Blugh Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 En gjeng glade gutter fra Mo i Rana gikk i dag til innkjøp av en 1986 Opel Omega A GL med hele 115 store illsinte gamp som har ridd 250 000km. Bilen er lakkert mørkeblå i 1998 og er meget i lakken, og bulker er totalt fraværende, eller var, til Forsmo på forumet skulle demonstrere sin styrke. Den har stått ute en vinter nå og bærer litt preg av å hat en del vann inni, litt rust, ikke noe seriøst, men det er nokk å ta av. Setene er muggne, men skulle jo uansett ut. Bilen har ellers elektriske speil, varme i setene (som allerede er kasta) og servo. Planene for bilen er som følger: - Nye stoler som støtter litt mer i siden ( Har sett noen fine små Cherry Turbo-stoler på skroten :P ) - Lettes for alt som veier noe (Påbegynnt) - Bytte bremseklosser og band - Litt heftig harrystyling - Enkle motormodifikasjoner (Porte Innsug, Eksos, og luftfilter) Om noen har lekt med disse bilene før, og har tips og erfaringer, så del i vei, alt mottas med takk. Ellers om noen har grom-deler, eller ikke fult så gromme deler til bilen er dere velkommen til å rope ut. Her er modifikasjonene allerede i gang, den SVÆRE STYGGE refleksplata er revet av. Motorrommet er grovvasket: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 hehe, morsomt prosjekt:) lykke til videre! Siter BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes! http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe! Gatebil Magazine Freelancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blugh Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Her er ribbing av bilen i full gang, det meste utenom dash'en skal ut. Grovribbing er som alt annet, går det ikke med makt, går det med mer makt. Hengerfeste, FYSJ! Bassenget under setet fjernes med varmluft, noe som forresten resulterte i meget sprø asfaltplater som nærmest kom av av seg selv. Grillen moddes sombrero Resulatet Rester: Så nå er taket, seter, dørtrekk, hengerfeste, alt av matter og en del av asfaltmattene er vekke. Diverse Opel, GL og Omega dekor er vekk og bilen er rundt 160kg lettere i forhold til opgitt vekt i vognkortet på 1240kg. Og til slutt et kosebilde av undertegnede Og husk vi er alle nye i game'et så alt av rådgivning er velkommen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Rekord 24V Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 dere må da ha rekke 6 i den da blir d fres da!! Siter Rekord 3.0 24V 4stk.senator 3.0E selges i deler tlf 41643425 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mr. Omega Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Ja enig, men sinnsykt projekt, bra at du valgte den bilen;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mr. Omega Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Eller C20LET med større turbo og chip Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-Racing Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 hehe må si jeg koste meg stort mens vi hold på å ribbe den ;) gleder meg til å prøve den på acr :) Det vil ikke bli byttet motor enda må jo slite livet ut av denne først ;) Driver å fjerner noen asfalt plater.. Siter - 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt) - 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin) - 87 Nissan King Cab (bruksbil) - 06 Opel Vectra (solgt) - 90 Nissan 200sx S13 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 bytt ut alt av rute med plast eller plexi Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 et tips :p sveis "klompen" ;) en kvassere kam og kansje litt feitere eksos! Dette så mer eller mindre ut som et minibudsjettprosjekt men kult blir det nok ;) regner med jeg tar turen innom acr i sommer å tiiter litt! det er jo tross alt ikke mange milene unna ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 den bakakselen tåler ikke så mye om en sveiser sperre på den. Skal det være herjebil/banebil eller kun herjebil/sladdekjærre? Hadde jo vært kult med rundehjulbuer bak, stiv bakaksel fra commodore (mye jobb for å få det til å passe) Ser litt dum ut med "Mercedes senking se!! (caber ut av hælvete!!! hehe.) Omega'n er flott å sladde med, bare en får den ut. Sladde mye på våt asfalt med min stv 2,0l. Den klarer det ikke på tørt.. Få litt mere futt i motoren, så vil den gå bra. Er foresten en 2,6 motor til salgs på forumet her til 4500kr. Det hadde vært noe det... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blugh Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Minibusjett er det nok ja, er ute etter litt billig moro, og det blir "bygd" med tanke på ACR i sommer. G-Racing sladda litt utenfor garasjen på asfalt med litt sand, og det lovet godt. Med sveisasperre blir det vell et helvette på bane? Hjulbuene bak vurderer vi å kappe, virkelig grusomt, men vet ikke hvordan en kan gjøre det billig og bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Minibusjett er det nok ja, er ute etter litt billig moro, og det blir "bygd" med tanke på ACR i sommer. G-Racing sladda litt utenfor garasjen på asfalt med litt sand, og det lovet godt. Med sveisasperre blir det vell et helvette på bane? Hjulbuene bak vurderer vi å kappe, virkelig grusomt, men vet ikke hvordan en kan gjøre det billig og bra. me sveisaspærre blir den veldi fin å sladde me :) lukeparkering å sånt er ikke så kos me sveisa sperre men på bane funker det nok bra! hjulbuee kan der skjære ut fra en annen bil å mekke på :) men da må det jo lakkes å sånn etterpå men det er vel ikke no problem :) har dere fjærnet ALT av lyddemping og unødvendi ekstrautstyr nå? som f eks varme apparat osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blugh Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Noen asfaltplater sitter enda, men de skal såklart vekk. Vi har valgt å beholde dashbordet orginalt, varmeapparatet, ABS og Servo er enda på bilen, men er koblet av. Prøvde å lakke fangerne men Europrislakken var mer RS-blå enn Marine... Ellers har vi pella av eksosen fra kat og bak, mulig katten blir dumpa, men får se, blir i alle fall raka rør bak til en potte med dobbelt enderør fra en 318is. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lance Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Hehehe...fett prosjekt! Artig opplegg, håper det blir bra... Ser ut som det er gøy å bygge/ødelegge bilen hvertfall! Stå på, er spent på resultatet!! thumpsup Siter Mvh Lance My 1st Ride My 2nd Ride Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 dropp katta og fjern varmeapparat og abs! lettvekting er billi og effektiv trimming! ;) du øker i kke bare HK/vekt forholdet men også hvor mye vekt som skal rundt en sving og bremses! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.