renjål Skrevet Februar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 på civic'n er det stor forskjell på en vti og en 16v .. men på crx'n som det er snakk om her ? har 16v 124 / 130 hk og crx vtec 150 hk eller no .. Originally posted by Bauer Mener du at en VTI ikke er bedre enn en vanlig 16v? Da har du vel kanskje kjørt i-vtec da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet Februar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Her blandes det mye ser jeg! VEi er riktignok den såkalte "spare-VTECen" (1,5 75 hk), men den har ingenting med "i" å gjøre. i-VTEC er det nye systemet som er i bruk i 2,0-motoren på 200 hk, som står i siste versjoner av Civic Type-R og Integra Type-R. i = inteligent, som igjen vil si at VTEC-innsalget skjer trinnløst og variabelt. Samme system står i BMWs Vanos/Valvetronic-maskiner og Porsches VarioCam. Men i tillegg tror jeg Honda har variabelt løft på ventilene. Forøvrig må du lære deg skillet mellom Vti og VTEC. Alle utgavene før 92 heter bare VTEC. Fra 92 heter alle modellene med VTEC-motorer Vti. Det er et visst skille! 90-91 CRX og Civic VTEC: B16A 150 hk 92-95 Civic Vti: B16A2 160 hk 92- Del sol Vti: B16A2 160 hk 96-00 Civic Vti: B16A3 160 hk 1,6 16v DOHC har i 88 130 hk, 88-91 124 hk katalysator I 92 kom det en ny 16v SOHC VTEC-utgave med 125 hk, kalt ESi. Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HKS Skrevet Februar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Tror du ikke det går ann å smekke oppi en liten turb i ed9`en da ? blir vel satans dyrt .. men satans gøyt !!:D :D Siter -BMW 320 Coupe- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
renjål Skrevet Februar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 hvis du klarer eller kan få noen til å sveise manifold og litt annet snæks selv så slipper du billigere unna Originally posted by HKS Tror du ikke det går ann å smekke oppi en liten turb i ed9`en da ? blir vel satans dyrt .. men satans gøyt !!:D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet Februar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Merk dere at rådene i D16-motorene er mye svakere enn B16. Dette er første punkt som må forsterkes. Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.