Gå til innhold

skifte clutch. vanskelig??

Ranger emnet


jettamaster

Anbefalte innlegg

finne ut hvor stort hodet på bolten er... finne en mutter.. bor halveis gjennom muttern med samme diameter som bolt hodet.. og sveis den fast rundt bolt hodet.. bruk masse varme...

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å heise opp motoren så må du ha minimum 60 cm klarering under for å få ut girkassa, kjap og gal forklaring :

 

-Av med drivakslinger, festet med innvendig 12 kant skruer på kassa

-løsne giroverføringa og ta av speedo vaier

-Skru av girkasse, festa med en del skruer i blokka

-Av med svinhjulet, festet med noen utvendig 12 kant skruer

-Ut med lammelen og en inn med den nye(hvis det bare er lammelen som er herpa), bare pass på at den blir sentrert skikkelig, bruk skyvelære, eller så for du eget verktøy for det

Så er det "bare" å montere faenskapet igjen.

 

av med svinghjulet? bytta clutch før du eller?

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driten er å lirke ut girkassa... så skru av girkasse feste fra kassa... da blir det litt enklere... jeg klikka til slutt første gangen jeg skifta... sto oppi motorrommet og hoppa på girakka for å få den ut... (skifta girkassa også da)

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driten er å lirke ut girkassa... så skru av girkasse feste fra kassa... da blir det litt enklere... jeg klikka til slutt første gangen jeg skifta... sto oppi motorrommet og hoppa på girakka for å få den ut... (skifta girkassa også da)

 

fekk ut kassa igår kveld. trudde det skulle vera ein lett sak men neida.

måtte løsna festet til girkassa og fjerna fremre motorfeste, vri motoren litt, ned med motor og litt lirking på kassa så kom den ut til slutt. var ca 10kg med bare drit på kassa.

hadde litt problemer sidan eg tar av kassa med akslingana..

 

men eit lite spm. fra girkasse festet så går det eit stag som jording fra batteriet er tilkoblet. det er festet i motorfestet men ikkje på kassa. ser det er skruehul på kassa og på staget, så eg lurer på om staget skal vera festa i girkassa??

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fekk ut kassa igår kveld. trudde det skulle vera ein lett sak men neida.

måtte løsna festet til girkassa og fjerna fremre motorfeste, vri motoren litt, ned med motor og litt lirking på kassa så kom den ut til slutt. var ca 10kg med bare drit på kassa.

hadde litt problemer sidan eg tar av kassa med akslingana..

 

men eit lite spm. fra girkasse festet så går det eit stag som jording fra batteriet er tilkoblet. det er festet i motorfestet men ikkje på kassa. ser det er skruehul på kassa og på staget, så eg lurer på om staget skal vera festa i girkassa??

ja, det må være festet... skal være to skruer som går gjennom det staget, og fester staget til kassa..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår