Gå til innhold

Tenker på å kjøpe meg Boble

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

15.000,-... dyrt a :D

Skal prøve å finne en brukbar så billig som mulig, gi den en omgang med lakksprøyta, blodsenke og få tak i noen fete felger ja. Gjerne bredda stålfelger.

Og takgrind med kofferter på såklart...

 

Men hvilken motor er det grommeste som er bolt-on i disse? En i parallellklassen snakka om at han hadde 1800-motor i sin 74 mod. Boble. Lett å få tak i, og mye effekt?

Eller om det i det hele tatt er vits å trimme originalmotoren isteden? Får mye fint på Dalhems ser jeg, men hva er verdt å satse på? Blir bare bruksbil så det skal ikke legges så mye penger i den.

 

Hvor mye effekt må man opp i for at det skal begynne å bli gøy? :)

Men utseendet er viktigst!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja du kan jo få tak i brukt trimma 1680/1776/1835/1915 osv.. Men regn med at du må betale fra rundt 10k+ for en god motor. Er ikke så mye hester å hente med å trimme en std 1600. Med et godt effektanlegg,2 dobble gassere,009 fordeler kan du kanskje få 60-65hk. Gassere er dyrt!.

Ellers kan du sette i en T4 motor (2L på 80hk) men da må du bytte til 1700 svinghjul,andre gassere+++. 2,1/112hk (vannkjølt) fra transporter kan også brukes med endel mod..

Dalhems,HotShop,Cip1.com osv har mye deler til boble..

Selv kunne jeg ha tenkt meg enten en 2l T4 eller en 1915ccm/fra 100-130hk.

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

du kan kjøpe bobbla mi! 1969modell Roadster! men jeg vil ikke annbefale denne på vinterføre!pga det er ikke mye varme som kommer ut her! :( det er også bygd motor til denne! 1915 med dobble delorto 40mm denne motoren er bygd av Tom på ski motorverksted! ingen billig afære! bilen er 100% rust fri! bilen er hvit med sort cab! selger denne til høystbydene over 35 000kr hel og pen bil! den blir nylakkert nå! ;) det er også godkjent alt som er gjort! (ombygging til cab, senkesett) eneste som jeg ikke har godkjent er 1915 motoren som står i! da må man bytte litt mer ting som bremser osv! men det er hvertfall en morro bil som vekker oppstikt!

89 Corrado G60 (driver å bygger opp)

69 Bobble Rodster cab (havarert motor)

83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813

93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt i dyreste laget.

Skal bare ha en billig en ;) Skulle dra å se på en til 3000,- men den ble solgt.

Noe rufsete men, grei nok.

 

Men alle de billige er jo avskilta, og da må de EU-godkjennes før jeg får skilter. Det kan jo være et problem med mye rust.

Men siden det er rammebil, ser de kun på ramma da? Og gulv og sånn i karroseriet?

Om det f.eks er oppspist litt i bakparten ved eksosrørene og sånn, spiller det noen rolle?

 

Tenkte ikke på det før nå :rolleyes:

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle de billige er jo avskilta, og da må de EU-godkjennes før jeg får skilter. Det kan jo være et problem med mye rust.

Men siden det er rammebil, ser de kun på ramma da? Og gulv og sånn i karroseriet?

Om det f.eks er oppspist litt i bakparten ved eksosrørene og sånn, spiller det noen rolle?

 

Tenkte ikke på det før nå :rolleyes:

 

Rust er ofte ett problem når d gjelder bobler. Vanlige plasser å ruste er i hjulbuer,batterikasse/gulv,under baksetet mot innerskjermene,kanaler osv..

Det er de bærende konstruksjonene som folka ser mest på. Kanaler å sånt..

Men d er veldig forskjellig fra verksted til verksted har jeg merka/sett.

Selv hadde jeg MYE rust. Men på Bunnplata var d ikkje rusthull i det hele tatt.

Om bakplata er litt oppspist skal det ikke ha noe å si på eu kontroll..

Hvordan boble er d du har sett på?

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får komme oppom meg en dag Lars, så skal jeg vise deg hva en Cal-looker er for noe. Da glemmer du takgrind og annet tjafs.

Da kan jeg vise deg hvor du skal se etter rust og lignende.

En kompis skal selge en bra bil til 12000, men det er muligens over budsjettet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du skal ikke overtale meg til å gi slipp på takgrind og blodsenk :D hehe.

12.000,- er litt i meste laget... iallfall foreløpig. Har smått med penger og de få jeg har går til Golfen :( Trenger en jobb.. om noen vet om noe i Asker-området så gjerne si fra, en liten sommerjobb :D

 

Kan ta meg en tur en dag ja! ;)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg boble, trenger fler av de i asker ja..

 

Heller kanskje litt mot de andre her jeg da.. Og synes du bør få deg en litt senere boble.. Men ikke 1302/1303.. Liker ikke de.. Fordelen med de litt nyere, er det ikke 66+, er jo at de har balljoint forstilling..

 

Hvis du har lyst på skikkelig varmeapparat o.s.v. kan du komme og se på min..

 

Kan sikkert gi deg noen hint hvis du har lyst til å bygge vannkjølt i en og. Behøver ikke bli så altfor dyrt.. Regn med en 5-6 tusen og du bør nærme deg..

 

Holder på å bygge om fra golf motor til wasserboxer i min nå for tiden..

 

Har en standard 112 hk som jeg setter i nå, og en til liggende som skal bli ganske grom, T1 keramiske løftere og masse andre goodies..

 

Hvorfor vil du forresten ha akkurat pre 67? er da ikke så mye forskjell på de litt nyere som fortsatt har torsjonsfærer annet enn frontlyktene..

 

Skal forresten selge puma-senkeforstillinga mi med skiver og slikt nå hvis du kjøper deg boble.. Har bestillt porsche bremser fra U.S.A sombrero

 

Følger med skiver og tromler borret til porsche boltmønster og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Hvorfor vil du forresten ha akkurat pre 67? er da ikke så mye forskjell på de litt nyere som fortsatt har torsjonsfærer annet enn frontlyktene..

 

Jeg som amatør kommer i farta på lykter, foran og bak og blinklys, skjermer, blinklys, panser, motorluke, eventuelt vinduer (til 64 hadde bobla lavere vinduer)... Og interiøret og. Splitdashbordet må være et av de peneste originaldashene som er lagd da!!

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

hei. ska du kjøpe deg boble så sørg for at du finner all røst først...

jeg kjøpte meg ei boble. 1969 mod, men selges nå grunnet ikke så behaglie biler. synd med sant... bobla er drit råe biler, man trenger ikke å gjøre så mye med dem. holder med å få den lavest mulig, fine felger(ats) å fin lakk. mørke lilla er en fin farge til bobla:P ellers er det jop billig forsikring som du skriv:P men motor er ikke noe å skryte av:S desverre. men finner du deg en boxer i fra en gammel porsche eller en boxer i fra subaru så har du motor i lange baner:P bobler i fra 1970 har skivebremer fram, å da er det bare å finne en bak aksling med skivebremser som passer bak på bobla:P lykke til på prosjekte ditt:P håper at du får det til bra.. Hadde vert moro det. ikka så mange prosjekt som blir fullført, desverre:S. men du har sikkert intresse for å skru å da tar det deg ingenting å fikse dette:P stå på å legg ut bilder underveis.. er moro for oss på forumet å se hvordan dette utvikler seg;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. ska du kjøpe deg boble så sørg for at du finner all røst først...

jeg kjøpte meg ei boble. 1969 mod, men selges nå grunnet ikke så behaglie biler. synd med sant... bobla er drit råe biler, man trenger ikke å gjøre så mye med dem. holder med å få den lavest mulig, fine felger(ats) å fin lakk. mørke lilla er en fin farge til bobla:P ellers er det jop billig forsikring som du skriv:P men motor er ikke noe å skryte av:S desverre. men finner du deg en boxer i fra en gammel porsche eller en boxer i fra subaru så har du motor i lange baner:P bobler i fra 1970 har skivebremer fram, å da er det bare å finne en bak aksling med skivebremser som passer bak på bobla:P lykke til på prosjekte ditt:P håper at du får det til bra.. Hadde vert moro det. ikka så mange prosjekt som blir fullført, desverre:S. men du har sikkert intresse for å skru å da tar det deg ingenting å fikse dette:P stå på å legg ut bilder underveis.. er moro for oss på forumet å se hvordan dette utvikler seg;O)

 

Folk som skal kjøpe boble bør se langt bort i fra denne posten, her var det MYE faktafeil

-6 sylindret porsche motor passer ikke inn i boble

-skive bremser kom på 1500 modellen fra 1967

-Bakaksling med skivebremser finnes ikke, men du får kjøpt Bremsekit med dette. Bakaksel er det samme som girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg boble, trenger fler av de i asker ja..

 

Heller kanskje litt mot de andre her jeg da.. Og synes du bør få deg en litt senere boble.. Men ikke 1302/1303.. Liker ikke de.. Fordelen med de litt nyere, er det ikke 66+, er jo at de har balljoint forstilling..

 

Hvis du har lyst på skikkelig varmeapparat o.s.v. kan du komme og se på min..

 

Kan sikkert gi deg noen hint hvis du har lyst til å bygge vannkjølt i en og. Behøver ikke bli så altfor dyrt.. Regn med en 5-6 tusen og du bør nærme deg..

 

Holder på å bygge om fra golf motor til wasserboxer i min nå for tiden..

 

Har en standard 112 hk som jeg setter i nå, og en til liggende som skal bli ganske grom, T1 keramiske løftere og masse andre goodies..

 

Hvorfor vil du forresten ha akkurat pre 67? er da ikke så mye forskjell på de litt nyere som fortsatt har torsjonsfærer annet enn frontlyktene..

 

Skal forresten selge puma-senkeforstillinga mi med skiver og slikt nå hvis du kjøper deg boble.. Har bestillt porsche bremser fra U.S.A sombrero

 

Følger med skiver og tromler borret til porsche boltmønster og!

 

Bor du i asker..? har boble jeg å! kommer nok til å se meg cruise i asker området.. Se etter en hvit boble med porche felger å et speil.. :P

 

Sorry for OT

 

Når det gjelder deg som skal kjøpe boble så vil jeg bare si at du bør like å skru! Mye små ting som kan bli fikklete.. Pluss VEldiG dårlig plass til å skru i motorrommet!!! Men stå på.. Trenger Flere Bobbler på veien! :D

Fuck new model cars, we ridi`n old school.

 

1983 E28 BMW 518

X1974 VW 1835cc Cal Look

X 1989 Peugeot 309XS 1,9

 

-"Han sa ”Quattro er tingen” å begynte og le, da han dro opp en Audi med sin BMW"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i asker..? har boble jeg å! kommer nok til å se meg cruise i asker området.. Se etter en hvit boble med porche felger å et speil.. :P

 

Sorry for OT

 

Når det gjelder deg som skal kjøpe boble så vil jeg bare si at du bør like å skru! Mye små ting som kan bli fikklete.. Pluss VEldiG dårlig plass til å skru i motorrommet!!! Men stå på.. Trenger Flere Bobbler på veien! :D

 

 

Du har ikke den som sto i krysset nedenfor askerhallen?

 

Med grått recaro interiør og cookie cutters?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår