Gå til innhold

oppbyging av motor bilcross

Ranger emnet


low and slow

Anbefalte innlegg

folk legger inn bud på bilen din, du kan legge inn bud selv på din egen bil og, så blir det loddtrekking om det er mange bud på bilen, den som får budet (om det ikke er eier selv) så må man selge bilen. da kan man skru ut stol seler og nett som er fia og, for dette er personlig utstyr, så må man levere fra seg bilen mot en konvolutt med 8000kr i.. Du som bor i kongsberg burde jo klare å komme deg på et løp der..

 

-Ja var noe sånt jeg også mener, men lixom, hvis eier byr 8000,- på bilen og har det høyeste budet, da beholder han jo bare bilen? Det vil jo si at jeg kan by 20laken for min egen bilcrossbil, ingen byr over det, jeg beholder da bilen,??

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

-Ja var noe sånt jeg også mener, men lixom, hvis eier byr 8000,- på bilen og har det høyeste budet, da beholder han jo bare bilen? Det vil jo si at jeg kan by 20laken for min egen bilcrossbil, ingen byr over det, jeg beholder da bilen,??

 

fast pris på 8000kr og det koster 300kr å legge inn ett bud

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - I ditt tilfelle som du ikke kan ha turbomotor blir de forskjellige motorkodene slik:

 

b23e 2,3liter injection 136HK originalt, godt bunndrag + ellers meget bra motor (av egen erfaring)

b23a Samma som e, bare med gasser. Vet ikke hvor mange gamp denna kom med..

 

dvs: e er insprut, a er gasser, K er bensinspareforgasser ("vakuum-driten").

 

-Så har man jo b21 = 2,1liter b20 = 2liter, b19 o.s.v

 

Også har du jo b230-motorene da 2,3liter, bare nyere enn b23, men dissa holder vel ikke like bra som b23-motorene av hensyn til innmat o.l etter det jeg har hørt.. (Er mange meninger om dette)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b230k har katalysator + masse vakuum-slanger.. huff, personlig synes jeg det er den dårligste motoren som volvo noen gang har laget... Men hvis du tar vekk den vakkum-gasseren og bytter til en weber og fixer litt, så er det godt mulig at den motoren er bra... Jeg har værtfall bare vært borti problemer med den motoren. B23E er den motoren av volvomotorer uten turbo som ligger mitt hjerte nærmest :)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal man kjøpe igjen bilen må man få nr til han som kjøpte den og ringe han og by.. da må man by mye mer ;)

 

da skal bilen være veldig grom, og man kan også bare vente til man ser igjen bilen sin på løp og så legge inn bud på den igjen å håpe på å få den igjen.

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b230k har katalysator + masse vakuum-slanger.. huff, personlig synes jeg det er den dårligste motoren som volvo noen gang har laget... Men hvis du tar vekk den vakkum-gasseren og bytter til en weber og fixer litt, så er det godt mulig at den motoren er bra... Jeg har værtfall bare vært borti problemer med den motoren. B23E er den motoren av volvomotorer uten turbo som ligger mitt hjerte nærmest :)

 

Offtopic, men men...

Man kan også ta innsug og gasser fra B23A eller B230A og bygge den om med dette. Fort gjort, og da blir det forsåvidt en B230A (med unntak av forbrenningskammere og kompresjon). Det er nok den billigste og enkleste måten å få B230K til å bli en i alle fall pålitelig motor.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offtopic, men men...

Man kan også ta innsug og gasser fra B23A eller B230A og bygge den om med dette. Fort gjort, og da blir det forsåvidt en B230A (med unntak av forbrenningskammere og kompresjon). Det er nok den billigste og enkleste måten å få B230K til å bli en i alle fall pålitelig motor.

 

-Ja no' sånt no' jeg tenkte på... :)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan jo også få tak i en rover v8?

den er veldig liten, 3.5 liter og alu..

har sett de totalrenovert og trimmet, til salgs for ca. 5000kr.

da med ca 220hk og mye nm..

 

bruker bensin som faen!! 2 liter på milen lett! (holley 4port gasser).

 

ps. hva skjer om noen oppdager at du har turbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan jo også få tak i en rover v8?

den er veldig liten, 3.5 liter og alu..

har sett de totalrenovert og trimmet, til salgs for ca. 5000kr.

da med ca 220hk og mye nm..

 

bruker bensin som faen!! 2 liter på milen lett! (holley 4port gasser).

 

ps. hva skjer om noen oppdager at du har turbo?

 

Ja er jo veldig kult å koste på en v8 konvertering i en 240 bare for å risikere at bilen blir solgt for 8000, da bør ikke karosseriet være mye verdt skal det lønne seg..

 

Bilene blir noenlunde inspisert før start, så turbo blir merket.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er jo veldig kult å koste på en v8 konvertering i en 240 bare for å risikere at bilen blir solgt for 8000, da bør ikke karosseriet være mye verdt skal det lønne seg..

 

Bilene blir noenlunde inspisert før start, så turbo blir merket.

kan ikke du gjemme turboen da? hehe..

 

eller, mekke en elektrisk compressor?

forkle kompressoren som en servopumpe? hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår