Quicksilver Skrevet Februar 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2003 Erik bremset vel 700 et eller annet hos Ringstad. Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Februar 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2003 Hmmm... skal vi se... *regne, regne* 8,8L tror jeg.. Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Vidar Pedersen Skrevet Februar 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2003 Originally posted by raboc Jeg gleder meg i hvert fall. (bare så synd at Gardermoen er så langt unna -- det ble fem turer nedover i fjor. Hadde vært gøy om en del droppet første Gatebilhelga og tok turen oppover til Islanders i stedet i hvert fall, de fortjener *masse* folk :-) 2003 vil bli en bra sesong, kanskje den beste noensinne. Det er veldig mange nye biler, både gatebiler og rene stripebygg. Fra vestlandet blir det nesten innvasjon i flere klasser, for første gang på 9 år får vi også en norsk Top Fuel-pilot. Responsen fra publikum på Autofil 2002 tyder på at det er interesse blant folk, men de har ikke vært klar over at dette skjedde i Norge, så jeg tipper på stor publikumstilstrømning på alle løp. Det blir iallfall 9 turer til Gardermoen på meg, men heldigvis er det ikke så langt, sannsynligvis blir det også en tur til Islanders og Thundervalle og kanskje noe Street Legal. Siter Bjørn V. Pedersen Norsk Dragracing Gardermoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Skrevet Februar 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2003 Originally posted by Air 63 Hmmm... skal vi se... *regne, regne* 8,8L tror jeg.. Visst det er Polly Trans am`en så har den en 9,0 liter V8 helt i aluminium Siter 30.03.87 www.essokickers.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Vidar Pedersen Skrevet Februar 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2003 Originally posted by Quicksilver på hvor mange liter?? er det en slik 10L drag motor?? Den gamle var på 502 cu.inches, eller 8,2 L. Motoren er byggd for landeveisløp, og det ser ut som den holder, til Right On festivalen på Gardermoen ble bilen kjørt for egen maskin, med en snartur nedom Gatebil i Rakettstad før han returnerte til Bergen. Siter Bjørn V. Pedersen Norsk Dragracing Gardermoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Februar 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2003 Så når han har 3600Nm så har han ca samme trimmings grad som jeg har på min 3L denne sesongen altså :) han kan sikker kjøre "all day long" med 1000hk da Nei jeg tror jeg må ta for meg Toyota V12ern å sette 4 turbor på den neste gang jeg hehe har han Automatkasse?? Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Februar 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2003 Originally posted by Quicksilver Så når han har 3600Nm så har han ca samme trimmings grad som jeg har på min 3L denne sesongen altså :) han kan sikker kjøre "all day long" med 1000hk da Nei jeg tror jeg må ta for meg Toyota V12ern å sette 4 turbor på den neste gang jeg hehe har han Automatkasse?? Hihihi, ja det skulle jeg like å se :D :D Ya, han har en automatkasse. 0,75:1 på 4 gear = en teoretisk toppfart på 420 km/t.... :eek: Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Februar 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2003 420km/t ved vilket turtall da?? min gjør 410km/t ved sperra (9.000) i 6. gir :) teoretisk. jeg tør ikke prøve tror jeg.. Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Februar 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2003 Originally posted by Quicksilver 420km/t ved vilket turtall da?? min gjør 410km/t ved sperra (9.000) i 6. gir :) teoretisk. jeg tør ikke prøve tror jeg.. WOW!!! :eek: Det er litt grisefort... Aner ikke ved hvilket turtall... Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raboc Skrevet Februar 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2003 Originally posted by Bjørn Vidar Pedersen Den gamle var på 502 cu.inches, eller 8,2 L. Motoren er byggd for landeveisløp, og det ser ut som den holder, til Right On festivalen på Gardermoen ble bilen kjørt for egen maskin, med en snartur nedom Gatebil i Rakettstad før han returnerte til Bergen. Var litt morsomt; for speaker på stevnet gjorde et forholdsvis stort nummer av at bilen var kjørt fra Bergen, ikke minst at bensinforbruket var betydelig redusert med ny innsprøytning. Når bilen kom til start, etter at det var lagt om til dragradialer, var speaker så ivrig at det eneste han skreik om var 'rett fra hengern og ut og kjører XX.xxx'. Dette gjentok han *mange* ganger, men bilen var altså kjørt på hjulene hele veien bort, og det mener jeg den har vært de andre gangene jeg har sett den også, der i blant på Mantorp. Siter '99 Audi S4 '12 Honda CB1kR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet Februar 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2003 Quicksilver, det stemmer nok at Polly har litt lavere litereffekt enn deg, men det er vel veien å gå om du vil at den skal holde en halv time på full gass i varm ørkenluft. Skal ikke en gang begynne på lyden... :D Hvor mye veier en Supramotor? Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raboc Skrevet Februar 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2003 Originally posted by Quicksilver 420km/t ved vilket turtall da?? min gjør 410km/t ved sperra (9.000) i 6. gir :) teoretisk. jeg tør ikke prøve tror jeg.. Tror ikke du har nok power til å klare det heller, men det er nå en annen sak. Polly har vel regnet seg fram til 420 km/t teoretisk ved 7.400 RPM på fjerde gir. Han har heller ikke nok power til det, men har vel uttalt at et mål må være 370 km/t for at det skal være noe poeng i å dra over å kjøre Silver State Classic. (alle tall tatt fra hodet, overhørt og lest i diverse kulørte motormagasiner) Siter '99 Audi S4 '12 Honda CB1kR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Februar 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2003 Alumotoren til Polly veier bare litt over 200 kg.... :) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Februar 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2003 300% er vel litt mere en litt også da hehe... skulle likt å se han ta ut over 3000hk på 98oct blanda 30% med Racing fuel 66 på den motoren. det er kansje målet med den nye?? han jeg leier sammen med nå bygger en bil som skal gå i silver state i USA (husker ikke hva det løpet heter) .. det blir 2.5L med 600-700hk. nei det ligger nok litt holbarhet i de 9L hans ja hehe.. Orginal Supra motor veier 250 kg.. over 50 hk er orginal turbo oppsete.. få det vekk å på med en eller to store i stede. Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Vidar Pedersen Skrevet Februar 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2003 Originally posted by raboc Var litt morsomt; for speaker på stevnet gjorde et forholdsvis stort nummer av at bilen var kjørt fra Bergen, ikke minst at bensinforbruket var betydelig redusert med ny innsprøytning. Når bilen kom til start, etter at det var lagt om til dragradialer, var speaker så ivrig at det eneste han skreik om var 'rett fra hengern og ut og kjører XX.xxx'. Dette gjentok han *mange* ganger, men bilen var altså kjørt på hjulene hele veien bort, og det mener jeg den har vært de andre gangene jeg har sett den også, der i blant på Mantorp. "Rett fra hengern" er et uttrykk som brukes når det kjøres fort i første forsøk, men du skulle hørt Ronnie (speaker,n) oppe i speakerbua når vi var ferdig på lørdag, han fortalte om prøveturen han fikk da han lagde reportasjen i Right On. Det var virkelig underholdning, men det var kanskje best det ikke gikk ut over lydanlegget. :D Siter Bjørn V. Pedersen Norsk Dragracing Gardermoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.