Gå til innhold

Hvor mye bruker din bil pr mil?

Ranger emnet


mmk2

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får prøve å sette meg inn i den gassern.. virker litt komplisert.

Noen som har en link til en side som beskriver hvordan man justerer?

Lever den inn på verksted. Dei har apparater og alt som skal til for å få den skikkelig justert.

Corrado G60 - Bruksbil

Golf Rallye - Bruksbil

Bobla 1300 - Søndagsbil

Golf 2 16vT - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve å sette meg inn i den gassern.. virker litt komplisert.

Noen som har en link til en side som beskriver hvordan man justerer?

 

Hvis det er den fine 2e2-forgasseren jeg hadde på min gamle golf:

1. ta av plastikken oppå

2. bruk skrutrekker til å justere (justeringsskrue nede i et lite rør som stikker opp av forgasseren)

3. sett sammen igjen og prøvekjør

4. gjenta 1-3 til du er fornøyd

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...
  • 3 weeks later...

Ca 0.7 på meget blandet kjøring med en '97 Golf 1.6 bensin. Fylte i overkant av 20l og kjørte nesten 300km. Da er det både rolig langkjøring i max 80-90km/t, småkjøring til og fra barnehage og butikk samt full gass, tyning av gir og unødvendig pådrag. Ikke så ille synes nå jeg.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Gamle G60 klarte jeg til langkjøring å klemme ned i 0,85 på mila, men da jeg ikkje kjøpte den for å kjøre pent lå jeg jevnt på 1,5-2l/mil

Klarte engang (da prøvde jeg på det) å kjøre 10km med over 4l/mil.

 

1,8l golfen jeg hadde tidligere lå jeg vel på ca 0,65-0,7 ved blandet kjøring...

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kommer veldig ann på, jeg kjører ca. 1l på mila, målt ved å resette tripteller og måle hvor mye jeg fyller på slutten av uka.

Det er da mest fram og tilbake til skolen, så kald motor og småkjøring.

 

Kom rundt 26-30 mil på 18 liter på langkjøring, kjørte da på 3,000 RPM, så kan nok få det enda mer ned ved langkjøring :)

Ja, ny sjåfør med beskjed fra gamle eier om at dissa liker seg rundt 3k. Kjører på nå 2k, har ikke mål langkjøring på 2k.

[Lagt i mine hender 19. Mars 2011] Golf MK2 1990 1,8GL 90HK

Elektriske Recaro seter.

4 klar-lykter forran.

Orginal Blaupunkt kassettspiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer veldig ann på, jeg kjører ca. 1l på mila, målt ved å resette tripteller og måle hvor mye jeg fyller på slutten av uka.

Det er da mest fram og tilbake til skolen, så kald motor og småkjøring.

 

Kom rundt 26-30 mil på 18 liter på langkjøring, kjørte da på 3,000 RPM, så kan nok få det enda mer ned ved langkjøring :)

Ja, ny sjåfør med beskjed fra gamle eier om at dissa liker seg rundt 3k. Kjører på nå 2k, har ikke mål langkjøring på 2k.

 

Jeg synes 3000 omdreininger hørtes veldig høyt til konstant kjøring. I 80-sonene pleier jeg å ligge på 2200-2300 omdreininger i femte gir, ved lavere hastigheter kan jeg ligge lavere i turtall på flatmark og i nedoverbakkene, men der er ofte bakkene brattere, så jeg må gire ned når jeg skal opp en bakke. Jeg har ikke fulgt med på turtelleren så mye i 50-sonene, men jeg ligger stort sett i fjerdegir men må ned i tredje hvis det er en bratt bakke.

 

Jeg glemte å skrive at jeg bruker 0,7-0,8 liter pr. mil.

Endret av piddien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår