Gå til innhold

Hvor lang tid?

Ranger emnet


russ

Anbefalte innlegg

Det er snart tid for lakkering av russebil. Er ikke helt sikker på om vi skal lakke selv eller få en med litt mer peiling til å lakk. Skal lakkes med rød bengalakk.

 

Hvor lang tid tar det mellom strøken og hvor lang tid fra første til siste strøk. Blir vel 3-4 strøk sikkert. Er det sånn at første strøket skal tørke helt før neste strøk.

 

Hvor mange dager bør vi vente med å vaske bilen? Noe vits i en enkel polering når det er bengalakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snart tid for lakkering av russebil. Er ikke helt sikker på om vi skal lakke selv eller få en med litt mer peiling til å lakk. Skal lakkes med rød bengalakk.

 

Hvor lang tid tar det mellom strøken og hvor lang tid fra første til siste strøk. Blir vel 3-4 strøk sikkert. Er det sånn at første strøket skal tørke helt før neste strøk.

 

Hvor mange dager bør vi vente med å vaske bilen? Noe vits i en enkel polering når det er bengalakk?

 

Du trenger ikke så lang tid mellom strøkene, og vasking gjør du ca 2 dager etter for å være sikker ;-)

 

Funka fint for oss iverfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sprøytet nettopp en carawele, russebil med rød bengalakk..

Då sprøyet jeg først et litt tynt lag, hadde ikke den sprekeste kompressoren du kan få takk i kan du sei, men er en med 2sylindra. men jeg delte bilen opp i 2dele liksom, først sprøytet jeg ferdigt taket, en side om gangen, når jeg var ferdig med begge sidene, så var det tørket nok til å ta strøk nr 2 som var dekkenes og fuldigt. Når jeg kom til resten av bilen, tok jeg side for side, og når jeg var rundt, så var det tørt nok til strøk nr 2..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om sprøyte og ikke rull da , så det er klart. Så jeg vil tro at vi må ha tre lag.

 

....og eg kjenner noen andre som sprøytet bilen og de brukte 3 lag. Så det tror eg funker fint ja :) Men husk å vaske bilen skikkelig etter at dere har pusset den ned ellers kan dere få masse støvkorn i lakken og det er ikkje noe særlig

- BMW 520i

x VW Golf II - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår