Gå til innhold

Motor går dårlig i vått vær.

Ranger emnet

Hole

Anbefalte innlegg

Har plaget dere før ang. forgasserproblemer. Men det ser nå ut til at jeg begynner å nærme meg problemet etter endel feilsøking, justering, rensing osv. (Alt dette uten forbedring).

Motoren går fint når det tørt, men når det er våt dukker problemet opp etter ca. 5-10 min. Da begynner motoren å fjuske, det napper litt og ryker svart ut av eksosen, samme hvis jeg prøver å gi gass. Hvis jeg stopper og skrur av motoren i 5 min, så er alt fint igjen ei lita stund.

Motoren er en 1,8 med div. trim (Weber, kam osv.)

Noen som har no forslag på hvorfor den ikke tåler vått føre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelerlokk og rotor er helt nytt, har målt ohmen på plugg ledningen også og de var sånn de skulle være.

Har ikke sjekka coilen eller coilledningen, hvordan kan det sjekkes da utenom å kjøpe nytt?

Er det dyrt for en ny coil?

Selv om fordeleren er ny, så kan det likavell komme vann og dritt inn i fordeleren. Skru av fordeler lokket og tørk reint (hvis det er vått inni der da).

Coilen er nokk ikke feilen. Er den gåen vil nokk ikke bilen starte i det hele tatt.

Har du byttet/pusset stiftene i fordeleren??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt reint og tørt inni fordelerlokket, det var det på det gamle også.

Har du byttet/pusset stiftene i fordeleren??

Hvor sitter stiften? Under rotoren?

En kompsi syns farga på gnisten fra coilen så litt rar ut når vi sjekka gnisten, hva han mente med det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som det klassiske "forvarmer" problemet på Golf I/II.

Min gamle kjære Einser hadde det med å fuske som ei h*** når det var fuktig høstvær ute , til tross for at det kunne være opp mot 10 varmegrader.

Når jeg fikk satt på plass forvarmerslangen forsvant problemet.

Har også hatt samme problemet med en Golf 2.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som ising i forgasser. Forvarme systemet må sjekkes. Dersom det er manuelt må det slåes over på vinter stilling, er det vakumstyrt el så må slanger sjekkes ,eller kanskje slangene mangler? Er normalt en slange som går fra manifold og inn i luftfilterboks

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, dette med ising har vært nevnt før ja, men jeg har KN filter som står rett oppå gassern og der er ingen slange fra manifold til den.

Men kan heller ikke skjønne at det skal ise når det er plussgrader ute, pluss at dette skjer når det begynner å bli litt varme i motoren.

Kan også legge til at når dette skjer så går den heller ikke skikkelig på tomgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider