Gå til innhold

Kjøpe bil til 50-110 000, men hvilken?

Ranger emnet


Frank S.

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Trenger forslag til ny bil nå. Vet at det har vært en sånn tråd som dette, men fant den ikke igjen. begynner å bli en stund siden også så prisene har sikkert endret seg:)

 

 

Har et par punkter som bør være oppfylt.

 

Billig i drift.

Minst 94modell.

Trenger ikke noen sprek bil.

Ikke en bitteliten bil.

Bilen kan godt være helt orginal.

Pris fra ca50-110 000

Helst ikke gått så langt.

 

 

Har kikket litt på honda civic sedan, får vel 1998 modell gått ca 100 000km fra 80 000 og oppover.

 

Golf 4 kanskje, er det god plass inni de eller er det trangt under taket. er 188cm høy, så trenger litt plass:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Morn.

 

 

Denne oppfyller egentlig kriterinene dine, men ser du på civic som aktuelt, så er den kanskje litt feil :

 

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=637617

 

150 hk, lav km, klima, ABS, aribagger, komfortabel som bare det, ganske så orginal... Dette var bare det første eksemplet jeg fant, det finnes dullioner av sånne til salgs om dagen.

 

EDIT :

Denne var jo litt stilig :

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=709249

 

Det står at det er en 220 med 118 hk. Den finnes ikke, så det er ikke godt å si hva det er av motor.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt mercedes før og har egentlig sagt jeg aldri skal ha det igjen,hehe. hadde en mercedes 190 som alt ble ødelagt på selv om jeg kjørte fint, pappa har hatt en 250d som også bare har vært problemer med, og har hatt 2 kamerater som også har hatt mercedes, og bare problemer,hehe.

 

Synes c180 er en dritfin bil. men frykter reperasjonsutgifter på de. eller er de bra kvalitet. Mercedes er vel det bilfirmaet som taper mest penger om dagen pga reklamasjon osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt mercedes før og har egentlig sagt jeg aldri skal ha det igjen,hehe. hadde en mercedes 190 som alt ble ødelagt på selv om jeg kjørte fint, pappa har hatt en 250d som også bare har vært problemer med, og har hatt 2 kamerater som også har hatt mercedes, og bare problemer,hehe.

 

Synes c180 er en dritfin bil. men frykter reperasjonsutgifter på de. eller er de bra kvalitet. Mercedes er vel det bilfirmaet som taper mest penger om dagen pga reklamasjon osv

 

Tja.. ting kan jo skje med alle biler, men C-klassen (202) skal ikke være så gæren. Selv har jeg en 124 jeg er veldig fornøyd med. Har kun skiftet litt slitedeler de 60 000 km jeg har kjørt med den, og det er jo ikke ille når man kjøper en bil som nesten har gått 300 000. Synd du har hatt mye trøbbel med bilen din, både den, og ikke minst den 250n skal jo være "uslitelige". Jeg har selv skrudd på en 250D som var gått 1,3 mill, og en 300D som var gått 1,8 mill. Desverre er det masse km-juks, særlig med de gamle.

Dinside skrev litt om feil på 3 og 7 år gamle biler. Det var ikke spesielt positivt for MB, men for en gangs skyld har de også tatt med KM, så man kan sammenlikne litt bedre. 3 år gammel e-klasse diesel hadde noe sånt som 13% feil, noe som var bedre enn mange 7 år gamle med lavere km i snitt. Faktisk hadde snittet av alle 7-åringer lavere km og flere feil enn den mercen.

Hvis du skulle finne på å vurderer MB, finner du masse kompetanse på http://www.mbentusiastklubb.com og http://www.mercefreaken.com . På ett av disse ligger det også en tråd med diverse feiloppramsinger.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Trenger forslag til ny bil nå. Vet at det har vært en sånn tråd som dette, men fant den ikke igjen. begynner å bli en stund siden også så prisene har sikkert endret seg:)

 

 

Har et par punkter som bør være oppfylt.

 

Billig i drift.

Minst 94modell.

Trenger ikke noen sprek bil.

Ikke en bitteliten bil.

Bilen kan godt være helt orginal.

Pris fra ca50-110 000

Helst ikke gått så langt.

 

 

Har kikket litt på honda civic sedan, får vel 1998 modell gått ca 100 000km fra 80 000 og oppover.

 

Golf 4 kanskje, er det god plass inni de eller er det trangt under taket. er 188cm høy, så trenger litt plass:)

 

HAR EN FIN BIL TIL DEG

Den oppfyller noen av kravene dine:

Dyr i drift

Gammel

Høy km

Ganske sprek

Mellom 50-110k

Stor bil (4.96m lang 1,83m bred)

 

Frister det

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snust på noen form for BMW?

 

EDIT:

Meninga med livet er ikke åpenbar før man sklir sideveis med rykende bakhjul. :>

 

Hadde en bmw e36 før. Liker ikke helt at e36 begynner å ruste så mye nå. e30 er drittøff, men så er vel forsikringa og driftsutgiftene på en 320/325 sky høy frykter jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne tilsalgs, den oppfyller alle dine krav. Den kan sikkert bli ganske stilig med noen felger og andre detaljer.

 

Jeg har bestilt emblemfri grill fra CZT men det er ikke kommet enda. Jeg har nytt senkesett som ikke er montert. Det blir montert hvite blinklys og hvite blink i tåkelysinnsatsen.

 

Jeg har nettopp skiftet coil og overhalt styreenheten (elektrisk feil)

 

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=725352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfa Romeo!!! Finnes ikke en bil hvor du får mer for pengene!! Gamle rykter med dårlig kvalitet osv er jo bare bullshit!

Kjøper du en sånn så vil du aldri ha noe annet.... det er den eneste risikoen.... hehe...

Bil nå:
Audi A4 8E Avant Quattro 2.0T FSI (BWE) 2007mod
x-biler:
Audi A3 (3-dør) 2.0TDI Quattro, Audi 100 2.3L, Audi 100 2.6L
Alfa Romeo 156 Sedan 1.8TS, Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.8TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår