Gå til innhold

Audijohn

Bruker
  • Innholdsteller

    30
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Audijohn

  • Bursdag 02/26/1974

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A4 Avant
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2007
  • Yrke eller sivil status
    Salgssjef - IT
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 T FSI
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Skype
    john.walle
  • Bosted
    Flateby

Audijohn's Achievements

  1. Tusen takk for svar, Kjetilr. Hvordan synes du funksjonaliteten er? Fungerer Fistune'n bra?
  2. Hei. Jeg snuser litt på å ettermontere Fistune DAB+ i min 4F (2011). Er det noen som har gjort dette og kan si noe om erfaringene? Jeg har mailet litt med Bilkomponenter og fikk bl.a. følgende tilbakemelding: "Noen biler har antennetrådene, men har ikke ledninger og kontakt til antennemodul/forsterker loddet ferdig til ruten. Om dette ikke er loddet fra fabrikk har vi sluttet å gjennomføre montering. Det er rett og slett utenfor kompetansen min å få en god lodding når det må loddes direkte til loddepunkter på glass." Jeg har trådene ser jeg på ruta, men jeg har ikke rukket å titte inn under C-stolpen etter ledninger. Er det noen som har vært borti denne problemstillingen?
  3. Hei Mortblek. Fikk du lagd guiden, og hvor kan jeg evnt finne den? Vurderer Kufatec'en på min A6 4F Avant, men er usikker på om denne allerede har original antenne. Er også usikker på tilkoblingen av power. Må det strekkes ledning helt frem til sikringsboksen, eller finnes også dette i bagasjerommet hvor man kobler til alt annet?
  4. Glemte å takke og rose Quattro73 for denne glimrende DIY'en. Skikkelig knotete var det å få ut enheten, men det gikk til slutt. Et tips er å vippe av "kuleoverføringen" som er på toppen FØR man prøver å ta ut enheten, og ikke minst, vent med å trykke den på igjen til ETTER at man har puttet enheten inn igjen. Dette gir de få mm man trenger og bidrar til litt færre banneord. Husk å "nullstille" motor før alt kobles sammen og skrus fast.
  5. Da har jeg skiftet PCV'en. Det var en meget enkel og grei jobb gjort på 10 minutter. Har ikke fått kjørt noe lengde enda, men ALLE symptomene er borte: - ikke vakuum lenger. Dvs at jeg nå kan skru av oljepåfyllingslokket uten problem mens motoren går. - RPM holder seg 100 % stabilt rett under 800 Får se om ikke jeg får nullet ut kodene i løpet av noen dager, og så ta ut evnt nye koder etter en ukes tid for å se om noen kommer tilbake.
  6. Motorlampen kom tilbake og tomgangen spretter igjen opp til ca. 1200 rpm. :adolf: Nå har jeg bestilt en PCV fra Møller til en 500-lapp. Verdt å prøve når den var "såpass rimelig". Tror ikke jeg rekker å skifte den før til neste uke, men kan da komme med en oppdatering hvis dette er interessant for folk. Var såpass desperat for en mnd tid siden at jeg startet en ny tråd rundt dette uten å tenke meg om. Fortsetter dermed på denne i fremtiden. Den andre tråden inneholder gode svar fra Qattro73, så her finnes den
  7. Tusen takk enda en gang, Quattro73! :) Glimrende DIY. Sikkert dumme sprm jeg kommer med; men nuller man gasspjeldet elektronisk, eller er det en mekanisk/manuell jobb? Bestiller man PCV'en fra Møller, eller går det an å finne den andre steder? Faktisk så har jeg aldri prøvd å løfte på peilepinnen på en bil som går noen gang, og jeg har dermed ingen erfaringen med hva som skjer når man gjør det. Er det helt vanlig at det er sterkt vakum i denne og at rpm'en forandrer seg når man gjør det?
  8. Det er for øvrig et sterkt vakum når jeg drar opp peilepinnen og turtallet endrer seg når jeg gjør det. Sier det noen noe?
  9. Fant ut at jeg kjører en ny tråd siden dette KAN være noe annet eller noe mer enn min forrige tråd. http://www.bilforumet.no/topic/283597-p2187-feilkode-pa-a4-2007/ Jeg har som nevnt tidligere skiftet Lambda'en i forkant av katalysatoren (i helgen som var). Dette endte opp med at motorlampen, foreløpig, ikke har kommet tilbake (forsvant siden jeg koblet bort batteriet når jeg skiftet sonde). Det har egentlig ikke vært så mange symptomer, men det at bilen, når jeg setter den i Park, drar seg litt opp i turtallet har vært der siden motorlampen begynte å lyse. Dette virket det med en gang etter skifte av sonde, at hadde forsvunnet. Men neida, dette symptomet er her fortsatt. Ruser motor og turtall synker ned til normale 800 rpm før den drar seg opp til ca. 1200. Nå har jeg ikke tatt ut noen nye feilkoder, men forrige gang fikk jeg opp P2187, P0507 og P2279. Feilkoden som heter P0507 gjenspeiler jo direkte symptomet. 16891/P0507/001287 - Idle Control System RPM: Higher than Expected. Possible Symptoms Malfunction Indicator Lamp (MIL) activePossible Causes Throttle Valve Control Module (J338) dirty/faulty Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338) Vacuum Leak Possible Solutions Check Throttle Valve Control Module (J338) Check Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338) Check Intake System for Leaks Special Notes When found in the NAR 2.0T (BPY) check RVUTB: 01-09-03 or 2018919 for updated Crankcase Breather ValveIf the breather valve is faulty, full engine vacuum is typically found when removing the oil cap at idle. Noen som har noen tips? Denne Crankcase Breather Valve'n, er den vanskelig å skifte? Må bilen evnt på verksted eller kan en som er sånn høvelig nevenyttig skifte den selv? Det som står under Special Notes går igjen på alle tre feilkoder.
  10. Byttet rundt selv om nummerene ikke var identiske. Siden jeg koblet ut batteriet når jeg byttet så lyste ikke motorlampa lenger når jeg nå fyrte opp motoren. Kjørte en liten runde og fikk opp arbeidstemp og merker ikke noe spesielt. Motorlampen har ikke begynt å lyse enda, men det har den heller ikke gjort tidligere når jeg har fått slettet feilkodene, da har lampen kommet først etter et par mil. Må nok kjøre et litt lengre stykke for å se om den evnt kommer på igjen. En ting som riktignok nå er bedre, er at turtallet ikke spretter opp på tomgang. Mao stoppet jeg vel hjemme igjen og lot motoren stå og gå på tomgang og den sviver da helt fint på Ca 800. Blir mer kjøring til uka, så nå blir det spennende å se om bytte av Lambda var løsningen....
  11. Nå har jeg fått tak i Lambdasonde og tenkte jeg skulle bytte den. Når jeg plugger fra den gamle leser jeg et nummer på den: 1 928 404 687, Code 1. På den nye står følgende nummer: 1 928 405 202, code 0. Disse tallene er jo vitterlig ikke like.... Men det trenger vel ikke nødvendigvis bety at de ikke går om hverandre? Noen som vet?
  12. Staget som går mellom viskerne har knekt på førersiden!(?) Må ta ut hele enheten for bytte staget. For å komme skikkelig til dette må jeg få av dekselet som sitter i underkant av frontruten. Har tatt løs de tre metallklemmene, men dekselet sitter som bare juling.... Er det noen spesiell teknikk for å få dette av?
  13. Oppdatering: Hadde bilen på service i går (20.mai) og de sjekket litt mer rundt min pent lysende motorlampe. De mener at det kan være Lambdasonden foran katalysator som er dårlig. De hadde også vært borti at injeksjonen på en av sylinderene kunne være delvis tett og gi samme feilmelding(er). Tror jeg må bite i det sure eplet og be dem om å skifte Lambdasonden..... så får vi se hva det kommer ut av det. Fikk for øvrig kodene de tok ut og nå er det kommet to til i tillegg til P2187. Kodene er P0507 (Idle Control System RPM: Higher than Expected) og P2279 (Leak in Air Intake System). Verkstedet nullet ut kodene, kjørte en tur og tok så ut ny diagnose; da dukket bare P2187 opp igjen, ikke de to andre..... Det var på bakgrunn av dette at de mener at det kan være Lambda. Ved en evnt tett injektor burde jeg vel merket mye mer ved vanlig kjøring? Merker faktisk veldig lite feil.... eneste som kan nenvnes er at når jeg setter bilen i Park så går turtallet ned til ca. 800 for så å sprette opp til ca 1.100 og bli liggende der frem til jeg ruser motoren... da synker det igjen ned til ca. 800 og så opp til ca. 1.100 igjen.
  14. Jeg har lysende motorlampe selv og hadde bilen på service i går (Sverige). På bakgrunn av feilkoder tror de med relativt stor sikkerhet at det er Lambdasonden (foran katalysatoren) som er dårlig. Jeg hadde selv en følelse av luftmassemåleren da jeg har hatt noe tilsvarende på en Alfa for mange år siden, men det mente de altså at det ikke var.
  15. Takk for linken, Meanbean! :) Ringte Møller som kunne informere om at delen ikke var mulig å få kjøpt løst, så da måtte jeg evnt kjøpe hele girspaken til den nette sum av ca 3.500 kr...... Sjekket litt på Brukte bildeler til din bil - NBF Bildeler og fant en brukt girspak hos Brødrene London for kr 800,- + mva. Trenger jo bare delen, så dermed er den bestilt derfra. Bruker bare delen og sitter dermed med en girspak hvis noen skulle trenge.... Takk for all hjelp.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår