Deprimera Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Det kommer luft i kjølevæsken 5 minutter etter at bilen er startet, det bobler også blir motoren veldig varm. Etter en stund koker vannet i kjølevæske tanken. Noen som har noen meninger om hva dette kan være? Siter Ride or die. or just die riding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggy Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Ble den plutselig slik? Noen foranledning? Dersom det er luftbobler som ikke kommer ut i radiatoren/ekspansjonen kan vel dette gi sirkulasjonssvikt, og dermed overhetet motor. Kan også være vannpumpa som er gåen, men da lekker den ofte kjølevæske. Er det snakk om at den står stille på tomgang? I så fall kan det være så banalt som som at kjølevifta ikke starter, enten fordi vifta er ødelagt eller mer trolig at termostaten som styrer denne er gåen. Siter 64 Thunderbird ht 390/C4 99 V70 2,0 propan 92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil x-66 Mustang ht 289/C4 2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deprimera Skrevet Mai 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Det hele begynte med at en kjøleslange som ligger en eller annen plass i motorområdet sprakk. Så ble denne byttet. Nå virker det som at luften/vannet ikke kommer fram slik at dampen/luften blir presset tilbake til kjølevæsken. Dette skjedde med en gang etter at den slangen ble byttet. Dette skjer uansett om jeg kjører eller står i ro en stund, men motoren blir veldig varm også etter en stund. PS: Jeg hører en surklelyd av vannet (glugg-glugg lyd) når jeg slår av bilen. Siter Ride or die. or just die riding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggy Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Har du prøvet dette: Sett bilen i oppoverbakke, åpne fullt for varmluft inn i bilen. Dette øker sjansen for at luftbobler kommer frem til radiatoren. Vil tro at det å gasse litt samtidig kan bidra til å dra med seg lufta. Noen biler kan være vriene å lufte, mens andre har en enkel lufteskrue. Kjenner ikke din bil, dessverre. Siter 64 Thunderbird ht 390/C4 99 V70 2,0 propan 92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil x-66 Mustang ht 289/C4 2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deprimera Skrevet Mai 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Meget takknemlig for hjelpen. Skal prøve dette, i verste tilfelle så må den inn på verksted i morgen. Så det er ikke toppen eller topp pakningen som er gåen? Eller kanskje vannpumpen? Siter Ride or die. or just die riding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 hørtes ut som problemet jeg hadde med min primera. det som var problemet med min var at "pakningen" rundt vannpumpa lakk, og da kom det luft i kjølesystemet, og motoren kokte over for ingenting. jeg byttet vannpumpa og smurte godt med flytende pakning rundt, og problemet forsvant for godt :) ny vannpumpe koster vel rundt 500-1000kr på nissan tror jeg. er et lite slit å bytte den, du må av med motorfestet og festet til motorfestet på motoren. for så å lirke vannpumpa dit den skal. vanskelig å forklare..:) mmh, jeg må vel si at grunnen at jeg byttet vannpumpa var at jeg vasket den med avfettingsmiddel pga at det var ca. 5mm med dritt og slikt på den. og da ble alle pakningene som er på vannpumpa ødelagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Jeg har også byttet vannpumpa. Min ble veldig varm ved sakte kjøring. Tempmåleren normaliserte seg når jeg kjørte i 80 Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deprimera Skrevet Mai 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Ja, takker for all hjelp. Luften kommer altså inn i kjølevæskebeholderen og når den kommer inn dit så bobler det som bare det i vannet, for den luften er jo damp og luft. Så med en gang det begynner å boble så hopper og spretter vannet utav, for hvis jeg har på troppen på kjølevæskebeholderen så blir det et veldig trykk og bare vas alt sammen. Men dere sier det er vannpumpen? Må vel ha den inn til en liten sjekk i morgen bare for å være helt hundre prosent sikker, så det ikke blir byttet feil. Siter Ride or die. or just die riding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Be de om å sjekke nøye. Da jeg hadde den på verksted så sa de at det var lite vann på radiatoren bare. Men det trodde jeg ikke noe på så jeg ba de om å sjekke bedre og da fant de ut at det kom bitte litt vann fra pumpa. Den Primeraen jeg muligens skal bytte til meg har de også byttet pumpa på. Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deprimera Skrevet Mai 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Det var vist bare luft i systemet, har luftet litt og sånt. Temperaturen er stabil. Takker for all hjelp. :) Siter Ride or die. or just die riding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deprimera Skrevet Mai 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Ja så tok jeg feil, toppakningen er gåen. Dette blir en billig affære, jaddah! Siter Ride or die. or just die riding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Ja så tok jeg feil, toppakningen er gåen. Dette blir en billig affære, jaddah! Hørtes jo umiskjennelig ut som topppakning fra børjan dette. Åssen skal den greie å "suge" luft i vannpumpa da trykket er høyere inni enn utenpå, doh ? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Det kommer luft i kjølevæsken 5 minutter etter at bilen er startet, det bobler også blir motoren veldig varm. Etter en stund koker vannet i kjølevæske tanken.Noen som har noen meninger om hva dette kan være? Jeg stemmer for gåen toppakning. Når den antenner, blir det høyt nok trykk til at noe av eksosen forsvinner forbi toppakningen og ut i en kjølekanal. Det var det som skjedde på patrolen min i hvertfall. Der boblet det godt i ekspansjonstanken, men den gikk ikke noe særlig varm. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 Hørtes jo umiskjennelig ut som topppakning fra børjan dette.Åssen skal den greie å "suge" luft i vannpumpa da trykket er høyere inni enn utenpå, doh ? komprisjonstrykk! lekker inn i vannkanalene i blokka... Peri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deprimera Skrevet Mai 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 er det farlig for motoren? Siter Ride or die. or just die riding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.