feil mld! Disse koster jo forøvrig 7000,-og den sistnevnte 5500 sek.

05' Toyota HiAce 2.5 D-4D!

00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210!

 

BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp. Men, dette blir ikkje gjort på denne siden av sommeren. Må prøve ut bilen litt først. Men, skal eg chippe den. Ja, då sender eg deg en melding først. Leste om bilen din. Og ser du har testet dette. Det er jo en jungel der ute med alternativer. Men, enig med deg. 14000.--15.000. E ikkje aktuelt å betale :) men ,takker for info.

Toyota Hi-ace 2004 Mod. Kombi. 4x4 D4d Turbo Diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 years later...

Litt gammel tråd, men jeg har kjøpt en like gammel hiace, altså 2012 kort type 4x4. 
Og har samme spørsmål som Mr Toyota. 
Jeg gjorde den samme feilen som jeg har gjort 3 ganger tidligere! glemte å sjekke om bilen hadde tilhengerfeste, jeg ble antageligvis så forelsket at jeg ble litt blind. 
Hvor kan jeg kjøpe et hengerfeste som passer denne bilen? Jeg så at skruvat.no hadde noe til en hyggelig pris. De har kanskje en chat eller kundeservice som kan hjelpe meg med å finne riktig. Det bør også være et som er relativt enkelt å montere, da dette skal gjøre på verksted, og det koster jo litt pr time. Altså er det verdt å kjøpe et h.feste som koster litt mer om det tar vesentlig kortere tid å montere. 
setter stor pris på alle svar da jeg er helt blank på slikt selv. 
På forhånd tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår