740 t3 Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Her en 740 -86 tic som jeg har montert en garret t3 på nettopp. Men når den går helt fint opp til 0.7 bar hvor det kommer en merkelig blåse lyd. Har byttet alle slanger og sjekket alt jeg kan komme på. Lurer på om noen andre har noe erfaring med dette? Siter WWW.RUSSEMOTTO.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 kommer an på hva du mener med blåselyd det. T3en min bråker endel når den lader, men jeg tror nok det skal være sånn.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740 t3 Skrevet April 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Den blåser ganske mye helt opp dertil min også. Men lyden forandres ganske drastisk og hvis jeg bare holder bilen dær og gir faen. Gir motoren seg helt og kutter tenningen en liten stunn så går den helt normalt igjen Siter WWW.RUSSEMOTTO.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Kan være løs avlastningsventil elelr dårlig pakning på den.... Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 hvis motoren kutter kan det være dumpen ja. hadde no problemer med min og da kutta motoren når jeg gikk av gassen og raskt på igjen feks ved giring. knota litt med den og nå virker allt fint. hadde lekasje der sener også, og da lagde ikke dumpen pssjjt lyd men en slags "kvitre" lyd ala rallybil. da gikk også trykket drastisk ned... Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Blir lyden lys og impulsiv? En kamerat av meg har samme problem med sin td. Der har et blad på eksos skovlehjulet knekt, dvs ubalanse. halvt år gammel td t3 turbo til 9750.- :) Men det kan også være dårlig eksospakning fra manifolden til turbo. Skru til eller bytt pakning. Er kjapt gjort å skjekke bladene på eksosdelen. Skru av downpipe og lys inn med lommelykt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740 t3 Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Det er skal ikke være noe problem med bladene på turboen er som sakt en blåse lyd ikke en hyle lyd. Og hvis du med avlastnings ventil mener dump ventilen så prøvde jeg og bytte tilbake til den orginale dette hjalp ikke. Lyden er helt lik og kommer på samme tid. Og pakningene på eksos manifoilen ble byttet da jeg satt i turboen. Begynner å bli desperat her har snart gjort alt som kan gjøres. Har hørt at det skal være en overtrykks vakt som skal kuttet på over 0,7 bar men er ikke sikker på hvor denne skal sitte noen som vet? Siter WWW.RUSSEMOTTO.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 trykkvakten får du ikke bort uten å chippe. kan være at lyden skal være der men du lader for mye. prøv å skru ned trykket litt. har også hørt om flere som har problemer med at slangen mellom lmm og luftfilter blir flat pga undertrykk og da får ikke motoren luft og kutter. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 86mod'en kan ofte ha en mekanisk trykkvakt ved pedalene.... men tviler på at det er det som feiler her... men som de bruker å si på TPC forumet... "kolla alle slangklämmor och skötar ..." Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Den blåser ganske mye helt opp dertil min også. Men lyden forandres ganske drastisk og hvis jeg bare holder bilen dær og gir faen. Gir motoren seg helt og kutter tenningen en liten stunn så går den helt normalt igjen Det sitter en elektronisk luftmengdesperre på disse bilene som kutter tenninga når signalet fra LMM blir for stort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740 t3 Skrevet April 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Så eneste løsning er altså å senke trykke? Siter WWW.RUSSEMOTTO.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 nej, du kan chippe bilen... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740 t3 Skrevet April 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 Har nå senket trykke til 0,6 nå er bare blåse lyden litt lavere men bilen kutter fortsatt tenninga. Noen som greier å finne ut hva det orginale trykket på 740 -86 tic er? Siter WWW.RUSSEMOTTO.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 Org ladetrykk er 7,5 PSI som er ca 0,5 Bar(0,517.......) Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740 t3 Skrevet April 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 Takk for all hjelpen skal prøve å kjøre det enda lenger ned å se hvordan det går om lyden forsvinner! Men kan selvølgelig ikke la det ligge her :) Siter WWW.RUSSEMOTTO.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.