VolvoTore Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 Hva med M40-kassa da? Noen som vet hva den tåler? Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 Har m40 kasse i 145'en min, har hørt snakk til at den tåler 160-170hk. Leste en plass at det var en som hadde en Amazon med 165 hk og m40 kasse. Nor han tok piruetter på tørr asfalt kunne kassa sprikke, han hadde ødelagt flere m 40 kasser slik. Var bilcross bil. Finnes også m41, 4tr med overdrive. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 Finnes også m41, 4tr med overdrive. Vet det, men jeg liker den gamle 4-trinnskassa så godt ;) Men M45 er altså bedre enn M40 (kanskje logisk i og med at det er en modifisert M40)? Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet April 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 Kjører nå med M45 kasse og det funker fint. Men vil gjerne har et 5. gir nå man er på motorveien. Kanskje det blir en Getrag... Til Svenn-Are: Har du prøvd å akselerere fort med bra giring ? Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stolten Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 Jeg har den 8'ende sprengte M47 girkassa i bilen min nå. Ligger ganske mye bredt rundforbi, og ødela den siste kassa etter jeg brant opp 5 dekk på Revebanen. Konklusjon: M47 tåler minimalt med "herjing/"burning", er en ganske så svak girkasse i utgangspunktet, og liker enda mindre 200+ hk og drifting. Har nå gått til anskaffelse av nye motor og M90H girkasse. For se hvor lenge det varer notin . Jeg ville anbefalt M90 om du skal ha en noelunde "billig" og sterk girkasse. Siter 1990 Volvo 740 Turbo Intercooler 1986 Volvo 745 Turbo Intercooler 1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat 1989 Volvo 740 GL 1997 Honda CBR 900RR Fireblade Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet April 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 Blir nok ikke herjing/burnout på meg. Er ferdig med det ! Koster jo ikke så mye for å prøve en M47 kasse... Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenn-Are Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 prøv m47 du. jeg tror det vil gå ganske bra så lenge du ikke herjer for mye. det er jo ikke alltfor mye jobb å skifte hvis det ikke skulle gå. som sakt det funker i min, enn så lenge :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 har M47 på en B230FK med oppjustert trykk, 3" luftfilter osv.. har hittil tålt mye herjing den (greier ihvertfall børning, inkl. girskift til 2...) har ikke peiling på hvor mye gamper jeg har med 170-180hk og 280-290nm? veit ikke helt.. kjører 0,6-0,7 i trykk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorty85 Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 b230fk skal ved 0.95 bar yte 205hk og 330nm i følge bsr... Siter http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5559&cat=500 http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5533&cat=500 Noen som har en pall med arbiedslyst?? Begynner og bli tomt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dogshift Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Hva med M40-kassa da? Noen som vet hva den tåler? Dårlige greier, blir brukt på en del Volvo Original Cup biler i rally, 3 giret pleier og ryke, napper av tennene på kubbeakselen og drevet på hovedakselen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Jeg skulle ha hatt ei kasse te min 740 turbo 86 mod... Skal sette i chip og stille opp trykket og da kunne jeg kansje tenke meg ei anna kasse... Noen som har non meninger om hvilken kasse jeg bør velge og hvilke modifikasjoner jeg må gjøre for å få han inn? Er det andre svake ledd untatt kløtsj og råder? Hvilken sperre aksel vil dere anbefale 1031, 1041....? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Hadde også vært fint om dere kunne tipse meg om plasser de kunne ha gearkasser osv rimelig! Er også ute etter et B230FT gren! Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Jeg skulle ha hatt ei kasse te min 740 turbo 86 mod...Skal sette i chip og stille opp trykket og da kunne jeg kansje tenke meg ei anna kasse... Noen som har non meninger om hvilken kasse jeg bør velge og hvilke modifikasjoner jeg må gjøre for å få han inn? Er det andre svake ledd untatt kløtsj og råder? Hvilken sperre aksel vil dere anbefale 1031, 1041....? Letteste oppgraderinga di er m90 kasse, passer mye lettere i 740 enn 240. 1031 osv angir ikke om det er sperre. 1031 akslinger kan fås i mange utvekslinger både med og uten sperre. Har du litt penger å bruke, så er det beste egentlig å bygge om den du allerede har (som er en 1031). Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Kjører nå med M45 kasse og det funker fint. Men vil gjerne har et 5. gir nå man er på motorveien. Kanskje det blir en Getrag... Til Svenn-Are: Har du prøvd å akselerere fort med bra giring ? sats på en getrag du,da har du holdbar boks i massevis.. Hadde flaks en gang selv å kjøpte en 5trinns for 1000kr på skrot og en annen 5trinns for 200kr privat,tilog med på samme dag.. Så det trenger ikke å koste så mye :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Hvilke biler er det som har Getrag 5 trinns (265?) orginalt? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.