Gå til innhold

Ladelampe i dashbord Golf gti 16v

Ranger emnet


Kjetilr

Anbefalte innlegg

lyser ikke i det hele tatt.. dynamoen lader. børstene er i orden..

OKey, bare jeg som leste feil. Trodde lampa lyste når du rusa den litt.

Man kan bytte bare ladelampa. Men hvor lett det er å komme til baki der vet jeg ikke.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skifte ladelampa. Det er en diode. Når den er gåen så må du ruse motoren litt for at bilen skal begynne å lade. Dette på grunn av at den lille motstanden ladelampa utgjør, er borte og da må du ha litt turtall for at ladereleen skal reagere

 

Hvor får man tak i denne dioden? Vanskelig å bytte?

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får den hos VW, Ta ut instrumentene av bilen. Deretter fjerner du plata dioden sitter i . Diodene kan deretter dras ut av holderen, men pass på å få den brede stikkern på dioden i rett hull når du setter den nye på plass. Lykke til ! Dioden til ladinga er ganske sikkert merket med K2 bak på instrument panelet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skifte ladelampa. Det er en diode. Når den er gåen så må du ruse motoren litt for at bilen skal begynne å lade. Dette på grunn av at den lille motstanden ladelampa utgjør, er borte og da må du ha litt turtall for at ladereleen skal reagere

 

Så det er dette som kan være problemet på min også ja; min lader ikke før jeg er kommet over 3000 o/min, da plutselig starter den og lade hele tiden (også under 3000o/min). Men ladelampen lyser i bilen min da.. Hvis dioden er gåen vil den vel kanskje ikke lyse i det hele tatt?

 

MVH

`94 Audi S2 coupe

 

`91 VW Corrado G60

 

x `99 Honda NSR125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dioden er gåen må du ruse opp bilen litt når du har startet motoren for at den skal begynne å lade, Når du har gjort det så vil den lade som den skhelt til du har stoppet motoren. Uavhengig av turtall, Til deg som må over 3000 omdr for at den skal lade, men at ladelampa lyser så er det bare å si`Bytt børster i dynamoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår