Gå til innhold

oppbyging av motor bilcross

Ranger emnet


low and slow

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva med b23a... men har ikke dere i bilcross lov til å ha innsprut da? Kjenner ei som kjører bilcross, hu har innsprut i sin (uten turbo, seff.) Hvis jeg skulle hatt bilcrossbil uten turbo, ville jeg brukt en b23e-motor, plana og portet topp, sette på gvass kam, bytte grenrør og få fixa greit eksosanlegg. Eventuelt k&n-filter. Og litt annet småsnask. -Ellers bruker dem jo mye doble weber-gassere i bilcross da. -Det er sikkert mange fler folk her som vet mer om gasser-gamp enn det jeg gjør.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at bilen kan bli solgt for 8000kr , så det er grenser for hvor mye du egentlig burde gidde å koste på motoren, såklart mange koster på masse penger og har ambisjoner om å vinne og kvalle til landsfinalen, men hvis du vil ha lavt budsjett gidder du ikke trimme for masse penger... finn også ut hvilken bil du skal ha først.. så kan du finne ut åssen motor du skal ha, du slenger f.eks ikke oppi en b23 i en golf..

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turbo o.l. er ikke lov, alt annet er lov.

 

-ja vet, men akkurat dette med de auksjonene som er på slutten av rally'et har ikke jeg helt skjønt..? Er man virkelig nødt til å auksjonere bort bilen, noen sier ja, andre nei. Kommer vel ann på hvaslags klasse du skal kjøre? -Er klart at det ikke er vits å koste på så mye hvis man er nødt til å auksjonere bort bilen.... sombrero

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel litt kjipt å bruke masse penger på motor og så kommer det en å kjøper bilen for 8000.. jeg ville brukt en k motor, montert en weber fra ford, h eller k, kam og ikke så mye mer. K motoren er billig og sprekere enn a motoren, (toppen skal visst fløde som en 531, men er jo gratis)

Dette vil være billig og funke helt greit.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-ja vet, men akkurat dette med de auksjonene som er på slutten av rally'et har ikke jeg helt skjønt..? Er man virkelig nødt til å auksjonere bort bilen, noen sier ja, andre nei. Kommer vel ann på hvaslags klasse du skal kjøre? -Er klart at det ikke er vits å koste på så mye hvis man er nødt til å auksjonere bort bilen.... sombrero

 

folk legger inn bud på bilen din, du kan legge inn bud selv på din egen bil og, så blir det loddtrekking om det er mange bud på bilen, den som får budet (om det ikke er eier selv) så må man selge bilen. da kan man skru ut stol seler og nett som er fia og, for dette er personlig utstyr, så må man levere fra seg bilen mot en konvolutt med 8000kr i.. Du som bor i kongsberg burde jo klare å komme deg på et løp der..

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at bilen kan bli solgt for 8000kr , så det er grenser for hvor mye du egentlig burde gidde å koste på motoren, såklart mange koster på masse penger og har ambisjoner om å vinne og kvalle til landsfinalen, men hvis du vil ha lavt budsjett gidder du ikke trimme for masse penger... finn også ut hvilken bil du skal ha først.. så kan du finne ut åssen motor du skal ha, du slenger f.eks ikke oppi en b23 i en golf..

 

veit åssen bil jeg skal ha blir en ascona b med en volvo motor men veit ikke helt hvem som einer seg best

mazdarati

Lenke til kommentar
Del på andre sider

detta høres vel dumt ut.. men har en kammerat som trimmet 2L pinto motoren sin med å lette stempla og veiva med boring og kapping på veivskinkene og boring i sidene på stempla.. det er en av de mest hissige bil-motorene jeg har hørt noen gang.. helt rått.. han kjører mk2'er så den blei helt vill ;)

 

moro å se på ;)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår