Gå til innhold

Da har det begynt å kommet noen deler :)

Ranger emnet


mavoma

Anbefalte innlegg

Tror det er bra med trim kam ja.

anngående trimkam så er det bra til et visst punkt. en ideel turbokam for bmw er 272 grader eller noe slikt. om den er for "kvass" så kommer turbotrykket i overlapp og en mister turbotrykk! er jo bare til å spørre hos forhanlder om den er for kvass eller ikke.

 

Kan du ta bilder når du lager retur og slikt?! er veldig spent på hvordan du fikser dette. går utifra at du borrer inn en nippel i bunnpanna, men i hvilken ende borrer du denne inn?

IKKE GLEM BILDER!!!!IKKE GLEM BILDER!!!!IKKE GLEM BILDER!!!!IKKE GLEM BILDER!!!!IKKE GLEM BILDER!!!!IKKE GLEM BILDER!!!!IKKE GLEM BILDER!!!!IKKE GLEM BILDER!!!!IKKE GLEM BILDER!!!!IKKE GLEM BILDER!!!!IKKE GLEM BILDER!!!!IKKE GLEM BILDER!!!!IKKE GLEM BILDER!!!!IKKE GLEM BILDER!!!!IKKE GLEM BILDER!!!!IKKE GLEM BILDER!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

anngående trimkam så er det bra til et visst punkt. en ideel turbokam for bmw er 272 grader eller noe slikt. om den er for "kvass" så kommer turbotrykket i overlapp og en mister turbotrykk! er jo bare til å spørre hos forhanlder om den er for kvass eller ikke.

 

Trodde jeg hadde hørt noe sånt ja... Eneste problemet mitt da er at jeg ikke vet hvor mange grader den er:(

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann håppsan...

nå har jeg store problemer, har laget returen i blokka, skal få lagt ut flere bilder siden, har ikke kamerat her.

Lurer på hva jeg skal gjøre nå, har ett veldig stort problem, se på bildet å se hvor nerme slangen ligg intil eksosen, det dær vet alle at ikke går, har ikke peiling på hvordan jeg skal ordne det dær.

<a href=th_107_bmw_surt.jpg' alt='th_107_bmw_sur

 

Mulig jeg kan kjøpe meg en silicon bit å sette på også ta rør å trekke videre, så tar je alufolie rundt silicon slangen. noen som har forslag???

Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda det tenkte jeg også på i går, men det er ikke så lett å få tak i 4toms rør på en lørdag i Trondheim :( så jeg må sikkert vente til mandagen. Jeg får montere fjærene og tone rutene i mens jeg venter på det skal bli mandag.

Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått ordnet kon å satt inn motoren nå, men jeg gruer meg til å få lagt opp rør :S skal til oppdal på påskeferie i morgen men jeg må tilbake op fredagen for å få skrudd litt mere, har ca.000000,00000kr på konto nå, ett tipps, hvis du skal bygge turbo i bilen din så regn med at du bruker det dobbelte av det du tror du trenger :) hehe...

Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold oss oppdatert om hvor lenge turboen din lever. Disse Asia (Kina?)-produserte Master Power turboene (ripoff av Master Power i Brazil som faktisk lager gode turboer) har iallefall tidligere hatt problemer med å blåse ut oljetettingene, kompressorhjul som faller av (mutter løsner), ubalanse i aksel, kompressorhus som faller i to deler (!) med mere. Men forhåpentligvis har de fått ordnet dette nå. Men på den annen side er det flere som har fått disse til å virke relativt godt i sine motorer.

 

Kamdurasjonen bestemmes blant annet av ønsket turtallsområde, motstand i eksosen med mere. Selve løftet begrenses i all hovedsak av ventilfjærene, men "høyst mulig" er som en tommelfingerregel å foretrekke i en turbomotor (iallefall i forhold til alt for lang durasjon). Justérbare kamhjul er gull for å kunne flytte powerbandet dit man vil ha det (til en viss grad).

 

Men en T3 eksosdel, selv .82 A/R med T350 (aka. Stage 5) 76-trim turbinhjul er knøttlite på en 2,5-liters sekser. Hvilken A/R har du? Personlig ville jeg kanskje gått for en T4 turbin, .69 eller .81-A/R med et P- eller Q-trim-hjul (selfølgelig matet til et kompressorhjul av størrelse type "stort" (65 mm.+)). Men denne vil helt sikkert lagge som faen frem til ladetrykket kommer som et vogntog ved cirka 4500-5000 RPM og knuser girkasse, bakdiff, drivaksler og drivknuter. Smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk for all del, retarder tenningen din litt, og ordne deg med utstyr til å overvåke A/F... Rundt 12-12,5 er det høyeste du bør ha... Ser du noe oppi 13-14 så er det bare å slippe pedalen... Det kommer til å gå godt da, men stemplene blir fort varme og kan utvide seg i den grad at de kiler seg i foringene dine..

Det med dobbelt bensintrykk løser alle problemer høres litt på bygda ut.. Håper du vet hva du gjør... Men du vil nok se det på A/F'en om det får for mye eller for lite bensin... En god A/F måler er et MUST på sånne prosjekter så du vet hvor du ligger hen..

 

Hvilke specs er det på turboen din ?

Og hva betalte du for den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe sjønner det er noen som har mere peiling enn meg hær :) hehe...

Mulig master power turboene er dårlige? dette vet jeg ikke noe om, står at turboen min er laget i brazil men dette kan da være fake? er det ikke noe kjennetegn på de som ikke er kopierte? jeg fikk høre att den var flow preppet lrnoe, sier meg ikke så mye men :) hehe... huske ikke dataene på turboen men t3/t4 a/r70 tror jeg det var. Har kjøpt meg lamdameter, men dær er det bare grønne og røde dioder :S skal kjøpe m3 dyser snart snakket litt med en som har en 325e36 turbo til salgs på autodb.no han sier 315hk med 0,6 i ladetrykk, det synes jeg høres veldig brutalt ut, rundt 260-270 i motorn kan jeg tenke meg. Men hvis jeg skal justere tenningen på bmw`n så må jeg jo ha tenningsforsenker må jeg ikke? tenkte å kjøpe meg sprut senere når jeg skal senke komp. Jeg mener ikke bensinteykksregulator løser alle problemene men jeg tror dysene klarer å gi meg litt mere bensin. Dette er første bilen jeg monterer turbo på, kansje ikke den billigste bilen å prøve å feile på :) Det er jo litt tøft det du sier øyvind, men det går ikke ann å kjøre normalt med en bil som har så sinsykt te "ketsjup" effekt, men det virker som det går veldig godt da.

Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaa, så sånn e d.

kommet noe lengre? fått gjort noe i påsken? 315 hk ved 0.6, kan jo være det stemmer om den er trimmet med kvass kam, porting osv. la oss ta litt matte. ekspertene sier at 1 bar ladetrykk gir omtrent 107% effektøkning. så hvis jeg deler 107% på 10 (finner da svaret med 0.1 i ladetrykk) og ganger det med 6. det blir da 107/10 = 10,7 * 6 = 64,2 % økning.

192*1,642 = 315,264 hk. stemmer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... det høre jo lovende ut det :D hehe... snart ferdig med insugsrørene nå, er litt småsyk enda men jeg kan ikke la det stå å støve ned. Blir ferdig før helgen hvis det ikke sjer noe uventet, skal starte opp i morgen eller i kveld, da håper jeg det ikke er noen olje lekkasjer :S Han som hadde 315hk, har kjørt ifra m3 og cosworth med 360hk sa han, lr, det var likt mellom han og cosworthen da. dette blir gøy :)

Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke du trenger k kam for å få 315 hk ved 0.6 bar. spørs jo hvilken motor den m3en han kjørte i fra hadde. du får jo m3 med 3l og 3.2 liter. 3literen har vell 286 hk og 3,2 literen har 321 hk. Tror du kommer til å få _MYE_ morro med bilen. men, hvordan vet du hvor høyt trykket er nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår