partypulp Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Hvordan olje kjører folk på her? Bytta til castrol 5w-40 her i høst.. Har litt ulyd i motor når den er kald nå.. kun noen sekunder.. vet ikke om det har med oljen å gjøre.... Men har fått et lite tilbud på jobben nå.. 4 liter med Fina 5w-40 til 186,- Noen som har prøvd denne? Litt usikker på om jeg skal gå for 5w-40 eller om jeg skal gå for en tykkere olje... Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SR20De Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Jeg kjører på Mobil1. De Nissan-verkstedene jeg vet om, har kun Mobil1. Ikke akuratt den billigste olja men. :rolleyes: At du har en ulyd noen sekunder når den er kald er vel fordi du ikke har fått opp oljetrykket enda. Ikke noe farlig, er samme på min... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan_S Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Kjører kun på Mobil 1 (5W-40 tror jeg) Dersom det er en sånn "rasle" lyd idet du starter kommer den muligens fra registeret på bilen. Hadde det på min og da fant jeg ut at det var en svakhet i konstruksjonen av kjedestrammeren som var årsaken. Nissan har laget en forbedret modell, og ulyden forsvant når jeg byttet på min. Siter BMW 330xdA Touring MY 02 Primera GT -94 300ZX -88 NA xSAAB 99 -84 Honda Z-50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet April 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Hmm ok. Lurer litt på om motoren faktisk merker forskjell på fina, mobil1, castrol, shell, castrol osv jeg... Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerforce Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Kjøpte nettopp en kanne Pennzoil Performax 5w40 Helsyntetisk olje... Noen som vet hva som er bedre? Halv- eller helsyntetisk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CalibraT Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Helsyntetisk er best. Man har mineral olje, halvsyntetisk og helsyntetisk. Det som avgjør det er noe med hvor dem tapper fra tanken å sånn.. Den raslelyden ved oppstart og litt under kjøring er bare en skrue bak ved kjedestrammeren. Ikke farlig. Å ja, motoren merker forskjell på oljen du bruker. Tro meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet August 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Noen som har erfaring med f.eks quakerstate olje? Og litt ot.. Plugger : er det NGK som gjelder? Og hvem selger blå pluggledninger.. Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedersen Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Mobil1 her. Og når jeg bytta plugger, måtte jeg kjøpe Champion. De sa på Nissan i Tromsø at det ikke fantes NGK plugger til 2 literen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet August 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Er de ikke helt på greip oppi troms da.. De selger vel NGK til 2.0 Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 vel, bare du IKKE kjøper Beru ultra-x plugger, jeg slet som bare faen med at motoren min feiltennte og harket og styrte verre, helt til folka på nissan her i tromsø sa at jeg _burde_ absolutt kjøre med NGK plugger. så jeg kjøpte slike, og problemene forsvant som dugg for solen :) men dette var til SR20Di motoren da.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^Vello Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Kjører på Valvoline 5W - 40. Siter - 1997 Nissan Primera GT - x 1995 Nissan Primera lx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P11GT Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Mobil1 her. Og når jeg bytta plugger, måtte jeg kjøpe Champion. De sa på Nissan i Tromsø at det ikke fantes NGK plugger til 2 literen. Jeg kjører hvertfal på NGK plugger på min P11 2.0 GT. Så de de sier der stemmer ikke. Kjører forresten på Mobil1 olje 5W50 helsyntetisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10turbo Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Jeg kjørte også med mobil1 5W50 før og det er en meget bra olje til sr20de. Men nå kjører jeg med Castrol 10W60 (900spenn for 4liter lol ) pga varmen som turboen forårsaker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera.GT Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 castrol 5w-40 ...... Siter 1998 Nissan Primera GT K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera.GT Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 kjører kun castrol... nå bruker jeg 5w-40 :thanks Siter 1998 Nissan Primera GT K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg