Hole Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Har plaget dere før ang. forgasserproblemer. Men det ser nå ut til at jeg begynner å nærme meg problemet etter endel feilsøking, justering, rensing osv. (Alt dette uten forbedring). Motoren går fint når det tørt, men når det er våt dukker problemet opp etter ca. 5-10 min. Da begynner motoren å fjuske, det napper litt og ryker svart ut av eksosen, samme hvis jeg prøver å gi gass. Hvis jeg stopper og skrur av motoren i 5 min, så er alt fint igjen ei lita stund. Motoren er en 1,8 med div. trim (Weber, kam osv.) Noen som har no forslag på hvorfor den ikke tåler vått føre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Overslag i coilledning?? Dårlige pluggledninger?? Hadde overslag på coilledningen på Celicaen. Fuska som ett helvette når jeg gav på i regnvær. Helt fin etterpå.. Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dusico Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 kondens! sikkert no høl i bensinsystemet?! Siter - Mazda Mx-5 '99 | Suzuki Swift GTi '87 | [X] Volvo 360 GL x 2 | Nissan Bluebird 2.0 SLX | Opæl Kadett D (for Dritt) | |TeamSideways| Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Fukten som blir under kjøring i vått vær, missleder nok tennings signalene. Har du fordeler lokk på denne bilen din så hadde jeg sjekket den, og coil.. Fukt å dritt leder strøm! Mer kommer jeg ikke på, da må du isåfall forklare symptomene litt mer i detaljer.. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dusico Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 smart å gå over alt det elektriske ja. sjarm med gamle biler... hehe :) Siter - Mazda Mx-5 '99 | Suzuki Swift GTi '87 | [X] Volvo 360 GL x 2 | Nissan Bluebird 2.0 SLX | Opæl Kadett D (for Dritt) | |TeamSideways| Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 smart å gå over alt det elektriske ja. sjarm med gamle biler... hehe :) Kjør diesel !! bare å bytte glødeplugger og dyser et par ganger pr. mill km :-) Forøvrig syns jeg også det høres el.relatert ut ... Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Kjører heller bensin jeg da, så slipper jeg diesel motor lyden. Også er det litt sprekere å kjøre bensin;) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Mars 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Fordelerlokk og rotor er helt nytt, har målt ohmen på plugg ledningen også og de var sånn de skulle være. Har ikke sjekka coilen eller coilledningen, hvordan kan det sjekkes da utenom å kjøpe nytt? Er det dyrt for en ny coil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enmas Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Fordelerlokk og rotor er helt nytt, har målt ohmen på plugg ledningen også og de var sånn de skulle være. Har ikke sjekka coilen eller coilledningen, hvordan kan det sjekkes da utenom å kjøpe nytt? Er det dyrt for en ny coil? Selv om fordeleren er ny, så kan det likavell komme vann og dritt inn i fordeleren. Skru av fordeler lokket og tørk reint (hvis det er vått inni der da). Coilen er nokk ikke feilen. Er den gåen vil nokk ikke bilen starte i det hele tatt. Har du byttet/pusset stiftene i fordeleren?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 En gang jeg vasket motoren så fikk jeg samme symptomer som du beskriver. Det jeg gjorde var å åpne lokket til fordeleren og spraye litt kontaktspray inni den, så ordnet alt seg. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Mars 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Det er helt reint og tørt inni fordelerlokket, det var det på det gamle også. Har du byttet/pusset stiftene i fordeleren?? Hvor sitter stiften? Under rotoren? En kompsi syns farga på gnisten fra coilen så litt rar ut når vi sjekka gnisten, hva han mente med det vet jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Dette høres ut som det klassiske "forvarmer" problemet på Golf I/II. Min gamle kjære Einser hadde det med å fuske som ei h*** når det var fuktig høstvær ute , til tross for at det kunne være opp mot 10 varmegrader. Når jeg fikk satt på plass forvarmerslangen forsvant problemet. Har også hatt samme problemet med en Golf 2. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Mars 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Dette høres ut som det klassiske "forvarmer" problemet på Golf I/II. Hvor finner jeg den forvarmeslangen, hvor går den fra --> til ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TAm Skrevet Mars 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2005 Høres veldig ut som ising i forgasser. Forvarme systemet må sjekkes. Dersom det er manuelt må det slåes over på vinter stilling, er det vakumstyrt el så må slanger sjekkes ,eller kanskje slangene mangler? Er normalt en slange som går fra manifold og inn i luftfilterboks Siter Imponert...men ikke overrasket. Låven racing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Mars 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2005 Hmm, dette med ising har vært nevnt før ja, men jeg har KN filter som står rett oppå gassern og der er ingen slange fra manifold til den. Men kan heller ikke skjønne at det skal ise når det er plussgrader ute, pluss at dette skjer når det begynner å bli litt varme i motoren. Kan også legge til at når dette skjer så går den heller ikke skikkelig på tomgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg