Gå til innhold

Basskasse av glassfiber - Spørsmål til Skody's 'how to'

Ranger emnet


Skody

Anbefalte innlegg

Når jeg sier at mdf er dødere enn spon

 

Heh.. Kreativ måte å bøye et ord på.. :) Død - dødere - dødest

 

Forskjellen på sponplater og mdf-plater er ikke stor. Mdf-plater har en finere sammensetning av lim og spon.. Er snekker så dette kan jeg faen meg. :) Dere glupinger kan jo og prøve impregnerte gulvplater.. (er spon dette og). De er minst like harde som mdf-plater.. violin

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vatt og Watt er ikke det samme. :) Nå vet jeg ikke hva slags kasse du har, men i en tett trykkammerkasse skal du fylle opp hele volumet med relativt løs ull som du lufter ved å dra og strekke i den.

En åpen bassreflekskasse derimot skal du kun kle veggene med en form for dempematte. Da er det viktig at det er åpen passasje innvendig slik at bassporten får gjort jobben sin. Dette får du ferdig på f.eks Eltek.. Heter Acousti-Q og Acousti-lux. De er til tett og åpen kasse. Eller omvendt.

 

Du skal uansett kasse ikke ha noe rundt elementet. En god ull vil se ut som en afrosveis mer eller mindre når du drar i den, så den holder seg der den skal uten å synke sammen i bunn.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg noe "bomull" lignende greier på biltema idag.. 50 kr eller noe, burde holde for hele kassa. Kan "rive" litt i de sånn de blir mer luft.

 

Skody, jeg skjønner at hele kassa skal fylles, men se for det at jeg fyller hele kassa opp med ullet, veldig lett opp, ikke presset sammen. Da vil de uansett ligge masse ull: under,over,påsidene og bak elementet. Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men spon slipper ut luft, så da er du like langt.

 

Jeg er fasinert over hva folk skriver her inne.

Derfor jeg sjelden gidder å blande meg.

 

Men siden jeg nå gjør det.

 

Så kan jeg si.

Det er viktig at en bass kasse er stiv og, dempet.

Om du bruker, glassfiber eller tre til å gjøre dette er ett fett.

 

Opp og ned på om hva som er best.

DET FINNES IKKE FASIT SVAR HER.

 

Det finnes bare best oppsett/oppbygging, for forskjellige typer musikk.

 

F.eks liker du Hard rock, punk, hevy metal.

 

Bygger du en ventilert kasse.

 

Det er somregel mer å hente på innstillinger av forsterker, enn det er å bygge kassen.

Og oppsett av spilleren. Om du har dritt innstillinger, får du dårlig lyd uansett hvilken kasse du har.

 

Og det er ikke alle som liker "responans" ord. Som sier det fint lite ingenting.

"Jajaja, selvfølgelig hvorfor tenkte jeg ikke på det" (så sitter 60% å tenke, hva fa.n mente han med det)

(Ikke personlig xcetera, det du sier er riktig)

 

Forøvrig menes responans, vibrasjon/gjenrefleks. At dritten ikke rister.

Lavere, jo mindre rister den.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan man skaffe slik ull? Jeg har lukket kasse, så jeg skal ha afro-ull :) Har faktisk tilgang på saueull om det er mulig å bruke det.. :p

Faktisk er ekte saueull noe av det beste du kan putte i ei hifi-kasse. Ljudia solgte vel noe svinedyr engelsk saueull for mange år siden..?

 

Vet ikke hva Biltema har, men jeg har enten handlet på Eltek Acousto-Q/Lux til finere saker eller så har jeg gått på det lokale fabrikkutsalget der mordi handler garn. Der får jeg en 1kg syntet-ull for 70kr ell.no. Og 1kg vil si en stoor søplesekk!

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan man skaffe slik ull? Jeg har lukket kasse, så jeg skal ha afro-ull :) Har faktisk tilgang på saueull om det er mulig å bruke det.. :p

 

Ja det er vel bare å finne fram klippemaskinen.

Hahaha off (ser det for meg du står med en sau, og kaster ull oppi kassen. Litt og litt)

aaaahahaha. Klarer ikke få det ut av hodet heller.

 

Hei der var han skody og jo :)

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • 1 year later...
  • 5 months later...
  • 10 months later...

Hei.

Jeg har ei basskasse som jeg gjerne vil legge glassfiber utafor.

Hvor mye glassfiber trenger jeg?

Hvordan går jeg fra?

Hva trenger jeg?

Er det vanskelig?

 

Er helt grønn når det kommer til glassfiber.

Så jeg håper at noen kan hjelpe meg litt på veien :)

low and slow, is how it goes

low and slow, plowing snow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det kommer til å sprekke aner jeg ingenting om, men heller ikke jeg ser noen grunn til å kle den i glassfiber. Er du såå dårlig til å snekre kanskje? Journalister trykker sine feil, regnskapsfolk bokfører sine feil, mens leger begraver sine feil!

 

1) Se på en 1L boks hvor mye den dekker eller fyller opp. Videre bruker du ca en kvadratmeter strie på litern eller omvendt.

2) Når jeg går fra noe bruker jeg som regel å legge fra meg redskapen og snur meg før jeg går rolig, men bestemt unna. :op: Ååå, var det fram du mente? Les guiden.

3) Se på bildene i guiden.

4) Er det vanskelig? Tja, det får du nesten vurdere selv ut fra mine og andres bilder av byggeprosessen. Rent bortsett fra at du ikke bør bruke bare fingrer/fingrene er det mye som å male i barnehagen. Mao bare å grise det utover. :)

 

NB! Husk at dette er veldig grisete å få utover der det ikke skal være, og det kan oppstå brannskader ved hudkontakt. Dette er ikke fingermaling! Ellers er det bare å spørre om du står fast.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår