Gå til innhold

Rudskogen 03/05-05

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

en ting bare:det er 100db som er maks på banen ikke sant!

hva med den røde amriken som brøla runt på banen da????

den kan jeg garantere hadde mere enn 100db.................................?

noen som kan forklare hvorfor den fikk kjøre mens mange andre ble henvist til depo pga støy?urettferdig

 

til ogmed 240 min hadde 93.5db...gikk akkurat på grensa med tanke på at de måler støy på banen og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 190
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en ting bare:det er 100db som er maks på banen ikke sant!

hva med den røde amriken som brøla runt på banen da????

den kan jeg garantere hadde mere enn 100db.................................?

noen som kan forklare hvorfor den fikk kjøre mens mange andre ble henvist til depo pga støy?urettferdig

 

til ogmed 240 min hadde 93.5db...gikk akkurat på grensa med tanke på at de måler støy på banen og!

 

øøøyyyy....neida.

 

Er grensa bare på 100 db, og du hadde 93 ? Din bråker jo ikke noe spesiellt, har ikke sjanse å komme igjennom jeg da jo

anger2

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke sant.... spørs på din da...

 

hvems bil er det egentlig....?

 

Harn'te peil, men den gikk godt iallefall

sombrero

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der som tilskuer og passasjer og vil bare si at jeg synes dette var et veldig bra opplegg, godt initiativl, billig, ble mye kjøring for førerne, så vil nesten si dette var mere morsomt enn gatebil jeg! Vanskelig å sammenlikne da, var ikke like bra med damer dessverre;) MEN, takk til alle initiativtakerne og mannen som kom driftende ut under fødselen;) Vanvittig morro å se på deg Kenneth!

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.... tror du audi folka kjørte gratis?........ Tviler nesten jeg da men men.. de bilene der er ikke billige i drift:)

 

Og som du sa kenneth moen sinker vel en del på banen selv om han sidelengs kjører ganske fort i snitt. men så skulle han jo stoppe og tømme gira sine i spinn MIDT på banen i blandt å.. Greit det når bilene bak kommer i 100 i røykskyen... :)

 

Og for min del så kan folk dele opp som de vil men det vil jo bare resultere i masse kø og irritasjon! Nå skal drifterne kjøre. så skal HItech gutta kjøre... så komer økonomi gruppa!! det blir for dumt!! Kjør alle mann bare se ut av situasjonen hvordan du skal kjøre! Ikke bruk hele banen om du ser at dte r 10 biler bak som pusher deg!!

 

Gringo: de raske?...... Vil nå ikke si at Corradoen var en av de sjappe på banen da.... men greit det...

 

Jeg personlig har ingen problemer med drifting biler på banen, men jeg ser det skaper endel problemer for andre. Det ble også nevnt av noen andre i denne tråden at Kenneth M. måtte holde igjen pga andre biler på banen, det jeg poengterte var at dette ikke er noe enmanns show, og at også han med sin noe spesielle kjørestil hindrer andre på banen. Stillestående burning på banen synes jeg derimot skulle vært forbudt da dette er fullstending unødvendig og skaper farlige situasjoner. De som vil bruke opp dekk kan vel få 10 minutter til det på slutten av dagen.

 

Corradoen var kanskje ikke den raskeste på banen, men det er heller ikke poenget. Faktum er at den var raskere enn mange andre, både blant de som kjørte idealspor og de som driftet. Til tider ble man liggende å "stange" rundt hele banen fordi man desverre ikke hadde nok pulver til å passere på rettstrekket ( for der tør jo alle å holde flat pedal ).

 

Det viktigste når man ser på treffet som helhet er at alle MÅ lære seg å bruke speil, vike for de som ligger å stanger bak dem og at flaggvaktene bruker det blå flagget hyppigere. Alt i alt ting som gir oss sikkrere og morsommere banekjøring.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var et par ganger jeg ville herje skikkelig opp fra slaktern og da venta jeg på slette før slaktern og så at det ikke kom flere biler og da var det bare og satse friskt opp bakken :titties: samme gjelder ellers på banen og titt i speila og så planlegg kjøringa chicken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Corvetten bråket jo sinnsykt! Dessuten irriterte det meg at han fikk kjøre uten tak mens MX5'er og Elise måtte kjøre med. Hater forskjellsbehandling, men sånn vil det vel alltid være. Han skulle vært kasta rett av banen etter min mening!

 

Var det du som kjørte Manta Robert? Friskt!

Litt ivrig her da :rolleyes:

Dsc05644.jpg

Dsc05645.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å drifte er ikke akkurat en effektiv kjørestil. men alikevell så tokk jeg faktisk igjen biler når jeg lå på tvers. jeg hadde vel 3-4 runder hvor jeg kjørte fort å da blei det forbikjøringer hele tiden. jeg bryr meg ikke så mye om det. syntes det er bare er morro. eneste som ikke var morro var en evo som ikke titta i speilet når jeg kjørteforbi han på baksiden å ikke registrerte at jeg tokk han på innern. han blei kjempesur. men hvis man skal gjøre alle fornøyd så vil nokk 3 grupper være tingen. 1 drifting. å 2 puljer spor. hvis man kjører 10min av gangen med 20 min pause så blir det vell nokk kjøring uansett? å blande drifting/leking å sporvalg er vell egentlig ikke kjempelurt?

www.kennethmoenmotorsport.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det snakkes mye om deling i drifting og rundetider(linjekjøring/gripdriving) heat her.

 

Dette fungerte faktisk overraskende bra på stevnet FSR arrangerte.. Men der var det seriøst mye færre folk, så vanskelig å si hvordan det er i praksis her.

 

Men det var jo ikke værre enn at man hadde to lineups i pitten, en for linjekjøring og en for sladding, også når heatet får nok biler i køen er det bare å slippe det utpå.

 

Men i praksis da frykter jeg nok at det blir endel mindre kjøring for sladdegutta da de fortsatt er i sterkt mindretall.

 

Selvfølgelig snakkes det mye om speilbruk her, og ja det er det viktigste middelet for god kommunikasjon på banen, og for å unngå ulykker.

 

Alikevell er jo banekjøring en vanesak, og folk som lufter bilen sin uttpå for første gang har mer enn nok med å lese veien/banen forran seg pluss å teste bilens egene egenskaper - til at de kan være observante nok i speilet slik at de rutinerte gutta som koster på forbi ikke føler seg "hindret".

 

Uansett inndeling er et vanskelig tema, og det fungerer jo med "fri mølje" på banen som det er idag dog.. Så hvorfor da endre på det... :)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å drifte er ikke akkurat en effektiv kjørestil. men alikevell så tokk jeg faktisk igjen biler når jeg lå på tvers. jeg hadde vel 3-4 runder hvor jeg kjørte fort å da blei det forbikjøringer hele tiden. jeg bryr meg ikke så mye om det. syntes det er bare er morro. eneste som ikke var morro var en evo som ikke titta i speilet når jeg kjørteforbi han på baksiden å ikke registrerte at jeg tokk han på innern. han blei kjempesur. men hvis man skal gjøre alle fornøyd så vil nokk 3 grupper være tingen. 1 drifting. å 2 puljer spor. hvis man kjører 10min av gangen med 20 min pause så blir det vell nokk kjøring uansett? å blande drifting/leking å sporvalg er vell egentlig ikke kjempelurt?

 

 

Plager ikke meg egentlig å kjøre med driftere på banen samtidig så lenge de bruker speil som alle andre og slipper forbi de som er raskere.

 

Eks som du nevner med EVO`n er jo perfekt, du kjørte raskere enn han uansett kjørestil og han burde brukt speil og sluppet det forbi.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk kommer vel på rudskogen for og leke seg og ha det gøy,ikke for og kjøre best rundetid?

da går det vel an og bli med i et en eller annen cup av no slag!

jeg tror flesteparten av alle biler som kjører på rudskogen vil leke seg!

 

Du leker deg mye med fwd skjønner jeg ? Eller kanskje du leker deg med 4wd og gateslicks ?

 

Vi bygger alle biler etter forskjellige kriterier og resultatet er at de egner seg for forskjellige ting. Å kjøre fort, les; pushe rundetider, er like viktig for noen som å legge den største "breien". Uansett så er det å teste seg selv og bilen en like viktig del som å ha det morro.

 

Hvis alle viser hensyn til hverandre og bruker speil flittig så er det uproblematisk at vi alle har det morro samtidig.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår