Gå til innhold

Hva er dette?

Ranger emnet


hercem

Anbefalte innlegg

P1010001_web.JPG

 

Klarte ved et lite uhell å få hull på denne så bensinen sprutet doh

Lurer på hva den boksen er og hvor mye den koster? Er det vanskelig å skifte den osv osv. Dessto bedre jo mer info jeg får...

 

Jeg skulle skifte manifold pakninger så dette sier jo litt om hvor klønete jeg er til å skru bil notin

 

Bilen er en VW Golf II 1985 GTI 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det bensinpumpa da? Den som koster en del..

Ser sånn ut syns jeg.

 

Jeg gjetter selv på at det er bensinpumpa, men jeg vet ikke sikkert. Det ser for meg ut som om at "huset" til pumpa er delt og at det bare er dekslet som er litt knust. Dette dekselet er vel kanskje ikke så vanskelig å få skrudd av og byttet? Kanskje bare å skru ut de to store boltene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset til pumpa koster ca. 600,- elns på VAG.

 

Takk for info'en så langt. Jeg får demontere pumpa litt i dag og se hva som har gått i stykker.

 

Kan jo være at jeg er så heldig at det bare er det ene dekselet som er ødelagt og at det i tillegg er enkelt å skru det av...

 

Noen som vet om pumpa er lik på de forskjellige modellene? Høggeren har jo alltids en Golf stående og det hadde vært topp om det bare hadde vært å ta dekselet fra hvilken som helst Golf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et deksel, men et "basseng" som pumpa suger bensin fra.

 

Mener det er samme huset som står på 8/16v

 

GX, RD og PL bruker samme hus

 

Akkurat, men det ser ut som om det bassenget er delt i to og jeg tenkte jeg dermed kanksje var så heldig at det bare kunne bytt den ene delen. I tillegg er jeg kanskje også så super heldig at jeg bare kan skru av den delen som er litt knust mens bassenget sitter på bilen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt en nærmere titt på bassenget og funnet ut at det er av hard plast samt at det er en del og ikke to som jeg trodde.

 

Tror derfor jeg skal prøve med litt lynelim og sikaflex. Hvis det fungerer blir det jo mye lettere enn å skru av og bytte bassenget.

 

 

P1010003_web.JPG

P1010005_web.JPG

P1010006_web.JPG

 

Når det gjelder pakningene til manifoldene tror jeg at jeg utsetter det prosjektet. Tror det er det lureste er at jeg ikke fortsetter å mekke på egenhånd. Begynte nesten å skru i sted, men oppdaget litt rustene skruer og slikt. Det hadde nok sikkert bare blitt en masse nye problemer så derfor droppet jeg det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne i det såkalte bassenget du beskriver sitter det er filter og jeg er ganske sikker på at koblingen eller helst kobberrøret inn til denne er røket.

Det er bare å få ned hele skiten og bytte - og sika eller annet vil aldri holde.

Prøv ingen andre pumper som ikke er beregnet for høyt trykk.

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et deksel, men et "basseng" som pumpa suger bensin fra.

 

Mener det er samme huset som står på 8/16v

 

Edit:

EV, GZ og KR bruker samme hus

GX, RD og PL bruker samme hus

 

Vet du om det er samme type på en 1,6l bensin Golf II 85-86? Er eventuelt alt likt eller kan man bytte over delene til bassenget fra den andre bilen? Hvis det er samme type kjøper meg med nok en delebil som jeg har på hånden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår