Gå til innhold

Trimming av Turbo Diesel

Ranger emnet


Peugeot4sale

Anbefalte innlegg

hei, noen som har erfaring og peiling på trimming av Turbo Diesel?

kunne godt tenkt meg mere effekt på min Peugeot 605 TDI 2,5 .. den har 130 hk nå, så det er vel mye å gå på. fant en chip til 3000,- som øker effekten opp til 155hk. men dette synes jeg var litt lite, det må gå nat å få ut mere !?

 

Hva kan gjøres: budsjett 16 000,- ..

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektanlegg

chip

tetting av egr ventil

power filter.

Etter dette må det mere til en 16t. Stort sett turbo bytte, og dieselpumpe oppgradering.

Husk på att det er nm i diesel som du må se på ikke hk.

Du kan sikkert få en unichip til bilen din ferdig programert til den prisen oxo. Det er MYE bedre enn en standard chip

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektanlegg

chip

tetting av egr ventil

power filter.

Etter dette må det mere til en 16t. Stort sett turbo bytte, og dieselpumpe oppgradering.

Husk på att det er nm i diesel som du må se på ikke hk.

Du kan sikkert få en unichip til bilen din ferdig programert til den prisen oxo. Det er MYE bedre enn en standard chip

 

Dette høres jo veldig fornuftig ut!! takker ..

Chip er ok, det har jeg bestillt nå!!

EGR ventil skal fikse på, men tror jeg tar å kjører den gjennom en PKK først.

Angående powerfilter, tenker du da på å skifte ut hele luftfilterboksen??

 

Har sett på plaseringen av intercooleren, og ser litt potensiale der: den er nemmelig plassert etter radiatoren, er vel mere effektivt om den flyttes før radiatoren .. da er det kanskje smart å skifte den til noe stort..

 

Tror du det er mulig å få ut rundt 200hk, og mye tror du dette vil koste???

 

er liksom mitt prosjekt dette notin

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som eg kjenner har Peugot 406 Tdi 2,0l, den er trima med større turbo, sver intercooler som ligger foran radiator`n, chipp, "3" toms effektanlegg, nye diesel dyser og oppjustert diesel trykk.

 

Bremsa den til 230hk i benk, men så bytta han bare til litt større turbo med lite bar inn på motoren.

 

Kan sikker hente ut 250 hk i fra 2,5 literen eller mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som eg kjenner har Peugot 406 Tdi 2,0l, den er trima med større turbo, sver intercooler som ligger foran radiator`n, chipp, "3" toms effektanlegg, nye diesel dyser og oppjustert diesel trykk.

 

Bremsa den til 230hk i benk, men så bytta han bare til litt større turbo med lite bar inn på motoren.

 

Kan sikker hente ut 250 hk i fra 2,5 literen eller mer.

 

holy smoke!! høres jo driitbra ut det !! ..

Monterer på chip snart, men skal etter det prioritere intercooleren !! der er det mye å hente tror jeg!! sett litt på nå, og denne bilen mangler vist intercooler, den ser ut til å være vannkjølt.. går jaffal kjølevannsslanger inn på "intercooleren" .. hmmm.. hvor stor intercooler trenger denne tro?? vet du, så gi meg svaret ! hehe

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som eg kjenner har Peugot 406 Tdi 2,0l, den er trima med større turbo, sver intercooler som ligger foran radiator`n, chipp, "3" toms effektanlegg, nye diesel dyser og oppjustert diesel trykk.

 

Bremsa den til 230hk i benk, men så bytta han bare til litt større turbo med lite bar inn på motoren.

 

Kan sikker hente ut 250 hk i fra 2,5 literen eller mer.

 

Hvis han bytta turbo og ikke har noe mere trykk. Får han ikke mere hester. Da må det portes. Å få 230hk ut av en 2l tdi kreves mere enn dette. Husk på att momentet i en diesel blir mye større. Og da kvelder gear kassa. Vet ikke hvor mye hk det er i pug 2l men 230 hk synes jeg høres vilt ut.

 

Hjelper ikke å sette på større turbo så lenge ikke trykket øker. Blir som å sette på en større propell på et fly, og sammtidelig skru ned hastigheten på propellen.

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, høres for enkelt ut .. ..

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår