trygvleo Skrevet Mars 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 Jeg lurte litt på. Hva med å koble en 1000cm Yamaha RX1 1000cm motor i en golf 2 eller 1. Da med å koble motoren til en passende gearkasse. Vis en turbokonverterer motoren er ikke 250hk umulig. Opp mot 400hk er jo og tatt ut så hva sier dere??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Mars 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 Jeg lurte litt på. Hva med å koble en 1000cm Yamaha RX1 1000cm motor i en golf 2 eller 1. Da med å koble motoren til en passende gearkasse. Vis en turbokonverterer motoren er ikke 250hk umulig. Opp mot 400hk er jo og tatt ut så hva sier dere??? kom igjen, så når du er ferdig etter x antall tusen og ca en million timer så har du muligens gjennomført tidenes teiteste prosjekt :) he, he... neida, en morsom tanke, og hadde du fått gjennomført det, kunne du iallefall ventet deg endel oppmerksomhet.... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mars 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 Vel, hvis du har alle delene tilgjengeligt så hvorfor ikke. Men (et stort men) dette blir nok en helsikkes jobb og det er nok både billigere og lettere å slenge turbo i en vanlig golfmotor eller hive i en VR6 eller no! Men lykke til uansett :) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvleo Skrevet Mars 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 Ok. Men hva mener dere om å drite i girkasse. Og bare bruke variatordrift??? Som en kobler med noe kjedesystem f.eks rett på en difrensial. Så har en elektronisk revers på motoren. Kan jo gire om motoren sånn at den ikke akkurat ligger på 6000rpm i 80km oxså he he. Tøft eller hva. Med to eksosrør som stikker 5cm opp av panseret?? og en og annen stikkflame som soter ner frontruta?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Mars 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 Må jo ha noen kraftige variatoer da.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audun_1_ckn@hotmail.com Skrevet Mars 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 hadde jo sikkert vært gøy det da....men virker litt urealistisk...! prøv å finn en gearkasse den motorn passer på a!:P :D Siter VW Golf 1.6 84mod. VW Golf 1.8 89mod. VW 1300s 72mod. GSX-R 750 crosscart 140hk!(hjemmebygd) Briggs & Stratton crosscart (hjemmebygd) Piaggio Zip 70ccm 03mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Mars 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 Ok. Men hva mener dere om å drite i girkasse. Og bare bruke variatordrift??? Som en kobler med noe kjedesystem f.eks rett på en difrensial. Så har en elektronisk revers på motoren. Kan jo gire om motoren sånn at den ikke akkurat ligger på 6000rpm i 80km oxså he he. Tøft eller hva. Med to eksosrør som stikker 5cm opp av panseret?? og en og annen stikkflame som soter ner frontruta?? For å si det sånn, så selv om de snøscooter motorene har mye hk, så er det et produkt av turtall, ikke dreiemoment... bilen vil være så altfor tung til at det blir bra.. sisen du har så lite dreimoment, vil du slite seriøst med aksen, og ikke få noe kraft før muligens over 5000-6000 omdreininger.. bilen vil være ubrukelig, og vond å kjøre da disse motorene er lagd til andre vekter på kjøretøyet, og en annen kjøring... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvleo Skrevet Mars 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 Det er jo folk som har satt inn motorsykkelmotoreer i biler. Ja motoren vil ikke dra godt før opp mot ca 8000rpm men zatan for en rå lyd. :titties: Men vis en bruker variator så tar det ikke lang tid før motoren er oppe på ett sånt turtall. Og ligger du på høyt turtall der du har ca 250hk er en nøtt til å få dreiemoment. Men det blir kansje litt plagsomt å ligge på så høyt turtall da. he he Kansje en bør droppe variator og koble motoren rett på ei gearkasse??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Mars 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 nå har ikke jeg best kunnskap om scooter motorer, men ordinært er det ikke pes å bygge en adapterplate for å få en kasse til å passe på en motor... hvordan blir det med svinghjul og clutch på dette då??? står sånt på en scootermotor originalt?? må i så fall finne en kasse med passende splines.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvleo Skrevet Mars 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 nå har ikke jeg best kunnskap om scooter motorer, men ordinært er det ikke pes å bygge en adapterplate for å få en kasse til å passe på en motor... hvordan blir det med svinghjul og clutch på dette då??? står sånt på en scootermotor originalt?? må i så fall finne en kasse med passende splines.... Det pleier ikke å vere svinghjul på snsskvatter motorer. På scootermotorer er det helst variator som blir brukt og ikke cluch. Måtte kansje bare laga til no cluchgreier og drite i variator da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.