Gå til innhold

russ

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Bosted
    Norge

russ's Achievements

  1. Nå er den jo oppgitt til "bare" 1000w nominell da. Vi vurderte å kjøpe den som er hakke mindre i russebil, heter vel noe med 1500, men vi ble ikke anbefalt den da det hadde vært mye problemer med de. (Ble RF punch 12" HE i stede, noe som fungerte svært bra.)
  2. Vi brukte 400 papir. Vi brukte både maskin og for hånd. For hånd brukte vi både tørt og vått. Merket at resultatet med maskin ble litt bedre, jevnere. Hvordan forskjellen på tørt og vått ble vet jeg ikke helt. Både fordeler og ulemper. Støver ikke så mye ved vått, men jeg synes man ser resultatet og hvor man har pusset bedre ved tørt.
  3. Har forstått det slik at det er litt forskjell fra element til element. Noen som vet hva det skal være på RF punch HE 12". Lukket kasse med riktig volum, skal den trappes full av dempe ull?
  4. Det er snakk om sprøyte og ikke rull da , så det er klart. Så jeg vil tro at vi må ha tre lag.
  5. Men er det snakk om et kvarter eller to timer liksom?
  6. Det er snart tid for lakkering av russebil. Er ikke helt sikker på om vi skal lakke selv eller få en med litt mer peiling til å lakk. Skal lakkes med rød bengalakk. Hvor lang tid tar det mellom strøken og hvor lang tid fra første til siste strøk. Blir vel 3-4 strøk sikkert. Er det sånn at første strøket skal tørke helt før neste strøk. Hvor mange dager bør vi vente med å vaske bilen? Noe vits i en enkel polering når det er bengalakk?
  7. Er det ikke tynner man skal bruke til å blande ut bengalakken da? Er dette med temperaturen fryktelig viktig for resultatet eller bare for hvor lang tid det tar før det tørker. Hvor leng bør man vente mellom hvert strøk.
  8. Takk for svar. Vel vi kan kanskje stå inne i et stort redskapshus. Litt dumt hvis det blir rødt der, men det går vel kanskje bra om det er to tre meter til veggene. Tåke , vannavskiller: vet ikke hva dette er, men tror uansett ikke vi har det. Hvor legen skal man vente mellom strøka? Skal det bli helt tørt, eller skal det være halvtime mellom hvert strøk eller 6 timer? Skal bilen skylles etter at tynneren er brukt, eller er den klar til lakkering da denne er tørket. (og maskeringen er gjort.) Noen spesiell måte man skal lakkere på, hvor man begynner, om man lakkere mot seg eller fra seg, nedenfra eller ovenfra. vurdere et par striper (viper striper) bakover, lurt å lakke disse først eller sist?
  9. Skal lakkere en russebil. Har kompressor og lakksprøyte(billig en). Bilen skal lakkes med rød bengalakk, blir så fryktelig dyrt med billakk. Noen som har noen tips om hvordan vi skal gå frem. `Vi har pusset ned billen(mercedes benz w123). Pusset med 400 papir. Videre er det vel vasking med tynner og maskering som står på programmet? Hvordan er denne vaskinga med tynner? Bare tynner og en fille, eller skal det brukes vann og svamp? Skal bilen skylles etter vasken med tynner? Ellers noen som har nyttige tips til lakkeringen, vi har ikke lakkboks så vi er avhengig av veldig godt vær.
  10. det skal stå på null med andre ord?
  11. Det er noe som heter phase shift bak på Planet Audio forsterkeren. Der man kan velge fra 0 til 180grader. Er dett noe med vinkler på høytalere som man skal se bort i fra når man skal bruke den på subber?
  12. På dynamoen som står der nå er det en dobbelt sånn sak for å feste reima, så det er vel bare nødvendig med en reim mellom de to dunamoene. Er fryktleig dyrt for en ny en, å vanskelig å finne en stor en som passer.
  13. Hvordan er det å skjære to 4" hull i hatthylla på en MB 230e w123. Skull kjørt opp to rør fra basskasse der. Vi trenger også litt mer strøm, Noen som har peiling på skifting/ombygging av dynamo
  14. Hei. Mercedes Benz 230E 1984mod. Dynamoen er på bare 55a, noe som gir litt lite strøm. Har to forsterkere, en Planet Audio a500.4, på 2x500w brokoplet. og en dynabel på 2x200w brokoplet. PA forsterkeren skal drive to RF 12" HE subber. Dynabel forsterkeren skal drive høytalerne inne i bilen. Noen som har noen gode råd når det gjelder dette strøm problemet vi har? Skifte dynamo/bygge om eller bruke to dyanamoer? Vi har ikke helt bestemt oss for lukket eller portet kasse ennå, hvis vi skal ha med rør må vi skjære to 4" hull i hatthylla. Håper det er noen som kan komme med noen tips og erfaringer.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår